W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język polski (wrzesień 2020 r.)

Temat1. Wakacyjne wspomnienia

Opowiem o tym jak spędziłem wakacje. 

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i naucz się opowiadać o tym, jak spędziłeś wakacje.  Zrób ćwiczenia od 1 do 8. 

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika 

  • Przeczytaj na stronie www.mamotoja.pl krótkie opowiadanie „Basia, Franek i plaża” Zofii Staneckiej. Odpowiedz na pytania: Co się stało z jedzeniem rodziny Basi?  Czy dzieciom udało się namówić rodziców na kupienie lodów? Jakimi letnimi owocami zajadały się dzieci? 

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj opublikowany przez Naszą Księgarnię fragment książki „Wielka Księga Detektywa Pozytywki” Grzegorza Kasdepke. Czy potrafisz rozwiązać zagadkę z opowiadania „Zagadka trzynasta, czyli kto popsuł latawiec?!”

Typ materiału: Tekst

  • Scenariusz „Wakacyjne wspomnienia”.

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)

  • Rozwiąż krzyżówkę z portalu czasdzieci.pl.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Pooglądaj stare pocztówki z wakacji – zastanów się, co jest na nich innego, a co takiego samego jak na kartkach wysyłanych współcześnie?

Typ materiału: Źródło historyczne

Temat 2. Pisownia wyrazów z „ó” i „u”  

Przypomnę sobie, kiedy pisać „ó”, a kiedy „u”. 

  • Zrób ćwiczenie 1, 2 3 i 4 z lekcji z Epodręcznika. 

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zagraj w grę ze strony pisupisu.pl.

Typ materiału: Materiał multimedialny – ćwiczenie interaktywne

  • Uzupełnij zdania – zrób ćwiczenie ze strony pisupisu.pl.

Typ materiału: Materiał multimedialny – ćwiczenie interaktywne

  • Jeśli potrzebujesz powtórki z zasad pisania wyrazów z literami „ó” i „u” zajrzyj do tabelki.

Typ materiału: Tekst

Temat 3. Jak napisać pozdrowienia i życzenia

Nauczę się, jak poprawnie napisać pozdrowienia i życzenia. Dowiem się, jak napisać adres i zwroty grzecznościowe. 

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika. Napisz krótkie 3-4 zdaniowe pozdrowienia lub życzenia adresowane do koleżanki lub kolegi. 

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Jeśli masz jeszcze wątpliwości jak napisać życzenia czy pozdrowienia zobacz krótkie podsumowanie najważniejszych zasad na portalu nacobezu.pl. 

Typ materiału: Tekst 

  • Scenariusz lekcji „Życzymy sobie...”, który opracowali: Bożena Berlińska, Dorota Cybulska, Marta Maciorowska, Krystyna Przesław, Marzena Śliwowska, Anna Trzaska.

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)

Temat 4. Zdania oznajmujące, pytające i rozkazujące.

Poznam rodzaje wypowiedzeń. 

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób wybrane przez nauczyciela ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Scenariusz „Informuję, pytam i proszę – różne rodzaje zdań”.

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)  

  • Wykonaj ćwiczenie.

Typ materiału: Karta pracy

Temat 5. Głoski, litery i sylaby

Przypomnę sobie czym jest sylaba i czym różni się głoska od litery.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Jeśli masz jeszcze problem ze zrozumieniem różnicy między głoską a literą zobacz film na kanale Eduelo – Ucz się wszędzie! Na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zrób ćwiczenie z portalu learningapps.org.

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź swoją wiedzę – wykonaj test na portalu www.interklasa.pl. 

Typ materiału: Test, quiz, gra

Temat 6. Jak opisać przyjaciela? 

Nauczę się opisywać postać. Będę umiał/a napisać charakterystykę wybranej postaci i opisać kim ona jest, skąd pochodzi oraz określić jej cechy charakteru i własną ocenę postaci. 

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika. 

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zobacz tablicę z podsumowaniem informacji ze Scholarisa.

Typ materiału: Tekst

  • Wykonaj ćwiczenia umieszczone w scenariuszu lekcji „Mój przyjaciel – opis" przygotowane przez Annę Lewoc. 

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)

  • Jeśli potrzebujesz powtórzenia lub podsumowania, obejrzyj lekcję z kanału „Wiedza z wami podstawówka” na YouTube. 

Typ materiału: Materiał multimedialny 

Temat 7. Omawiamy lekturę: „Pinokio” – lepiej być chłopcem czy pajacem?

Zastanowię się czy Pinokio miał zły charakter, czy tylko łatwo ulegał wpływom. Jak bym postąpił/a na jego miejscu? Narysuję swojego pajaca zgodnie z opisem z książki.

  • Obejrzyj dwie krótkie zapowiedzi filmów na podstawie książki Carla Collodiego, zastanów się który z fragmentów jest bliższy Twoim wyobrażeniom o tym, jak wyglądał drewniany chłopiec.

Typ materiału: Materiał multimedialny 1  

Typ materiału: Materiał multimedialny 2  

  • Posłuchaj fragmentu „Pinokia” w wykonaniu aktorki Sary Celler-Jezierskiej.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Scenariusz: „Nie bądź pajacem, bądź chłopcem! Czego uczy lektura Carla Collodiego „Pinokio”?”.

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela) 

  • Scenariusz „Dlaczego Pinokio pozostał chłopcem?”.

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)

  • Sprawdź swoją znajomość lektury.

Typ materiału: Test, quiz, gra 

  • Jeśli chcesz powtórzyć swoją znajomość lektury – sprawdź się jeszcze raz.

Typ materiału: Test, quiz, gra

Temat 8. Omawiamy lekturę „Pinokio” – z wizytą w teatrze, spektakl online

Obejrzę przedstawienie, które w całkiem odmienny sposób ukazuje historię Pinokia. 

  • Zobacz wybrane przez nauczyciela fragmenty spektaklu „Gdzie jest Pinokio?” i zastanów się nad tym czy bardziej podoba Ci się historia Pinokia opowiedziana przez twórców przedstawienia, czy oryginalna wersja Carla Collodiego.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 9. Znaki interpunkcyjne

Przypomnę sobie, kiedy postawić kropkę, wykrzyknik, przecinek, myślnik, pytajnik...

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.    

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj tekst piosenki Marcina Brykczyńskiego o znakach interpunkcyjnych.

Typ materiału: Tekst

  • Zobacz film z kanału „Eduelo – Ucz się wszędzie!” na YouTube. Dowiedz się, gdzie prawidłowo stawiać przecinek.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Sprawdź swoją wiedzę – uzupełnij dyktando.

Typ materiału: Test, quiz, gra  

Temat 10. Po co komu wielokropek?

Dowiem się, kiedy stosować wielokropek i jakie ma on znaczenie w wypowiedzi pisemnej.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.   

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Dla zainteresowanych – czemu wielokropek a nie trzykropek? Tekst Pana Literki ze strony www.obcyjezykpolski.pl.

Typ materiału: Tekst

 

 

{"register":{"columns":[]}}