W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język polski (listopad 2020 r.)

Temat 21. Legenda o Piaście Kołodzieju i Popielu

Poznam legendę i uzasadnię kto zgodnie z legendą był lepszym władcą Piast Kołodziej czy Popiel.

  • Z lekcji z Epodręcznika przeczytaj fragment dotyczący legendy o Piaście i Popielu. Wykonaj ćwiczenie nr. 3.

Typ materiału: Tekst

  • Sprawdź swoją wiedzę – rozwiąż quiz.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Scenariusz lekcji z portali interklasa.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Posłuchaj zabawnej piosenki „Piastelsi” zespołu Dzikusy, która uzasadnia dlaczego polscy muzycy nosili długie włosy.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zobacz, czy umiesz uporządkować wydarzenia zgodnie z poznaną legendą.

Typ materiału: Ćwiczenie interaktywne

Temat 22. Legenda o Królu Kraku

Poznam legendę o Królu Kraku i smoku wawelskim. Nauczę się ją opowiadać i dowiem się więcej o smokach.

  • Z lekcji z Epodręcznika przeczytaj fragment dotyczący legendy o Kraku i smoku wawelskim. Wykonaj ćwiczenie 4.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Sprawdź swoją wiedzę – rozwiąż quiz.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Zajrzyj do karty pracy przygotowanej przez Zamek Królewski na Wawelu. Odkryj tajemnice smoków.

Typ materiału: Karta Pracy

  • Zainspiruj się! Zobacz teatrzyk cieni z kanału hermanowa szkoła. Po obejrzeniu wyłącz dźwięk i sam opowiedz legendę.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 23. Legenda o Hejnale z wieży mariackiej

Poznam legendę o hejnale z wieży mariackiej.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób proponowane ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zobacz film i posłuchaj hejnału.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Przeczytaj artykuł ze strony Polskiego Radia.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Wykonaj kartę pracy przygotowaną przez Magdę Szpyrko-Ankiewicz.

Typ materiału: Karta Pracy

Temat 24. Czy warto czytać książki?

Zastanowię się, czy warto czytać książki. Poznam korzyści, które płyną z czytania.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Scenariusz lekcji „Czytam książki, ponieważ…”.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Zobacz film, w którym reżyserka Agnieszka Holland, opowiada, czym jest dla niej lektura i dlaczego książka jest nie do zastąpienia.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zobacz krótki film na kanale That's the Think „Dlaczego warto czytać?”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Dla zainteresowanych. Przeczytaj artykuł  Malwiny Pietrewicz „Ludzie sukcesu czytają książki”.

Typ materiału: Tekst

  • Jeśli jeszcze nie jesteś przekonany/przekonana, że warto czytać książki zobacz film z kanału Złota piątka „5 powodów, dla których warto czytać książki”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 25. Czas na czasownik

Przypomnę sobie wiadomości o czasowniku. Powtórzę wiedzę o czasach i rodzajach.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Scenariusz lekcji „Jakie informacje ukrywają w sobie czasowniki? Rozmawiamy o czasach i rodzajach”.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Wykonaj kartę pracy z portalu Scholaris.

Typ materiału: Karta Pracy

  • Jeśli jeszcze chcesz poćwiczyć zrób quiz na portalu www.pisupisu.pl.

Typ materiału: Test, quiz, gra

Temat 26. Pofantazjujmy!

Zastanowię się jaka jest różnica między fikcją literacką a rzeczywistością.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Posłuchaj piosenki  Moja Fantazja muzyka Sławek Kowalewski, śpiew Kama i Maja, słowa Ewa Chotomska.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Scenariusz lekcji „Co to jest fikcja literacka – wprowadzenie terminu”.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Przeczytaj wiersz Zbigniewa Herberta „Pudełko zwane wyobraźnią”, jeśli potrzebujesz pomocy w interpretacji wiersza, zajrzyj do omówienia na portalu Aleklasa.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Posłuchaj utworu symfonicznego Paula Dukasa „Uczeń czarnoksiężnika”  i zobacz stworzoną do niego animację Disneya. Zastanów się, czy przy muzyce lepiej się puszcza wodze fantazji?

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 27. Czym jest baśń?

Poznam cechy baśni. Będę umiał /umiała znaleźć elementy świata realnego i świata fantastycznego w baśniach.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Scenariusz lekcji   „W świecie baśni – wprowadzenie do omawiania utworów braci Grimm i Andersena”.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Rozwiąż quiz na portalu pisupisu i zdecyduj czy podane informacje dotyczą baśni.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Zobacz prezentację „Podsumowanie wiadomości o baśniach”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 28. Stopa Kopciuszka

Przypomnę sobie baśń o Kopciuszku i poznam jej żartobliwą wersję autorstwa Wandy Chotomskiej.

  • Przypomnij sobie tekst baśni o Kopciuszku. Jeśli nie pamiętasz zbyt dobrze przeczytaj wersję spisaną przez Jacoba i Wilhelma Grimmów. Możesz skorzystać z linku na stronie Epodręczników.

Typ materiału: Tekst

  • Na portalu pisupisu wykonaj zadanie, które pomoże Ci stworzyć plan wydarzeń.

Typ materiału: Ćwiczenie interaktywne

  • Z lekcji z Epodręcznika przeczytaj wiersz Wandy Chotomskiej „Kopciuszek”. Zastanów się czym różni się wersja poetki od znanej baśni?

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Rozwiąż zagadki przygotowane przez nauczycielkę ukrytą pod nickiem Joanna 155.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Dla zainteresowanych. Jeśli chcesz poznać symbole ukryte w Kopciuszku i różnice między różnymi wersjami baśni przeczytaj tekst na blogu Michała Żarskiego.

Typ materiału: Tekst

Temat 29. Bajka o rybaku i złotej rybce

Przypomnę sobie baśń o rybaku i złotej rybce i poznam jej uwspółcześnioną animowaną wersję.

  • Przypomnij sobie treść baśni. przeczytaj wersję Aleksandra Puszkina, spolszczoną przez Elwirę Korotyńską.

Typ materiału: Tekst

  • W internetowym lub tradycyjnym słowniku języka polskiego sprawdź definicję słowa morał.

Typ materiału: Tekst

  • Zobacz uwspółcześnioną wersję bajki o złotej rybce w reżyserii Tadeusza Wilkosza i zastanów się jaki z niej płynie morał.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Sprawdź swoją znajomość baśni wykonaj quiz na portalu pisupisu.pl.

Typ materiału: Test, quiz, gra

Temat 30. Poznajemy równoważniki zdań

Dowiem się czego nie ma w równoważniku zdania.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Wykonaj kartę pracy.

Typ materiału: Karta Pracy

  • Sprawdź swoją wiedzę – rozwiąż quiz.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Scenariusz lekcji – „Zdanie kontra równoważnik zdania”.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

 

{"register":{"columns":[]}}