Informatyka (listopad 2020 r.)
Temat 5. Wykorzystanie list w programach
Dowiem się jeszcze więcej o możliwościach wykorzystania list.
- Obejrzyj materiał z kanału „ScratchSPWZ" na YouTube i utrwal sposoby korzystania z list.
Temat 6. Rysowanie i kolorowanie figur geometrycznych w Scratchu. Praktyczne wykorzystanie bloków kodu i zmiennych
Nauczę się tworzyć wzory z wielokątów foremnych z wykorzystaniem pętli. Nabiorę praktyki w używaniu wydzielonych bloków kodu oraz parametryzowaniu kodu z wykorzystaniem zmiennych.
- Obejrzyj materiał Tomasza Cieślara na YouTube – naucz się rysować figury geometryczne w Scratchu.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Obejrzyj dalszą część lekcji Tomasza Cieślara na YouTube dotyczącej figur – naucz się tworzyć wzory z wielokątów foremnych.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Przygotuj podstawę projektu, w którym będziesz ćwiczył kolorowanie figur – obejrzyj materiał Tomasza Cieślara na YouTube.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Obejrzyj film przygotowany przez Tomasza Cieślara – naucz się jednego ze sposobów wypełniania kolorem w Scratchu. Zwróć uwagę na sposób użycia zmiennych do parametryzowania kodu (zmiana wartości jednej zmiennej wystarcza do zmiany figury rysowanej w bloku kodu).