W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język polski (październik 2020 r.)

Temat 7. Wstęp do romantyzmu

Poznam podstawowe zagadnienia związane z romantyzmem. Dowiem się, jakie było tło historyczne tego okresu, dominujące idee oraz sztuki plastyczne.

  • Przeczytaj tekst na temat romantycznego indywidualizmu i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj materiał ze strony www.edukator.pl i zapoznaj się z charakterystyką romantyzmu.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj materiał ze strony www.edukator.pl na temat tła historycznego romantyzmu.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj materiał ze strony www.edukator.pl o sporze klasyków z romantykami.

Typ materiału: Tekst

Temat 8. Wstęp do romantyzmu cz. 2 – sztuki plastyczne

Dowiem się, jak idee romantyzmu wpłynęły na kształtowanie się sztuk plastycznych tego okresu.

  • Przeczytaj tekst i poznaj tendencje w sztuce okresu romantyzmu. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem na temat sztuk plastycznych okresu romantyzmu. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj tekst na stronie aleklasa.pl i poszerz swoją wiedzę dotyczącą artystów związanych z okresem romantyzmu.

Typ materiału: Tekst

Temat 9. Ballada „Romantyczność” Adama Mickiewicza

Zapoznam się z treścią ballady „Romantyczność” Adama Mickiewicza i dokonam jej interpretacji.

  • Przeczytaj materiał i dowiedz się, jakie są różnice między oświeceniową wiarą w rozum a romantycznym widzeniem świata. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Posłuchaj interpretacji ballady „Romantyczność” Adama Mickiewicza na kanale „Polska Poezja” na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zapoznaj się z treścią ballady „Romantyczność” Adama Mickiewicza z „Poezye” Adama Mickiewicza tom. 1 z 1823 r. (biblioteka POLONA.PL).

Typ materiału: Lektura szkolna

Temat 10. „Sonety krymskie” Adama Mickiewicza

Poznam „Sonety krymskie” Adama Mickiewicza, dokonam analizy wybranych utworów.

  • Przeczytaj materiał i uzyskaj wiedzę na temat „Sonetów krymskich” Adama Mickiewicza. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Posłuchaj interpretacji wiersza „Stepy akermańskie” Adama Mickiewicza na kanale „Polska Poezja” na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Posłuchaj interpretacji wiersza „Burza” Adama Mickiewicza na kanale „Polska Poezja” na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Analiza wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza” – karta pracy z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Karta Pracy

Temat 11. „Dziady” cz. III Adama Mickiewicza

Zapoznam się z treścią dramatu Adama Mickiewicza „Dziady” cz. III, dokonam jego analizy oraz wykonam ćwiczenia. Wysłucham audycji dotyczącej tajemnicy liczby 44.

  • Zapoznaj się z treścią utworu „Dziady” cz. III.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Zapoznaj się z materiałem „Dziady – misterium w konwencji moralitetu”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem „Dziady – kilka rysów ogromnego obrazu i dokument sprawy narodowej”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem „Czterdzieści i cztery, czyli mesjanizm i profetyzm III. części Dziadów”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Wysłucham audycji Polskiego Radia „Finezje literackie” z 1998 r. dot. Tajemnicy liczby 44 w „Dziadach” cz. III.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 12. „Dziady” cz. III  – ciąg dalszy 

Przypomnę sobie informacje dotyczące cz. III „Dziadów” Adama Mickiewicza i poszerzę moją wiedzę dotyczącą Wielkiej improwizacji.

  • Przypomnij sobie informacje dotyczące „Dziadów” cz. III oglądając film z kanału „Edudu TV” na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Obejrzyj film na kanale „Edudu” na YouTube na temat Wielkiej improwizacji w „Dziadach” cz. III.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zapoznaj się z tekstem na stronie aleklasa.pl dotyczącym wymowy i znaczenia Wielkiej improwizacji w „Dziadach” cz. III.

Typ materiału: Tekst

  • Posłuchaj audycji Polskiego Radia „Finezje literackie” z 1998 i poszerz swoją wiedzę dotyczącą Wielkiej improwizacji.

Typ materiału: Materiał multimedialny

 

{"register":{"columns":[]}}