W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język polski (październik 2020 r.)

Temat 7. Bolesław Leśmian

Uzyskam wiedzę na temat postaci Bolesława Leśmiana oraz dowiem się, jak można analizować jego twórczość. Posłucham także audycji radiowych dotyczących jego poezji oraz zapoznam się z różnymi wydaniami tomików wierszy.

  • Przeczytaj materiał „Przeciw nicości: natura i wola istnienia” dotyczący postaci i twórczości Bolesława Leśmiana. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj materiał „Przeciw nicości: czyn i poryw ku innemu światu” dotyczący twórczości Bolesława Leśmiana i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj materiał „Przeciw nicości: miłość i zmysły” dotyczący twórczości Bolesława Leśmiana i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Obejrzyj film na kanale „Edudu” na YouTube dotyczący analizy poezji Bolesława Leśmiana.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Posłuchaj audycji Marcina Stycznia „Poeta, który zaprasza łąkę do domu”, w której Ernest Bryll przybliża życie i twórczość Bolesława Leśmiana (PR, 25.06.2016) lub audycji Małgorzaty Tułowieckiej „Tropy, ludzie, symbole”, podczas której dr Józef Rurawski opowiada o języku poezji Leśmiana (PR, 14.12.1988).

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zapoznaj się z różnymi wydaniami tomików wierszy Bolesława Leśmiana w bibliotece POLONA.

Typ materiału: Lektura szkolna

Temat 8. Powieść „Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego

Uzyskam wiedzę na temat postaci Stefana Żeromskiego, zapoznam się z treścią powieści „Przedwiośnie” oraz dokonam jej analizy. Wysłucham także audycji radiowej na jej temat oraz dotyczącej autora. Zapoznam się również z autografem powieści.

  • Przeczytaj materiał „Literatura w polityce – polityka w literaturze” dotyczący postaci Stefana Żeromskiego oraz powieści „Przedwiośnie”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Obejrzyj film na kanale „Edudu” na YouTube dotyczący powieści „Przedwiośnie”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Wysłuchaj audycji – „Wybitni Polacy II RP. Stefan Żeromski – sumienie polskiej literatury”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Wysłuchaj audycji, w której prof. Maria Olszewska opowiada o właściwym rozumieniu „Przedwiośnia” (Kulturalna Jedynka).

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zapoznaj się z treścią powieści „Przedwiośnie” na stronie lektury.gov.pl.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Na stronie biblioteki POLONA obejrzyj autograf powieści „Przedwiośnie” pióra Stefana Żeromskiego.

Typ materiału: Źródło prawa, historyczne

  • Przedwiośnie Stefana Żeromskiego – scenariusz lekcji ze strony scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Obraz rewolucji przedstawiony w „Przedwiośniu” Stefana Żeromskiego – scenariusz lekcji ze strony scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Polska widziana oczami Cezarego Baryki – scenariusz lekcji ze strony scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Program odbudowy państwa w „Przedwiośniu” Stefana Żeromskiego – scenariusz lekcji ze strony scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 9. „Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego – ciąg dalszy

Poszerzę moją wiedzę dotyczącą powieści „Przedwiośnie”, dowiem się, co Stefan Żeromski sądził o idealizmie politycznym i jak oceniał program reform demokratycznych oraz komunizm. Uzyskam także wiedzę na temat charakterystyki Cezarego Baryki. Wykonam test wiedzy o powieści.

  • Przeczytaj materiał ze strony aleklasa.pl i poszerz wiedzę dotyczącą analizy powieści „Przedwiośnie”.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj tekst na stronie aleklasa.pl i dowiedz się co Stefan Żeromski sądzi o idealizmie politycznym i jak ocenia program reform demokratycznych oraz komunizm.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj tekst z portalu aleklasa.pl dotyczący charakterystyki Cezarego Baryki. Czy w jego postawie znalazłbyś cechy młodzieży z Twojego pokolenia, czy też jest od niej całkowicie różny?

Typ materiału: Tekst

  • Mit o szklanych domach a rzeczywistość polska w „Przedwiośniu”  – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Konfrontowanie marzeń z rzeczywistością w „Przedwiośniu” Stefana Żeromskiego  – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Bohater niepokorny, czyli gra z losem Cezarego Baryki – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Stefan Żeromski, „Przedwiośnie”. Sprawdzian z treści na portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Test, quiz, gra

Temat 10. „Sklepy cynamonowe”, Bruno Schulz – wstęp

Zapoznam się z wybranymi fragmentami „Sklepów cynamonowych”, uzyskam ogólną wiedzę dotyczącą tego zbioru opowiadań oraz dowiem się, na czym polegało nowatorstwo ich autora.

  • Zapoznaj się z wybranymi przez nauczyciela fragmentami „Sklepów cynamonowych”.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący ogólnych wiadomości o „Sklepach cynamonowych”

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący nowatorstwa „Sklepów cynamonowych”.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj materiał „Deformacja i poznanie: w poszukiwaniu duchowej genealogii” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

Temat 11. „Sklepy cynamonowe” – ciąg dalszy

Pogłębię moją wiedzę dotyczącą twórczości Brunana Schulza, symboliki „Sklepów cynamonowych”, kontekstów filozoficznych i mitologizacji rzeczywistości. Posłucham audycji dotyczącej motywu labiryntu.

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący symboliki w „Sklepach cynamonowych”.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj tekst na stronie aleklasa dotyczący kontekstów filozoficznych w twórczości Brunona Schulza.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący mitologizacji rzeczywistości w prozie Brunona Schulza.

Typ materiału: Tekst

  • Posłuchaj audycji Sobotologia wyemitowanej 18.04.2020 na antenie Polskiego Radia Czwórka dotyczącej motywu labiryntu w „Sklepach cynamonowych”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 12. Poezja Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego

Zapoznam się z postacią poety Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego oraz jego twórczością. Dokonam analizy wiersza „Serwus, madonna”. Posłucham audycji o poecie.

  • Zapoznaj się z materiałem „Deformacja jako autokreacja, deformacja jako maska” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl i dokonaj analizy wiersza „Serwus, madonna”.

Typ materiału: Tekst

  • Na podstawie materiału ze strony aleklasa.pl porównaj ujęcie motywu poety i jego losu w wierszach „Evviva l’arte” Tetmajera i „Serwus, madonna” Gałczyńskiego.

Typ materiału: Tekst

  • Posłuchaj audycji Finezje literackie wyemitowanej na antenie Polskiego Radia dotyczącej Konstantego IIdefonsa Gałczyńskiego .

Typ materiału: Materiał multimedialny

 

{"register":{"columns":[]}}