Język polski (listopad 2020 r.)
Temat 13. Ballada „Romantyczność” Adama Mickiewicza
Zapoznam się z treścią ballady „Romantyczność” Adama Mickiewicza i dokonam jej interpretacji.
- Przeczytaj materiał i dowiedz się, jakie są różnice między oświeceniową wiarą w rozum a romantycznym widzeniem świata. Wykonaj ćwiczenia.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Posłuchaj interpretacji ballady „Romantyczność” Adama Mickiewicza na kanale Polska Poezja na YouTube.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Zapoznaj się z treścią ballady „Romantyczność” Adama Mickiewicza z „Poezye” Adama Mickiewicza tom. 1 z 1823 r. (biblioteka POLONA.PL).
Temat 14. „Sonety krymskie” Adama Mickiewicza
Poznam „Sonety krymskie” Adama Mickiewicza, dokonam analizy wybranych utworów.
- Przeczytaj materiał i uzyskaj wiedzę na temat „Sonetów krymskich” Adama Mickiewicza. Wykonaj ćwiczenia.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Posłuchaj interpretacji wiersza „Stepy akermańskie” Adama Mickiewicza na kanale Polska Poezja na YouTube.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Posłuchaj interpretacji wiersza „Burza” Adama Mickiewicza na kanale Polska Poezja na YouTube.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Analiza wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza” – karta pracy z portalu scholaris.pl.
Temat 15. „Konrad Wallenrod” Adama Mickiewicza
Zapoznam się z treścią powieści poetyckiej „Konrad Wallenrod” Adama Mickiewicza, dokonam jej analizy, scharakteryzuję głównego bohatera oraz dowiem się, czym jest wallenrodyzm.
- Zapoznaj się z treścią utworu „Konrad Wallenrod”.
Typ materiału: Lektura szkolna
- Zapoznaj się z materiałem dotyczącym utworu „Konrad Wallenrod”. Wykonaj ćwiczenia.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Konrad Wallenrod – zdrajca czy bohater? Charakterystyka postaci – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.
Typ materiału: Scenariusz zajęć
- Obejrzyj film na kanale Wiedza z wami na YouTube dotyczący utworu „Konrad Wallenrod”.
Temat 16. „Dziady” cz. III Adama Mickiewicza
Zapoznam się z treścią dramatu Adama Mickiewicza „Dziady” cz. III, dokonam jego analizy oraz wykonam ćwiczenia. Wysłucham audycji dotyczącej tajemnicy liczby 44.
- Zapoznaj się z treścią utworu „Dziady” cz. III.
Typ materiału: Lektura szkolna
- Zapoznaj się z materiałem „Dziady – misterium w konwencji moralitetu”. Wykonaj ćwiczenia.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Zapoznaj się z materiałem „Dziady – kilka rysów ogromnego obrazu i dokument sprawy narodowej”. Wykonaj ćwiczenia.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Zapoznaj się z materiałem „Czterdzieści i cztery, czyli mesjanizm i profetyzm III. części Dziadów”. Wykonaj ćwiczenia.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Wysłucham audycji Polskiego Radia „Finezje literackie” z 1998 r. dot. Tajemnicy liczby 44 w „Dziadach” cz. III.
Temat 17. „Dziady” cz. III – ciąg dalszy
Przypomnę sobie informacje dotyczące cz. III „Dziadów” Adama Mickiewicza i poszerzę moją wiedzę dotyczącą Wielkiej improwizacji.
- Przypomnij sobie informacje dotyczące „Dziadów” cz. III oglądając film z kanału Edudu TV na YouTube.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Obejrzyj film na kanale Edudu na YouTube na temat Wielkiej improwizacji w „Dziadach” cz. III.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Posłuchaj audycji Polskiego Radia „Finezje literackie” z 1998 i poszerz swoją wiedzę dotyczącą Wielkiej improwizacji.
Temat 18. Język jako system znaków
Poznam funkcje języka.
- Zapoznaj się z lekcją, która wyjaśni, czym jest język i jakie są jego funkcje.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Zapoznaj się z lekcją, która przypomni Ci informacje o tym, jak skomplikowanym systemem znaków jest język.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Przypomnij sobie, czym są znaki językowe. Wykonaj ćwiczenia.