W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język polski (listopad 2020 r.)

Temat 13. „Dziady” cz. IV Adama Mickiewicza

Zapoznam się z częścią IV „Dziadów” Adama Mickiewicza i dokonam jej interpretacji skupiając się na wątku miłości Gustawa.

  • Zapoznaj się z treścią utworu „Dziady” cz. IV Adama Mickiewicza.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Przeczytaj materiał „Piekło i niebo na ziemi – obraz miłości Gustawa w IV części Dziadów” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Nie! Nie mogę zapomnieć o niej i umarły. Obraz romantycznej miłości w IV części „Dziadów” Adama Mickiewicza – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 14. „Pan Tadeusz” Adama Mickiewicza – wstęp

Zapoznam się z treścią utworu „Pan Tadeusz”, uzyskam wiedzę na temat powstania utworu, jego głównych zagadnień i poznam jego bohaterów. Obejrzę animację dotyczącą pierwszego rozdziału.

  • Zapoznaj się z treścią utworu „Pan Tadeusz”.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Przeczytaj tekst „Soplicowskie afery. Awantury rodzinne i afekty miłosne z wielką historią w tle” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Obejrzyj film dotyczący utworu „Pan Tadeusz”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Posłuchaj audycji o rozpowszechnianiu pierwszego wydania „Pana Tadeusza” pod zaborami.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Obejrzyj animację Juliana Antonisza będącą interpretacją pierwszej księgi „Pana Tadeusza”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 15. „Pan Tadeusz” Adama Mickiewicza – ciąg dalszy

Na tej lekcji będę kontynuować analizę epopei „Pan Tadeusz”. Uzyskam wiedzę o tym, w jaki sposób została opisana w niej przyroda i krajobraz oraz o wątkach muzycznych w utworze. Na podstawie filmu dowiem się, jak Adam Mickiewicz poprzez swoje dzieło dokonał rozrachunku z historią.

  • Zapoznaj się z materiałem „W galerii pejzaży i portretów literackich Soplicowa” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem – „Poloneza czas zacząć… W soplicowskiej audiosferze” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Obejrzyj materiał filmowy z kanału Edudu Video na YouTube pt. „Pan Tadeusz jako sąd nad Polską i sen o Polsce”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 16. „Liryki Lozańskie” Adama Mickiewicza

Poznam ostatnie wiersze Adama Mickiewicza i genezę ich powstania.

  • Przeczytaj wybrane przez nauczyciela wiersze.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Przeczytaj informacje o „Lirykach Lozańskich” Adama Mickiewicza.

Typ materiału: Tekst

  • Scenariusz „Liryka „wieku męskiego” Adama Mickiewicza” z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Posłuchaj fragmentu wiersza „Polały się łzy” czyta Ignacy Gogolewski.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Posłuchaj wiersza „Nad wodą wielką i czystą” w interpretacji Bożeny Adamek.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 17. Podsumowanie życia i twórczości Adama Mickiewicza

Poszerzę moją wiedzę na temat życia Adama Mickiewicza. Dowiem się jakie motywy jego twórczości były podejmowane przez późniejszych pisarzy oraz, na podstawie audycji radiowej, jak jest oceniana jego działalność polityczna.

  • Przeczytaj tekst na stronie culture.pl dotyczący biografii i twórczości Adama Mickiewicza.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj tekst na stronie aleklasa.pl o motywach w twórczości Adama Mickiewicza do których nawiązywali inni pisarze.

Typ materiału: Tekst

  • Posłuchaj audycji Polskiego Radia „Na historycznej wokandzie” z 2003 r. i poszerz swoją wiedzę na temat życia i działalności Adama Mickiewicza.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Przeczytaj krótki tekst dotyczący tego czym był towianizm w życiu Adama Mickiewicza.

Typ materiału: Tekst

Temat 18. Juliusz Słowacki i „Testament Mój”

Zapoznam się z biografią Juliusza Słowackiego oraz jego twórczością. Będę także dokonywać analizy wiersza „Testament mój”.

  • Przeczytaj materiał ze strony aleklasa.pl dotyczący postaci Juliusza Słowackiego.

Typ materiału: Tekst

  • Zapoznaj się z materiałem „Rozrachunek ze światem w wierszu „Testament mój” Juliusza Słowackiego i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący analizy wiersza „Testament mój”.

Typ materiału: Tekst

  • Co i komu zostawił w testamencie podmiot liryczny wiersza Juliusza Słowackiego? – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

 

{"register":{"columns":[]}}