W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język polski (październik 2020 r.)

Temat 9. „Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego – ciąg dalszy

Poszerzę moją wiedzę dotyczącą powieści „Przedwiośnie”, dowiem się, co Stefan Żeromski sądził o idealizmie politycznym i jak oceniał program reform demokratycznych oraz komunizm. Uzyskam także wiedzę na temat charakterystyki Cezarego Baryki. Wykonam test wiedzy o powieści.

  • Przeczytaj materiał ze strony aleklasa.pl i poszerz wiedzę dotyczącą analizy powieści „Przedwiośnie”.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj tekst na stronie aleklasa.pl i dowiedz się co Stefan Żeromski sądzi o idealizmie politycznym i jak ocenia program reform demokratycznych oraz komunizm.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj tekst z portalu aleklasa.pl dotyczący charakterystyki Cezarego Baryki. Czy w jego postawie znalazłbyś cechy młodzieży z Twojego pokolenia, czy też jest od niej całkowicie różny?

Typ materiału: Tekst

  • Mit o szklanych domach, a rzeczywistość polska w „Przedwiośniu”  – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Konfrontowanie marzeń z rzeczywistością w „Przedwiośniu” Stefana Żeromskiego  – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Bohater niepokorny, czyli gra z losem Cezarego Baryki – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Stefan Żeromski, „Przedwiośnie”. Sprawdzian z treści na portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Test, quiz, gra

Temat 10.„Sklepy cynamonowe”, Bruno Schulz – wstęp

Zapoznam się z wybranymi fragmentami „Sklepów cynamonowych”, uzyskam ogólną wiedzę dotyczącą tego zbioru opowiadań oraz dowiem się na czym polegało nowatorstwo ich autora.

  • Zapoznaj się z wybranymi przez nauczyciela fragmentami „Sklepów cynamonowych”.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący ogólnych wiadomości o „Sklepach cynamonowych”.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący nowatorstwa „Sklepów cynamonowych”.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj materiał „Deformacja i poznanie: w poszukiwaniu duchowej genealogii” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

Temat 11. „Sklepy cynamonowe” – ciąg dalszy


Pogłębię moją wiedzę dotyczącą twórczości Brunana Schulza, symboliki „Sklepów cynamonowych”, kontekstów filozoficznych i mitologizacji rzeczywistości. Posłucham audycji dotyczącej motywu labiryntu.

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący symboliki w „Sklepach cynamonowych”.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj tekst na stronie aleklasa.pl dotyczący kontekstów filozoficznych w twórczości Brunona Schulza.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący mitologizacji rzeczywistości w prozie Brunona Schulza.

Typ materiału: Tekst

  • Posłuchaj audycji Sobotologia wyemitowanej 18.04.2020 na antenie Polskiego Radia Czwórka dotyczącej motywu labiryntu w „Sklepach cynamonowych”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 12. „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza – wstęp

Uzyskam wiedzę ogólną na temat powieści „Ferdydurke” oraz o jej autorze. Posłucham jej fragmentów oraz będę miał możliwość obejrzenia adaptacji powieści w Teatrze Telewizji.

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl o Witoldu Gombrowiczu.

Typ materiału: Tekst

  • Posłuchaj wybranych przez nauczyciela fragmentów radiopowieści „Ferdydurke” przygotowanych przez Polskie Radio Czwórka.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący wiadomości ogólnych na temat „Ferdydurke”.

Typ materiału: Tekst

  • Dla zainteresowanych – obejrzyj, w całości lub we fragmentach, w Teatrze Telewizji adaptację „Ferdydurke” w reżyserii Macieja Wojtyszko.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 13. „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza – ciąg dalszy

Poszerzę wiedzę dotyczącą powieści „Ferdydurke” i postaci Józia oraz dowiem się, jakie znaczenie ma zagadnienie formy.

  • Zapoznaj się z materiałem „Nowoczesność jako źródło cierpień” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Obejrzyj film na kanale „Edudu Video” na YouTube i poszerz swoją wiedzę na temat „Ferdydurke”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący zagadnienia formy w powieści „Ferdydurke”.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący Józia, bohatera „Ferdydurke”.

Typ materiału: Tekst

  • Posłuchaj audycji Sobotologia wyemitowanej 04.04.2020 na antenie Polskiego Radia Czwórka dotyczącej powieści „Ferdydurke”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 14. Poezja Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego

Zapoznam się z postacią poety Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego oraz jego twórczością. Dokonam analizy wiersza „Serwusa, madonna”. Posłucham audycji o poecie.

  • Zapoznaj się z materiałem „Deformacja jako autokreacja, deformacja jako maska” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl i dokonaj analizy wiersza „Serwus, madonna”.

Typ materiału: Tekst

  • Na podstawie materiału ze strony aleklasa.pl porównaj ujęcie motywu poety i jego losu w wierszach „Evviva l’arte” Tetmajera i „Serwus, madonna” Gałczyńskiego.

Typ materiału: Tekst

  • Posłuchaj audycji Finezje literackie wyemitowanej na antenie Polskiego Radia dotyczącej Konstantego IIdefonsa Gałczyńskiego .

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 15. Franz Kafka – wstęp do powieści „Proces”

Uzyskam wiedzę na temat Franza Kafki i jego twórczości. Wysłucham fragmentów „Procesu” w interpretacji Piotra Adamczyka oraz zdobędę ogólne informacje na temat tej powieści.

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklsa.pl dotyczący Franza Kafki.

Typ materiału: Tekst

  • Wysłuchaj wybrannych przez nauczyciela fragmentów „Procesu” w interpretacji Piotra Adamczyka (Polskie Radio Dwójka).

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zapoznaj się z materiałem „Deformacja i poznanie: Prawo jako obcość i tajemnica” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Obejrzyj film na kanale „Edudu Video” na YouTube i poszerz swoją wiedzę na temat powieści „Proces”.

Typ materiału: Materiał multimedialny
 

Temat 16. „Proces” Franza Kafki – ciąg dalszy

Poszerzę moją wiedzę dotyczącą „Procesu” Kafki. Dokonam charakterystyki głównego bohatera, miasta i sądu. Dowiem się dlaczego świat przedstawiony w powieści przypomina labirynt.

  • Wykonaj lekcję z Epodręcznika „Człowiek wobec prawa. Proces Franza Kafki”.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj krótki tekst na stronie aleklasa.pl i odpowiedz na pytanie dlaczego świat przedstawiony w „Procesie” Kafki przypomina labirynt?

Typ materiału: Tekst

  • Świat i wina Józefa K. – Rozwiń temat, odwołując się do podanego fragmentu „Procesu” Franza Kafki (materiał ze strony aleklasa.pl).

Typ materiału: Tekst

  • Kafkowskie przestrzenie – scharakteryzuj opisy miasta i sądu w „Procesie” i ich sens (materiał ze strony aleklasa.pl).

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący bohatera „Procesu” – Józefa K.

Typ materiału: Tekst

  • Na podstawie tekstu ze strony aleklasa.pl napisz charakterystykę Józefa K.

Typ materiału: Tekst

 

{"register":{"columns":[]}}