W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język angielski (luty 2021 r.)

Temat 31. Famous people

Poznam słownictwo związane ze sławnymi osobami.

  • Przeczytaj artykuł dotyczący Elona Musk i odpowiedz na pytania aby sprawdzić swoja wiedzę.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj artykuł dotyczący plotek dotyczących celebrytów.

Typ materiału: Tekst

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Obejrzyj wyzwanie Tak / Nie i sprawdź czy potrafisz wymienić sławną osobę przed Sophie. Weź udział w wyzwaniu z kolegą / koleżanką z klasy.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 32. The Cult of Celebrity

Poznam słownictwo związane ze sławnymi osobami. Powtórzę konstrukcję czasów present simple, present continuous, present perfect i past simple tenses. Poznam przymiotniki (kończące się na -ic lub -ical).

  • Wybierz zdjęcie pasujące do odpowiedniego opisu gwiazdy. Spójrz na pole ze słownictwem, aby sprawdzić znaczenie słów dotyczących sławnych osób.

Typ materiału: Tekst

  • Obejrzyj nagranie, a następnie przeczytaj jego transkrypcję i odpowiedz na trzy z pięciu pytań: What is she doing now? What is she going to do when she is rich and famous? What are her hobbies and interests? What is her personality like? How will she change if she gets to be on TV? Spójrz na pole z czasami (present simple, present continuous, present perfect i past simple), aby przypomnieć, jaka jest konstrukcja czasów. Wypełnij test, aby sprawdzić swoja wiedzę.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Posłuchaj rozmowy dotyczącą przymiotników (kończącą się na -ic lub -ical), a następnie przeczytaj jej transkrypcję. Spójrz na pole z przymiotnikami (kończącymi się na -ic lub -ical), aby dostrzec różnicę.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 33. Living in The Box

Utrwalę konstrukcję czasów present simple, present continuous, present perfect i past simple tenses.

  • Obejrzyj nagranie, a następnie przeczytaj jego transkrypcję i odpowiedz pytania: Does she like life in The Box? What does she do every day? What isn't she drinking – and why? Who has used all the teabags? Przeczytaj jak konstruowane są czasy (present simple, present continuous, present perfect i past simple). Wypełnij test, aby sprawdzić swoja wiedzę.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Przeczytaj przykładowe zdania we wspomnianych wcześniej czasach. Wypełnij test, aby sprawdzić swoja wiedzę.

Typ materiału: Tekst

  • Posłuchaj rozmowy, która podsumowuje powtarzane czasy. Przeczytaj transkrypt nagrania i zwróć uwagę na różnicę między czasami, których nie zrozumiałeś/aś słuchając nagrania.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 34. Are celebrities bad for you?

Poznam słownictwo dotyczące plotek dotyczących celebrytów oraz negatywnych aspektów popularności. Opowiem o znanych osobach godnych naśladowania.

  • Przeczytaj artykuł dotyczący plotek o celebrytach. Czy uważasz, że celebryci są dobrymi wzorami do naśladowania? Jak myślisz, które gwiazdy są dobrymi wzorami do naśladowania?

Typ materiału: Tekst

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Obejrzyj film, który wskazuje negatywne aspekty popularności.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 35. My hero

Poznam słownictwo dotyczące inspirujących ludzi i dlaczego inni się na nich wzorują. Opowiem o swoim bohaterze.

  • Wykonaj ćwiczenie wprowadzające. Wysłuchaj nagrania rozmówców opowiadających o swoich bohaterach i przećwicz słuchanie ze zrozumieniem. Który z bohaterów opisanych w nagraniu najbardziej Cię zainteresował? Czemu? Czy masz własnego bohatera? Opowiedz o nim.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Przeczytaj transkrypcję i zwróć uwagę na słowa, których nie zrozumiałeś/aś oglądając wideo.

Typ materiału: Tekst

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 36. History of Marie Tussaud

Poznam historię Madame Tussaud.

  • Przeczytaj artykuł o Madame Tussaud. Przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Wykonaj ćwiczenie, aby sprawdzić swoja wiedzę.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj zasady używania czasowników modalnych nakazujących.

Typ materiału: Tekst

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Posłuchaj historię o Madame Tussaud i przećwicz słuchanie ze zrozumieniem.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.

Typ materiału: Słownik internetowy

 

{"register":{"columns":[]}}