Język polski (listopad 2020 r.)
Temat 13. „Dziady” cz. IV Adama Mickiewicza
Zapoznam się z częścią IV „Dziadów” Adama Mickiewicza i dokonam jej interpretacji skupiając się na wątku miłości Gustawa.
- Zapoznaj się z treścią utworu „Dziady” cz. IV Adama Mickiewicza.
Typ materiału: Lektura szkolna
- Przeczytaj materiał „Piekło i niebo na ziemi – obraz miłości Gustawa w IV części Dziadów” i wykonaj ćwiczenia.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Nie! Nie mogę zapomnieć o niej i umarły. Obraz romantycznej miłości w IV części „Dziadów” Adama Mickiewicza – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.
Temat 14. „Pan Tadeusz” Adama Mickiewicza – wstęp
Zapoznam się z treścią utworu „Pan Tadeusz”, uzyskam wiedzę na temat powstania utworu, jego głównych zagadnień i poznam jego bohaterów. Obejrzę animację dotyczącą pierwszego rozdziału.
- Zapoznaj się z treścią utworu „Pan Tadeusz”.
Typ materiału: Lektura szkolna
- Przeczytaj tekst „Soplicowskie afery. Awantury rodzinne i afekty miłosne z wielką historią w tle” i wykonaj ćwiczenia.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Obejrzyj film dotyczący utworu „Pan Tadeusz”.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Posłuchaj audycji o rozpowszechnianiu pierwszego wydania „Pana Tadeusza” pod zaborami.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Obejrzyj animację Juliana Antonisza będącą interpretacją pierwszej księgi „Pana Tadeusza”.
Temat 15. „Pan Tadeusz” Adama Mickiewicza – ciąg dalszy
Na tej lekcji będę kontynuować analizę epopei „Pan Tadeusz”. Uzyskam wiedzę o tym, w jaki sposób została opisana w niej przyroda i krajobraz oraz o wątkach muzycznych w utworze. Na podstawie filmu dowiem się, jak Adam Mickiewicz poprzez swoje dzieło dokonał rozrachunku z historią.
- Zapoznaj się z materiałem „W galerii pejzaży i portretów literackich Soplicowa” i wykonaj ćwiczenia.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Zapoznaj się z materiałem – „Poloneza czas zacząć… W soplicowskiej audiosferze” i wykonaj ćwiczenia.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Obejrzyj materiał filmowy z kanału Edudu Video na YouTube pt. „Pan Tadeusz jako sąd nad Polską i sen o Polsce”.
Temat 16. „Liryki Lozańskie” Adama Mickiewicza
Poznam ostatnie wiersze Adama Mickiewicza i genezę ich powstania.
- Przeczytaj wybrane przez nauczyciela wiersze.
Typ materiału: Lektura szkolna
- Przeczytaj informacje o „Lirykach Lozańskich” Adama Mickiewicza.
- Scenariusz „Liryka „wieku męskiego” Adama Mickiewicza” z portalu scholaris.pl.
Typ materiału: Scenariusz zajęć
- Posłuchaj fragmentu wiersza „Polały się łzy” czyta Ignacy Gogolewski.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Posłuchaj wiersza „Nad wodą wielką i czystą” w interpretacji Bożeny Adamek.
Temat 17. Podsumowanie życia i twórczości Adama Mickiewicza
Poszerzę moją wiedzę na temat życia Adama Mickiewicza. Dowiem się jakie motywy jego twórczości były podejmowane przez późniejszych pisarzy oraz, na podstawie audycji radiowej, jak jest oceniana jego działalność polityczna.
- Przeczytaj tekst na stronie culture.pl dotyczący biografii i twórczości Adama Mickiewicza.
- Przeczytaj tekst na stronie aleklasa.pl o motywach w twórczości Adama Mickiewicza do których nawiązywali inni pisarze.
- Posłuchaj audycji Polskiego Radia „Na historycznej wokandzie” z 2003 r. i poszerz swoją wiedzę na temat życia i działalności Adama Mickiewicza.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Przeczytaj krótki tekst dotyczący tego czym był towianizm w życiu Adama Mickiewicza.
Temat 18. Juliusz Słowacki i „Testament Mój”
Zapoznam się z biografią Juliusza Słowackiego oraz jego twórczością. Będę także dokonywać analizy wiersza „Testament mój”.
- Przeczytaj materiał ze strony aleklasa.pl dotyczący postaci Juliusza Słowackiego.
- Zapoznaj się z materiałem „Rozrachunek ze światem w wierszu „Testament mój” Juliusza Słowackiego i wykonaj ćwiczenia.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący analizy wiersza „Testament mój”.
- Co i komu zostawił w testamencie podmiot liryczny wiersza Juliusza Słowackiego? – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.