W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język angielski (wrzesień 2020 r.)

Temat 1. Food – Snack Time

Nauczę się słownictwa związanego z jedzeniem. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, poprawną wymowę oraz wykonam zadania sprawdzające zdobytą wiedzę. 

  • Posłuchaj piosenki i zwróć uwagę na słownictwo związane z jedzeniem.

Typ materiału: Materiał multimedialny – piosenka; gra

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo i sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Przećwicz poprawną wymowę wykonując łamaniec językowy.

Typ materiału: Materiał multimedialny – plik dźwiękowy

  • Zagraj w grę utrwalającą słownictwo związane z warzywami.

Typ materiału: Gra

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 2. Grammar chant about food – I don’t like eggs

Nauczę się słownictwa związanego z jedzeniem, zwrócę uwagę na sformułowania „I like” oraz „I don’t like”. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, poprawną wymowę, wykonam ćwiczenia sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę 6 zdań na temat: „Can you tell us about one of the typical dishes from your country?”.

  • Posłuchaj piosenki, zwróć uwagę na sformułowania „I like” i „I don’t like” oraz zagraj w grę.

Typ materiału: Materiał multimedialny – piosenka; gra

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Zagram w grę utrwalającą słownictwo związane z przyborami kuchennymi.

Typ materiału: Gra

  • Przećwicz poprawną wymowę wykonując łamaniec językowy.

Typ materiału: Materiał multimedialny – plik dźwiękowy

  • Przeczytaj tekst i napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie.

Typ: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 3. Grammar rules – I like / I don’t like

Poznam zasady gramatyczne zastosowania zwrotów „I like” oraz „I don’t like”. Zagram w gry, wykonam ćwiczenia i test utrwalające zdobytą wiedzę. W zeszycie zapiszę po trzy zdania co lubię, a czego nie lubię jeść.

  • Poznaj zasady stosowania zwrotów „I like” i „I don’t like” oraz zagraj w gry utrwalające zdobytą wiedzę.

Typ materiału: Tekst, gra

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające poznane zasady gramatyczne.

Typ materiału: Karta pracy

  • Wykonaj test sprawdzający wiedzę.

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 4. Healthy Menu Project – cz. 1/3

W trakcie trzech kolejnych lekcji wykonam projekt polegający na stworzeniu zdrowego zestawu menu dla całej rodziny na cały tydzień. Będę pracował w podgrupach, na koniec zaprezentuję wyniki przed pozostałymi grupami. Poznam słownictwo związane z żywieniem i zdrową dietą. Przećwiczę oglądanie, czytanie i słuchanie ze zrozumieniem. Wykonam ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści.

  • Zapoznaj się ze scenariuszem lekcji i zadaniami.

Typ materiału: Scenariusz lekcji (dla nauczyciela)
lub
Typ materiału: Scenariusz lekcji – dla nauczyciela

  • Zapoznaj się z piramidą żywienia i wykonaj zadania ze scenariusza lekcji.

Typ materiału: Materiał multimedialny – wykres

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 5. Healthy Menu Project – cz. 2/3

W trakcie trzech kolejnych lekcji wykonam projekt polegający na stworzeniu zdrowego zestawu menu dla całej rodziny na cały tydzień. Będę pracował w podgrupach, na koniec zaprezentuję wyniki przed pozostałymi grupami. Poznam słownictwo związane z żywieniem i zdrową dietą. Przećwiczę oglądanie, czytanie i słuchanie ze zrozumieniem. Wykonam ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści.

  • Zapoznaj się ze scenariuszem lekcji i zadaniami.

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)
lub
Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)

  • Obejrzyj prezentację „Meals of the Day” (pobierz plik .zip, rozpakuj plik .zip i uruchom plik o nazwie INDEX).

Typ materiału: Materiał multimedialny – prezentacja 

  • Zrób quiz i wykonaj zadania ze scenariusza lekcji (pobierz plik .zip, rozpakuj plik .zip i uruchom plik o nazwie INDEX).

Typ materiału: Quiz 

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 6. Healthy Menu Project – cz. 3/3

W trakcie trzech kolejnych lekcji wykonam projekt polegający na stworzeniu zdrowego zestawu menu dla całej rodziny na cały tydzień. Będę pracował w podgrupach, na koniec zaprezentuję wyniki przed pozostałymi grupami. Poznam słownictwo związane z żywieniem i zdrową dietą. Przećwiczę oglądanie, czytanie i słuchanie ze zrozumieniem. Wykonam ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści.

  • Zapoznaj się ze scenariuszem lekcji i zadaniami.

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)
lub
Typ materiału: Scenariusz lekcji – dla nauczyciela

  • Wykonam zadania ze scenariusza lekcji.

Typ materiału: Materiał multimedialny – grafika

  • Wysłucham nagrania Family Dinner i zrobię zadania ze scenariusza lekcji.

Typ materiału: Materiał multimedialny – plik dźwiękowy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

 

{"register":{"columns":[]}}