Język polski (październik 2020 r.)
Temat 9. „Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego – ciąg dalszy
Poszerzę moją wiedzę dotyczącą powieści „Przedwiośnie”, dowiem się, co Stefan Żeromski sądził o idealizmie politycznym i jak oceniał program reform demokratycznych oraz komunizm. Uzyskam także wiedzę na temat charakterystyki Cezarego Baryki. Wykonam test wiedzy o powieści.
- Przeczytaj materiał ze strony aleklasa.pl i poszerz wiedzę dotyczącą analizy powieści „Przedwiośnie”.
- Przeczytaj tekst na stronie aleklasa.pl i dowiedz się co Stefan Żeromski sądzi o idealizmie politycznym i jak ocenia program reform demokratycznych oraz komunizm.
- Przeczytaj tekst z portalu aleklasa.pl dotyczący charakterystyki Cezarego Baryki. Czy w jego postawie znalazłbyś cechy młodzieży z Twojego pokolenia, czy też jest od niej całkowicie różny?
- Mit o szklanych domach, a rzeczywistość polska w „Przedwiośniu” – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.
Typ materiału: Scenariusz zajęć
- Konfrontowanie marzeń z rzeczywistością w „Przedwiośniu” Stefana Żeromskiego – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.
Typ materiału: Scenariusz zajęć
- Bohater niepokorny, czyli gra z losem Cezarego Baryki – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.
Typ materiału: Scenariusz zajęć
- Stefan Żeromski, „Przedwiośnie”. Sprawdzian z treści na portalu scholaris.pl.
Temat 10.„Sklepy cynamonowe”, Bruno Schulz – wstęp
Zapoznam się z wybranymi fragmentami „Sklepów cynamonowych”, uzyskam ogólną wiedzę dotyczącą tego zbioru opowiadań oraz dowiem się na czym polegało nowatorstwo ich autora.
- Zapoznaj się z wybranymi przez nauczyciela fragmentami „Sklepów cynamonowych”.
Typ materiału: Lektura szkolna
- Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący ogólnych wiadomości o „Sklepach cynamonowych”.
- Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący nowatorstwa „Sklepów cynamonowych”.
- Przeczytaj materiał „Deformacja i poznanie: w poszukiwaniu duchowej genealogii” i wykonaj ćwiczenia.
Temat 11. „Sklepy cynamonowe” – ciąg dalszy
Pogłębię moją wiedzę dotyczącą twórczości Brunana Schulza, symboliki „Sklepów cynamonowych”, kontekstów filozoficznych i mitologizacji rzeczywistości. Posłucham audycji dotyczącej motywu labiryntu.
- Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący symboliki w „Sklepach cynamonowych”.
- Przeczytaj tekst na stronie aleklasa.pl dotyczący kontekstów filozoficznych w twórczości Brunona Schulza.
- Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący mitologizacji rzeczywistości w prozie Brunona Schulza.
- Posłuchaj audycji Sobotologia wyemitowanej 18.04.2020 na antenie Polskiego Radia Czwórka dotyczącej motywu labiryntu w „Sklepach cynamonowych”.
Temat 12. „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza – wstęp
Uzyskam wiedzę ogólną na temat powieści „Ferdydurke” oraz o jej autorze. Posłucham jej fragmentów oraz będę miał możliwość obejrzenia adaptacji powieści w Teatrze Telewizji.
- Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl o Witoldu Gombrowiczu.
- Posłuchaj wybranych przez nauczyciela fragmentów radiopowieści „Ferdydurke” przygotowanych przez Polskie Radio Czwórka.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący wiadomości ogólnych na temat „Ferdydurke”.
- Dla zainteresowanych – obejrzyj, w całości lub we fragmentach, w Teatrze Telewizji adaptację „Ferdydurke” w reżyserii Macieja Wojtyszko.
Temat 13. „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza – ciąg dalszy
Poszerzę wiedzę dotyczącą powieści „Ferdydurke” i postaci Józia oraz dowiem się, jakie znaczenie ma zagadnienie formy.
- Zapoznaj się z materiałem „Nowoczesność jako źródło cierpień” i wykonaj ćwiczenia.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Obejrzyj film na kanale „Edudu Video” na YouTube i poszerz swoją wiedzę na temat „Ferdydurke”.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący zagadnienia formy w powieści „Ferdydurke”.
- Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący Józia, bohatera „Ferdydurke”.
- Posłuchaj audycji Sobotologia wyemitowanej 04.04.2020 na antenie Polskiego Radia Czwórka dotyczącej powieści „Ferdydurke”.
Temat 14. Poezja Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego
Zapoznam się z postacią poety Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego oraz jego twórczością. Dokonam analizy wiersza „Serwusa, madonna”. Posłucham audycji o poecie.
- Zapoznaj się z materiałem „Deformacja jako autokreacja, deformacja jako maska” i wykonaj ćwiczenia.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl i dokonaj analizy wiersza „Serwus, madonna”.
- Na podstawie materiału ze strony aleklasa.pl porównaj ujęcie motywu poety i jego losu w wierszach „Evviva l’arte” Tetmajera i „Serwus, madonna” Gałczyńskiego.
- Posłuchaj audycji Finezje literackie wyemitowanej na antenie Polskiego Radia dotyczącej Konstantego IIdefonsa Gałczyńskiego .
Temat 15. Franz Kafka – wstęp do powieści „Proces”
Uzyskam wiedzę na temat Franza Kafki i jego twórczości. Wysłucham fragmentów „Procesu” w interpretacji Piotra Adamczyka oraz zdobędę ogólne informacje na temat tej powieści.
- Przeczytaj tekst ze strony aleklsa.pl dotyczący Franza Kafki.
- Wysłuchaj wybrannych przez nauczyciela fragmentów „Procesu” w interpretacji Piotra Adamczyka (Polskie Radio Dwójka).
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Zapoznaj się z materiałem „Deformacja i poznanie: Prawo jako obcość i tajemnica” i wykonaj ćwiczenia.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Obejrzyj film na kanale „Edudu Video” na YouTube i poszerz swoją wiedzę na temat powieści „Proces”.
Temat 16. „Proces” Franza Kafki – ciąg dalszy
Poszerzę moją wiedzę dotyczącą „Procesu” Kafki. Dokonam charakterystyki głównego bohatera, miasta i sądu. Dowiem się dlaczego świat przedstawiony w powieści przypomina labirynt.
- Wykonaj lekcję z Epodręcznika „Człowiek wobec prawa. Proces Franza Kafki”.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Przeczytaj krótki tekst na stronie aleklasa.pl i odpowiedz na pytanie dlaczego świat przedstawiony w „Procesie” Kafki przypomina labirynt?
- Świat i wina Józefa K. – Rozwiń temat, odwołując się do podanego fragmentu „Procesu” Franza Kafki (materiał ze strony aleklasa.pl).
- Kafkowskie przestrzenie – scharakteryzuj opisy miasta i sądu w „Procesie” i ich sens (materiał ze strony aleklasa.pl).
- Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący bohatera „Procesu” – Józefa K.
- Na podstawie tekstu ze strony aleklasa.pl napisz charakterystykę Józefa K.