Język angielski (wrzesień 2020 r.)
Temat 1. Food – Snack Time
Nauczę się słownictwa związanego z jedzeniem. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, poprawną wymowę oraz wykonam zadania sprawdzające zdobytą wiedzę.
- Posłuchaj piosenki i zwróć uwagę na słownictwo związane z jedzeniem.
Typ materiału: Materiał multimedialny – piosenka; gra
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo i sprawdzające zrozumienie treści.
- Przećwicz poprawną wymowę wykonując łamaniec językowy.
Typ materiału: Materiał multimedialny – plik dźwiękowy
- Zagraj w grę utrwalającą słownictwo związane z warzywami.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 2. Grammar chant about food – I don’t like eggs
Nauczę się słownictwa związanego z jedzeniem, zwrócę uwagę na sformułowania „I like” oraz „I don’t like”. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, poprawną wymowę, wykonam ćwiczenia sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę 6 zdań na temat: „Can you tell us about one of the typical dishes from your country?”.
- Posłuchaj piosenki, zwróć uwagę na sformułowania „I like” i „I don’t like” oraz zagraj w grę.
Typ materiału: Materiał multimedialny – piosenka; gra
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Zagram w grę utrwalającą słownictwo związane z przyborami kuchennymi.
- Przećwicz poprawną wymowę wykonując łamaniec językowy.
Typ materiału: Materiał multimedialny – plik dźwiękowy
- Przeczytaj tekst i napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 3. Grammar rules – I like / I don’t like
Poznam zasady gramatyczne zastosowania zwrotów „I like” oraz „I don’t like”. Zagram w gry, wykonam ćwiczenia i test utrwalające zdobytą wiedzę. W zeszycie zapiszę po trzy zdania co lubię, a czego nie lubię jeść.
- Poznaj zasady stosowania zwrotów „I like” i „I don’t like” oraz zagraj w gry utrwalające zdobytą wiedzę.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające poznane zasady gramatyczne.
- Wykonaj test sprawdzający wiedzę.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 4. Healthy Menu Project – cz. 1/3
W trakcie trzech kolejnych lekcji wykonam projekt polegający na stworzeniu zdrowego zestawu menu dla całej rodziny na cały tydzień. Będę pracował w podgrupach, na koniec zaprezentuję wyniki przed pozostałymi grupami. Poznam słownictwo związane z żywieniem i zdrową dietą. Przećwiczę oglądanie, czytanie i słuchanie ze zrozumieniem. Wykonam ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Zapoznaj się ze scenariuszem lekcji i zadaniami.
Typ materiału: Scenariusz lekcji (dla nauczyciela)
lub
Typ materiału: Scenariusz lekcji – dla nauczyciela
- Zapoznaj się z piramidą żywienia i wykonaj zadania ze scenariusza lekcji.
Typ materiału: Materiał multimedialny – wykres
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 5. Healthy Menu Project – cz. 2/3
W trakcie trzech kolejnych lekcji wykonam projekt polegający na stworzeniu zdrowego zestawu menu dla całej rodziny na cały tydzień. Będę pracował w podgrupach, na koniec zaprezentuję wyniki przed pozostałymi grupami. Poznam słownictwo związane z żywieniem i zdrową dietą. Przećwiczę oglądanie, czytanie i słuchanie ze zrozumieniem. Wykonam ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Zapoznaj się ze scenariuszem lekcji i zadaniami.
Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)
lub
Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)
- Obejrzyj prezentację „Meals of the Day” (pobierz plik .zip, rozpakuj plik .zip i uruchom plik o nazwie INDEX).
Typ materiału: Materiał multimedialny – prezentacja
- Zrób quiz i wykonaj zadania ze scenariusza lekcji (pobierz plik .zip, rozpakuj plik .zip i uruchom plik o nazwie INDEX).
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 6. Healthy Menu Project – cz. 3/3
W trakcie trzech kolejnych lekcji wykonam projekt polegający na stworzeniu zdrowego zestawu menu dla całej rodziny na cały tydzień. Będę pracował w podgrupach, na koniec zaprezentuję wyniki przed pozostałymi grupami. Poznam słownictwo związane z żywieniem i zdrową dietą. Przećwiczę oglądanie, czytanie i słuchanie ze zrozumieniem. Wykonam ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Zapoznaj się ze scenariuszem lekcji i zadaniami.
Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)
lub
Typ materiału: Scenariusz lekcji – dla nauczyciela
- Wykonam zadania ze scenariusza lekcji.
Typ materiału: Materiał multimedialny – grafika
- Wysłucham nagrania Family Dinner i zrobię zadania ze scenariusza lekcji.
Typ materiału: Materiał multimedialny – plik dźwiękowy
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.