Język angielski (wrzesień 2020 r.)
Temat 1. Food and restaurants
Przeczytam recenzje restauracji, przećwiczę czytanie ze zrozumieniem i poznam słownictwo związane z żywieniem i lokalami gastronomicznymi. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę oraz zagram w grę. W zeszycie napiszę w czterech zdaniach odpowiedź na pytanie: „Which of these restaurants would you choose to go to? Why?”
- Na stronie British Council przeczytaj recenzje restauracji, przećwicz czytanie ze zrozumieniem i wykonaj dwa ćwiczenia (matching, multiple selection).
Typ materiału: Tekst, karta pracy
- Ze strony British Council wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Zagraj w grę.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 2. Modals of deduction
Poznam zasady stosowania czasowników modalnych might, may, could, must, can’t. Obejrzę animację o nietypowym jedzeniu w Indonezji, zwrócę uwagę na użycie czasowników modalnych. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, poznam i utrwalę słownictwo związane z żywieniem. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w czterech zdaniach odpowiedź na pytanie: „What might you have for supper tonight?”
- Obejrzyj animację ze strony British Council. Zwróć uwagę na użycie czasowników modalnych might, may, could, must, can’t. Przeczytaj zasady stosowania czasowników modalnych i wykonaj trzy ćwiczenia.
Typ materiału: Materiał multimedialny (animacja); tekst; karta pracy
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę oraz sprawdzające rozumienie treści animacji.
- Obejrzyj animację jeszcze raz i przeczytaj dialog. Zwróć uwagę na zastosowanie czasowników modalnych.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 3. Can eating less meat help the environment?
Obejrzę film o wpływie jedzenia na środowisko naturalne i poznam słownictwo związane z nawykami żywieniowymi i ochroną środowiska. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem i wykonam ćwiczenia utrwalające oraz sprawdzające zdobytą wiedzę.
- Obejrzyj film ze strony British Council. Przećwicz słuchanie ze zrozumieniem, wykonaj dwa ćwiczenia (true or false, gap fill).
Typ materiału: Materiał multimedialny (film), karta pracy
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 4. How to make banana pancakes
Obejrzę film youtuberki Sophie pokazujący jak zrobić naleśniki z bananami. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem i poznam słownictwo związane z posiłkami oraz ich przygotowywaniem. Zagram w grę utrwalającą słownictwo związane z gotowaniem.
- Obejrzyj film i przećwicz słuchanie ze zrozumieniem.
Typ materiału: Materiał multimedialny (film)
- Przeczytaj transkrypcję tekstu i zwróć uwagę na te zdania, których nie zrozumiałeś oglądając film.
- Zagraj w grę utrwalającą słownictwo związane z gotowaniem.
- Sprawdź w słowniku znaczenie słówek, których nie rozumiesz i wpisz je do zeszytu.
Temat 5. Big breakfasts help us burn double the calories
Przeczytam artykuł o nowej popularnej diecie. Poznam słownictwo związane z nawykami żywieniowymi i dietami. Przećwiczę czytanie oraz słuchanie ze zrozumieniem, zrób ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę. W zeszycie wykonam polecenie: „Write five good questions about this topic.”
- Przeczytaj artykuł ze strony www.breakingnewsenglish.com i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Wykonaj ćwiczenie phase matching. Masz możliwość przełączenia zadania na poziom trudniejszy.
Typ materiału: Tekst, karta pracy
- Posłuchaj nagrania i przećwicz słuchanie ze zrozumieniem. Wykonaj ćwiczenie fill the gaps z poprzedniego linku. Masz możliwość przełączenia zadania na poziom trudniejszy.
Typ materiału: Materiał multimedialny (plik dźwiękowy), karta pracy
- Wykonaj ćwiczenie „put a slash (/) where the spaces are”. Masz możliwość przełączenia zadania na poziom trudniejszy.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 6. Writing about a pie chart – writing skills
Przeczytam tekst i poznam zasady opisywania diagramu kołowego. Zapoznam się ze słownictwem związanym z opisywaniem wykresów. Przećwiczę czytanie ze zrozumieniem, wykonam zadania sprawdzające wiedzę i poprawiające moje umiejętności pisania. Opiszę wykres.
- Przeczytaj opis wykresu i wykonaj ćwiczenia.
- Wykonaj ćwiczenia sprawdzające zrozumienie treści.
- Opisz diagram używając nowo poznanych sformułowań.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.