W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Historia (wrzesień 2020 r.)

Temat 1. Kongres wiedeński

Dowiem się czym była tęsknota za starym ładem, jakie państwa tworzyły Święte Przymierze i jakie były skutki kongresu wiedeńskiego.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika - zwróć uwagę na trzy zasady kongresu.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Scenariusz lekcji z portalu Scholaris.

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)

  • Zobacz odcinek Kalendarza historycznego z Telewizji Republika. Z wypowiedzi. Przyjrzyj się mapie Europy z nowym podziałem politycznym i i postaraj się zapamiętać najważniejsze zmiany.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Jeśli potrzebujesz utrwalenia materiału zobacz lekcję na kanale A plus na YouTube. Dlaczego mówiono o tańczącym kongresie? Kto podejmował decyzje podczas Kongresu?  Wymień i zapamiętaj państwa ustalające zasady. Jakie trzy najważniejsze zasady ustalono podczas kongresu?

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Dla zainteresowanych. Przeczytaj artykuł ze strony Polskiego Radia i posłuchaj audycji - odpowiedz na pytanie, dlaczego Kongres Wiedeński uważany jest za moment kształtowania się nowoczesnej dyplomacji. 

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Jeśli chcesz utrwalić wiedzę przeczytaj notatki.

Typ materiału: Tekst

Temat 2. Rewolucja przemysłowa

Przeczytam lekcję z Epodręcznika - zastanowię się, dlaczego o rewolucji przemysłowej mówi się jako o największym przełomie w dziejach świata. Zapamiętam najważniejsze wynalazki i ich twórców.

  • Zapoznaj się z materiałem z Epodręcznika.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj na blogu naszahistoriablog.wordpress.com o tym, jak wyglądała rewolucja przemysłowa na Ziemiach Polskich. Zastanów się jak wyglądało życie robotnika w XIX-wiecznej Łodzi.

Typ materiału: Tekst

  • Scenariusz lekcji - autor Joanna Sujkowska-Drążkiewicz scenariusz z portalu Pedagogika Specjalna.

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)

  • Dla zainteresowanych – zobacz, czy miałbyś szansę zostałbym królem perkalu w Łodzi.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Dla zainteresowanych – zobacz film „Lekka Historia designu” z kanału Lekka movie na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny – film

  • Jeśli potrzebujesz utrwalenia wiadomości zajrzyj na notatki z lekcji umieszczone na portalu www.e-historia.com.pl.

Typ materiału: Tekst

Temat 3. Społeczeństwo w XIX wieku

Dowiem się jak rewolucja przemysłowa wpłynęła na zmianę struktury społecznej.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika – zastanów się, jak wyglądało życie robotnika, a jak bogacza.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj podsumowanie tematu umieszczone na portalu www.e-historia.com.pl.

Typ materiału: Tekst

  • Jeśli potrzebujesz dodatkowego utrwalenia wiedzy zobacz lekcję „Przemiany społeczne w I poł. XIX wieku” na kanale A plus na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Dla zainteresowanych. Przeczytaj o pracy dzieci w XIX wieku. Uwaga tekst jest miejscami przejmujący. 

Typ materiału: Tekst

Temat 4. Ideologie XIX wieku liberalizm, konserwatyzm

Zrozumiem różnice pomiędzy poglądami konserwatysty i liberała. Będę umiał odpowiedzieć na pytanie, który światopogląd przyczynił się do wybuchu rewolucji francuskiej, a który dominował podczas kongresu wiedeńskiego.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika – zapamiętaj najważniejsze tezy konserwatyzmu i liberalizmu - pomoże Ci w tym Ćwiczenie 2.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Ze strony www.lekcjehistorii.pl przeczytaj fragmenty dotyczące liberalizmu i konserwatyzmu.

Typ materiału: Tekst

  • Scenariusz lekcji (do wykorzystania fragmenty) – autor Urszula Małek.

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)

  • Przeczytaj z encyklopedii PWN hasła ideologia, doktryna, liberalizm i konserwatyzm. 

Typ materiału: Tekst

 

{"register":{"columns":[]}}