W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język angielski

Marzec

Lekcja 1. 7 Continents and 5 Oceans

Powtórzę nazwy kontynentów i oceanów. 

Lekcja 2. Solar system

Rozszerzę słownictwo, poznając ciekawostki dotyczące Układu Słonecznego.

Lekcja 3. Science & Technology

Utrwalę sobie użycie czasu Present Simple oraz poznam słownictwo związane np. ze sławnymi astronautami, rakietami czy statkami kosmicznymi.

Lekcja 4. Adjectives – wprowadzenie do stopniowania przymiotników

Poznam ogólne zasady zastosowania przymiotników oraz ich stopniowania.

Lekcja 5. Modal Verbs: Have to and Must

Poznam zastosowanie czasowników modalnych Have to to oraz Must. Użyję tych czasowników w praktycznym zastosowaniu. Przygotuję po 2 zdania z tymi czasownikami.

Lekcja 6. Types of Doctors

Dowiem się, kto to jest lekarz ze specjalizacją, poznam nazwy lekarzy specjalistów i dowiem się, czym się zajmują. Poznam podstawowe zwroty używane w rozmowie z lekarzem.

Lekcja 7. Who, Whose, which and that – stosowanie zaimków względnych

Zapoznam się z tekstem, poznam pięć nowych słów, nauczę się, jak prawidłowo używać: Who, Whose, which and that.

Kwiecień

Lekcja 8. Animals – Dog Intelligence Part I – wprowadzenie nowego słownictwa, ćwiczenia wymowa cz. 1

Zapoznam się z nazwami nazw zwierząt, wybiorę siedem z nich i poćwiczę ich wymowę.

Lekcja 9. Animal Rights Part II – ćwiczenia wymowy cz. 2, tworzenie pytań, rozumienie ze słuchu

Wybiorę siedem kolejnych słów i poćwiczę ich wymowę. Poćwiczę też umiejętność zadawania pytań.

Lekcja 10. Beatrix Potter – storytellers

Na tej lekcji będę słuchał ze zrozumieniem. Nauczę się opowiadać proste historie. Wybiorę pięć czasowników z usłyszanej historii i wpiszę do zeszytu ich formę podstawową i formę przeszłą. Wprowadzanie do czasowników nieregularnych, ćwiczenia.

Lekcja 11. Going to the movies

Na tej lekcji będę słuchał ze zrozumieniem. Znajduję cztery nowe słowa, zapiszę je w zeszycie i sprawdzę ich znaczenie (diki). Wprowadzenie do czasu Present Continues.

Lekcja 12. Patrizia’s Pilot – czasy Present Simple, Present Continuous 

Na tej lekcji będę ćwiczył czas Present Simple i Present Continuous. Wysłucham wyliczanki i zastanowię się, jakie dwa czasy zostały w niej użyte. Wykonam zamieszczone pod wyliczanką dwa zadania (games). Przyjrzę się obrazkom i zapiszę w zeszycie po cztery zdania w czasie Present Simple i Present Continuous. Wykonam test - wybiorę odpowiedzi i sprawdzę ich poprawność.

Lekcja 13. The ballad of Lisa the lemur

Na tej lekcji będę ćwiczył czas Present Perfect. Wypiszę swoje dwa przykłady zdań do wymienionych w piosence zasad. Wysłucham ballady, zapiszę nowe słowa w zeszycie oraz sprawdzę ich znaczenie.

Lekcja 14. Our colourful world

Ćwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Powtórzę kolory, poznam słownictwo związane z opisywaniem różnych obiektów, np. planet.

Lekcja 15. How to make a stick puppet?

Ćwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Powtórzę słownictwo związane z częściami twarzy. Wykonam papierową buzię na patyku według instrukcji (materiał do zajęć nr 3).

Lekcja 16. My dad. Describing family members

Ćwiczę słuchanie ze zrozumieniem oraz opisywanie osób. Użyję przykładu z materiału do zajęć nr 1 i napiszę w zeszycie 10-12 zdań o swojej mamie, tacie lub siostrze, bracie. Opiszę ich wygląd, pracę, hobby lub domowe obowiązki.

Lekcja 17. Sports vocabulary & activity

Obejrzę film i poćwiczę wymowę słów związanych z olimpijskimi dyscyplinami sportowymi. Wykonam quizy (materiał do zajęć 2 i 3). Wykonam ćwiczenia fizyczne zgodnie z instrukcją (materiał do zajęć 4).

Lekcja 18. The first marathon

Obejrzę film i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Poznam słownictwo związane z historią pierwszego maratonu. Zrobię ćwiczenia utrwalające słownictwo: „what’s the order” , „fill the gaps”. Opiszę krótko swój ulubiony sport i wykonam rysunek do opisu.

Maj

Lekcja 19. Prepositions of time

Poznam zasady stosowania przyimków czasu. Nauczę się wybranych przyimków i zagram w gry utrwalające wiedzę. Wykonam ćwiczenia z karty w PDF (materiał do zajęć 3).

Lekcja 20. Bugs and insects

Przypomnę sobie piosenkę o pajączku (materiał do zajęć 1). Zapiszę w zeszycie i podam znaczenie słów: „climb up”, „wash out”, „come down”, „come out”, „dry up”. Poćwiczę poprawną wymowę słów: „Jak szybko jestem w stanie powtórzyć na głos wyrazy trudne do wymówienia?” (materiał do zajęć 2 i 3). W zeszycie wypiszę sześć nazw owadów po angielsku i zrobię ćwiczenie (materiał do zajęć 4).

Lekcja 21. Directions

Obejrzę film i poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Wpiszę do zeszytu trzy przykłady zdań: jak powinno się prosić w języku angielskim o pomoc w znalezieniu adresu lub w jaki sposób podaje się wskazówki, jak dotrzeć do danego miejsca (materiał do zajęć 1 i 2). Przeczytam wiersz „The way to the park” i poćwiczę czytanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 3). Wykonam dwa pierwsze ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 4).

Lekcja 22. Computers

Przeczytam tekst o historii komputerów i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem. Wykonam ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące komputerów (karta w formacie PDF – materiał do zajęć 2). Pomyślę o czterech czynnościach, które robię przy pomocy komputera i zapiszę je w zeszycie, używając przykładu: I use my computer for…(np.: learning English).

Lekcja 23. Internet safety – must and mustn’t

Wysłucham piosenki i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Poznam słownictwo związane z bezpiecznym korzystaniem z internetu. Zagram w dwie gry utrwalające wiedzę (znajdę je w materiale do zajęć 1, pod piosenką „Game”). Wykonam ćwiczenia dotyczące czasowników modalnych oraz słownictwa związanego z bezpieczeństwem online (karta w formacie PDF – materiał do zajęć 2). Napiszę w zeszycie trzy przykłady zdań z wykorzystaniem czasownika must – muszę i trzy z wykorzystaniem mustn’t – nie wolno mi.

Lekcja 24. What’s the weather like today?

Obejrzę film o pogodzie i poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Zagram w grę słowną, która utrwali i sprawdzi moją wiedzę (materiał do zajęć 2). Wykonam ćwiczenie utrwalające słownictwo związane z pogodą (materiał do zajęć 3). Poćwiczę poprawną wymowę słów: „Jak szybko jestem w stanie powiedzieć to zdanie na głos?” (materiał do zajęć 4). Napiszę w swoim zeszycie 2–3 zdania na temat aktualnej pogody za oknem.

Lekcja 25. Different families

Wysłucham wiersza o rodzinie i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Zagram w trzy gry utrwalające słownictwo (materiał do zajęć 1). Wysłucham wiersza jeszcze raz i wykonam ćwiczenia z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 2). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf (materiał do zajęć 3) dotyczące słownictwa związanego z rodziną. Wpiszę do zeszytu słowa: „to shrink”, „to grow”, „to feed”, „to fight for someone” i zapiszę ich znaczenie.

Lekcja 26. What's in your fridge? Countable and uncountable nouns

Obejrzę film o babci, która wraz z wnuczką planuje, co zjedzą na lunch, przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia 1–3 z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 2) sprawdzające zrozumienie filmu. Zwrócę uwagę, które produkty spożywcze są policzalne („countable”), a które nie (materiał do zajęć 3). Zapiszę w zeszycie zasady – kiedy stosujemy zwroty: „some” oraz „any”. Odpowiem na pytanie: „What's in your fridge?” (wpiszę do zeszytu produkty spożywcze policzalne i niepoliczalne).

Lekcja 27. Birthday present

Obejrzę film o wybieraniu prezentu urodzinowego i poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Wykonam ćwiczenia z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 2) utrwalające słownictwo i sprawdzające zrozumienie filmu. Zagram w grę utrwalającą słownictwo związane z urodzinami (materiał do zajęć 3). W zeszycie odpowiem na pytanie: „What was your most special birthday present?”.

Lekcja 28. Our planet Earth

Obejrzę film o planecie Ziemi i poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie PDF utrwalające słownictwo i sprawdzające zrozumienie filmu (materiał do zajęć 2). Obejrzę film i wpiszę do zeszytu sześć nowych słów związanych z planetą Ziemią.

Lekcja 29. Possessives

Zapoznam się z regułami użycia zaimków dzierżawczych, zagram w gry utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia 1–3 z karty w formacie PDF utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 2). Sprawdzę swoją wiedzę, wykonując test (materiał do zajęć 3).

Lekcja 30. Superheroes

Przeczytam notatkę o superbohaterach, przećwiczę czytanie ze zrozumieniem oraz zagram w grę (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie PDF sprawdzające zrozumienie tematu (materiał do zajęć 2). W zeszycie odpowiem na pytania: „What super power would you like to have?”, „Who's your favourite superhero?”.

Czerwiec

Lekcja 31. Amazing Superheroes 

Obejrzę film o niesamowitych superheroes, poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf utrwalające słownictwo i sprawdzające zrozumienie filmu (materiał do zajęć 2). Przeczytam wiersz (materiał do zajęć 3) i zapiszę w zeszycie sześć zdań z wykorzystaniem nowych słów i zwrotów, np.: “I can swim very fast like a Superhero”.

Lekcja 32. Hero’s adventure – Prepositions of place

Obejrzę film i poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Zapoznam się z regułami użycia zaimków miejsca. Sprawdzę swoją wiedzę i wykonam ćwiczenia utrwalające materiał – dwie gry z materiału do zajęć 2. Wykonam ćwiczenia 1–3 z karty w formacie .pdf utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 3). Zagram w grę sprawdzającą rozumienie przyimków – „prepositions” (materiał do zajęć 4). 

Lekcja 33. Woolly Jumper – powtórzenie Present Simple i Present Continuous

Obejrzę film oraz poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające zrozumienie tematu (materiał do zajęć 2). W celu utrwalenia zasad używania czasów Present Simple i Present Continuous przeczytam materiał (materiał do zajęć 3) i wypełnię dwa testy (materiał do zajęć 4 i 5). W zeszycie odpowiem na pytania: “What are you doing now?”, “What do you do every day?”.

Lekcja 34. Imperatives

Wysłucham piosenki o bezpiecznym przechodzeniu przez ulicę i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, zwrócę uwagę na zdania typu: „Look!”, „Listen!” Zagram w grę utrwalającą słownictwo (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające zrozumienie treści (materiał do zajęć 2). Zapoznam się z regułami stosowania trybu rozkazującego, zagram w dwie gry utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 3). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 4). Sprawdzę swoją wiedzę, wykonując test (materiał do zajęć 5). Sprawdzę swoje odpowiedzi (materiał do zajęć 6).

Lekcja 35. The United Kingdom

Przeczytam notatkę o Wielkiej Brytanii i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające zrozumienie tematu (materiał do zajęć 2). W zeszycie wykonam zadanie, odpowiadając na pytanie: „What country do you live in? Write 5 interesting facts about your country!” (materiał do zajęć 3).

Lekcja 36. Egypt

Obejrzę animację o wycieczce do Egiptu i poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem, zagram w grę utrwalającą słownictwo (materiał do zajęć 1). Wypiszę nowe słowa do zeszytu i sprawdzę ich znaczenie: „a tomb”, „a mummy”, „a goddess”, “a password”, “a treasure”, “to chase”. Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf utrwalające słownictwo i sprawdzające zrozumienie filmu (materiał do zajęć 2). Zagram w grę utrwalającą słownictwo związane z Egiptem (materiał do zajęć 3).

Lekcja 37. Like + ing

Wysłucham piosenki o tym, co lubi robić chłopiec i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, zwracając szczególną uwagę na zdania z „like + ing”. Zagram w dwie gry utrwalające słownictwo (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające zrozumienie treści (materiał do zajęć 2). Zapoznam się z regułami stosowania zwrotu: „like + ing”, zagram w dwie gry utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 3). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 4). Sprawdzę swoją wiedzę, wykonując test (materiał do zajęć 5). Sprawdzę swoje odpowiedzi (materiał do zajęć 6).

Lekcja 38. One small world

Posłucham piosenki i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem, zwracając uwagę na wymowę nazw państw i miast (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające słownictwo (materiał do zajęć 2). Zapoznam się z pisownią słynnych na całym świecie miejsc (materiał do zajęć 3). Odsłucham nagranej wymowy i połączę wybrane nazwy słynnych miejsc z rysunkami (materiał do zajęć 4 i 5).

Lekcja 39. The mystery man – question words

Posłucham historii Pam i Sama, którzy wybrali się na tajną misję, poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Przypomnę sobie znaczenie zaimków pytających: „Who”, „Where”, „What”, „When”, „Why”. Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające słownictwo i użycie zaimków pytających (materiał do zajęć 2). Zagram w grę utrwalającą prawidłowe używanie zaimków pytających (materiał do zajęć 3).

Lekcja 40. Last Summer – Past Simple

Posłucham piosenki, przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, zwracając uwagę na czas Past Simple oraz zagram w dwie gry utrwalające słownictwo i wiedzę (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające zdobytą wiedzę (materiał do zajęć 2). Sprawdzę poprawność odpowiedzi (materiał do zajęć 3). Uzupełnię opowieść o Williamie Shakespeare czasownikami w czasie przeszłym i ułożę zdania według kolejności wydarzeń (materiał do zajęć 4). Zagram w grę utrwalającą słownictwo związane z wakacyjnym wypoczynkiem (materiał do zajęć 5).

Lekcja 41. The boat adventure – spelling

Posłucham historii Pam i Sama, którzy wybrali się na tajną misję, poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem, zwracając uwagę na prawidłową wymowę wyrazów w języku angielskim, a następnie zagram w grę utrwalającą wiedzę (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające słownictwo (materiał do zajęć 2). Sprawdzę poprawność odpowiedzi (materiał do zajęć 3). Spróbuję głośno i szybko wypowiedzieć zdanie: “She sells seashells by the seashore” – wpiszę je do zeszytu i przetłumaczę (materiał do zajęć 4).

{"register":{"columns":[]}}