Język angielski
Marzec
Lekcja 1. 7 Continents and 5 Oceans
Powtórzę nazwy kontynentów i oceanów.
Lekcja 2. Solar system
Rozszerzę słownictwo, poznając ciekawostki dotyczące Układu Słonecznego.
Lekcja 3. Science & Technology
Utrwalę sobie użycie czasu Present Simple oraz poznam słownictwo związane np. ze sławnymi astronautami, rakietami czy statkami kosmicznymi.
Lekcja 4. Adjectives – wprowadzenie do stopniowania przymiotników
Poznam ogólne zasady zastosowania przymiotników oraz ich stopniowania.
Lekcja 5. Modal Verbs: Have to and Must
Poznam zastosowanie czasowników modalnych Have to to oraz Must. Użyję tych czasowników w praktycznym zastosowaniu. Przygotuję po 2 zdania z tymi czasownikami.
Lekcja 6. Types of Doctors
Dowiem się, kto to jest lekarz ze specjalizacją, poznam nazwy lekarzy specjalistów i dowiem się, czym się zajmują. Poznam podstawowe zwroty używane w rozmowie z lekarzem.
Lekcja 7. Who, Whose, which and that – stosowanie zaimków względnych
Zapoznam się z tekstem, poznam pięć nowych słów, nauczę się, jak prawidłowo używać: Who, Whose, which and that.
Kwiecień
Lekcja 8. Animals – Dog Intelligence Part I – wprowadzenie nowego słownictwa, ćwiczenia wymowa cz. 1
Zapoznam się z nazwami nazw zwierząt, wybiorę siedem z nich i poćwiczę ich wymowę.
Lekcja 9. Animal Rights Part II – ćwiczenia wymowy cz. 2, tworzenie pytań, rozumienie ze słuchu
Wybiorę siedem kolejnych słów i poćwiczę ich wymowę. Poćwiczę też umiejętność zadawania pytań.
Lekcja 10. Beatrix Potter – storytellers
Na tej lekcji będę słuchał ze zrozumieniem. Nauczę się opowiadać proste historie. Wybiorę pięć czasowników z usłyszanej historii i wpiszę do zeszytu ich formę podstawową i formę przeszłą. Wprowadzanie do czasowników nieregularnych, ćwiczenia.
Lekcja 11. Going to the movies
Na tej lekcji będę słuchał ze zrozumieniem. Znajduję cztery nowe słowa, zapiszę je w zeszycie i sprawdzę ich znaczenie (diki). Wprowadzenie do czasu Present Continues.
Lekcja 12. Patrizia’s Pilot – czasy Present Simple, Present Continuous
Na tej lekcji będę ćwiczył czas Present Simple i Present Continuous. Wysłucham wyliczanki i zastanowię się, jakie dwa czasy zostały w niej użyte. Wykonam zamieszczone pod wyliczanką dwa zadania (games). Przyjrzę się obrazkom i zapiszę w zeszycie po cztery zdania w czasie Present Simple i Present Continuous. Wykonam test - wybiorę odpowiedzi i sprawdzę ich poprawność.
Lekcja 13. The ballad of Lisa the lemur
Na tej lekcji będę ćwiczył czas Present Perfect. Wypiszę swoje dwa przykłady zdań do wymienionych w piosence zasad. Wysłucham ballady, zapiszę nowe słowa w zeszycie oraz sprawdzę ich znaczenie.
Lekcja 14. Our colourful world
Ćwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Powtórzę kolory, poznam słownictwo związane z opisywaniem różnych obiektów, np. planet.
- Materiał do zajęć 1
- Materiał do zajęć 2
- Materiał dodatkowy 1 (gra)
- Materiał dodatkowy 2 (gra)
- Materiał dodatkowy 3
Lekcja 15. How to make a stick puppet?
Ćwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Powtórzę słownictwo związane z częściami twarzy. Wykonam papierową buzię na patyku według instrukcji (materiał do zajęć nr 3).
Lekcja 16. My dad. Describing family members
Ćwiczę słuchanie ze zrozumieniem oraz opisywanie osób. Użyję przykładu z materiału do zajęć nr 1 i napiszę w zeszycie 10-12 zdań o swojej mamie, tacie lub siostrze, bracie. Opiszę ich wygląd, pracę, hobby lub domowe obowiązki.
Lekcja 17. Sports vocabulary & activity
Obejrzę film i poćwiczę wymowę słów związanych z olimpijskimi dyscyplinami sportowymi. Wykonam quizy (materiał do zajęć 2 i 3). Wykonam ćwiczenia fizyczne zgodnie z instrukcją (materiał do zajęć 4).
Lekcja 18. The first marathon
Obejrzę film i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Poznam słownictwo związane z historią pierwszego maratonu. Zrobię ćwiczenia utrwalające słownictwo: „what’s the order” , „fill the gaps”. Opiszę krótko swój ulubiony sport i wykonam rysunek do opisu.
Maj
Lekcja 19. Prepositions of time
Poznam zasady stosowania przyimków czasu. Nauczę się wybranych przyimków i zagram w gry utrwalające wiedzę. Wykonam ćwiczenia z karty w PDF (materiał do zajęć 3).
Lekcja 20. Bugs and insects
Przypomnę sobie piosenkę o pajączku (materiał do zajęć 1). Zapiszę w zeszycie i podam znaczenie słów: „climb up”, „wash out”, „come down”, „come out”, „dry up”. Poćwiczę poprawną wymowę słów: „Jak szybko jestem w stanie powtórzyć na głos wyrazy trudne do wymówienia?” (materiał do zajęć 2 i 3). W zeszycie wypiszę sześć nazw owadów po angielsku i zrobię ćwiczenie (materiał do zajęć 4).
Lekcja 21. Directions
Obejrzę film i poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Wpiszę do zeszytu trzy przykłady zdań: jak powinno się prosić w języku angielskim o pomoc w znalezieniu adresu lub w jaki sposób podaje się wskazówki, jak dotrzeć do danego miejsca (materiał do zajęć 1 i 2). Przeczytam wiersz „The way to the park” i poćwiczę czytanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 3). Wykonam dwa pierwsze ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 4).
Lekcja 22. Computers
Przeczytam tekst o historii komputerów i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem. Wykonam ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące komputerów (karta w formacie PDF – materiał do zajęć 2). Pomyślę o czterech czynnościach, które robię przy pomocy komputera i zapiszę je w zeszycie, używając przykładu: I use my computer for…(np.: learning English).
Lekcja 23. Internet safety – must and mustn’t
Wysłucham piosenki i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Poznam słownictwo związane z bezpiecznym korzystaniem z internetu. Zagram w dwie gry utrwalające wiedzę (znajdę je w materiale do zajęć 1, pod piosenką „Game”). Wykonam ćwiczenia dotyczące czasowników modalnych oraz słownictwa związanego z bezpieczeństwem online (karta w formacie PDF – materiał do zajęć 2). Napiszę w zeszycie trzy przykłady zdań z wykorzystaniem czasownika must – muszę i trzy z wykorzystaniem mustn’t – nie wolno mi.
Lekcja 24. What’s the weather like today?
Obejrzę film o pogodzie i poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Zagram w grę słowną, która utrwali i sprawdzi moją wiedzę (materiał do zajęć 2). Wykonam ćwiczenie utrwalające słownictwo związane z pogodą (materiał do zajęć 3). Poćwiczę poprawną wymowę słów: „Jak szybko jestem w stanie powiedzieć to zdanie na głos?” (materiał do zajęć 4). Napiszę w swoim zeszycie 2–3 zdania na temat aktualnej pogody za oknem.
Lekcja 25. Different families
Wysłucham wiersza o rodzinie i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Zagram w trzy gry utrwalające słownictwo (materiał do zajęć 1). Wysłucham wiersza jeszcze raz i wykonam ćwiczenia z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 2). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf (materiał do zajęć 3) dotyczące słownictwa związanego z rodziną. Wpiszę do zeszytu słowa: „to shrink”, „to grow”, „to feed”, „to fight for someone” i zapiszę ich znaczenie.
Lekcja 26. What's in your fridge? Countable and uncountable nouns
Obejrzę film o babci, która wraz z wnuczką planuje, co zjedzą na lunch, przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia 1–3 z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 2) sprawdzające zrozumienie filmu. Zwrócę uwagę, które produkty spożywcze są policzalne („countable”), a które nie (materiał do zajęć 3). Zapiszę w zeszycie zasady – kiedy stosujemy zwroty: „some” oraz „any”. Odpowiem na pytanie: „What's in your fridge?” (wpiszę do zeszytu produkty spożywcze policzalne i niepoliczalne).
Lekcja 27. Birthday present
Obejrzę film o wybieraniu prezentu urodzinowego i poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Wykonam ćwiczenia z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 2) utrwalające słownictwo i sprawdzające zrozumienie filmu. Zagram w grę utrwalającą słownictwo związane z urodzinami (materiał do zajęć 3). W zeszycie odpowiem na pytanie: „What was your most special birthday present?”.
Lekcja 28. Our planet Earth
Obejrzę film o planecie Ziemi i poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie PDF utrwalające słownictwo i sprawdzające zrozumienie filmu (materiał do zajęć 2). Obejrzę film i wpiszę do zeszytu sześć nowych słów związanych z planetą Ziemią.
Lekcja 29. Possessives
Zapoznam się z regułami użycia zaimków dzierżawczych, zagram w gry utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia 1–3 z karty w formacie PDF utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 2). Sprawdzę swoją wiedzę, wykonując test (materiał do zajęć 3).
Lekcja 30. Superheroes
Przeczytam notatkę o superbohaterach, przećwiczę czytanie ze zrozumieniem oraz zagram w grę (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie PDF sprawdzające zrozumienie tematu (materiał do zajęć 2). W zeszycie odpowiem na pytania: „What super power would you like to have?”, „Who's your favourite superhero?”.
Czerwiec
Lekcja 31. Amazing Superheroes
Obejrzę film o niesamowitych superheroes, poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf utrwalające słownictwo i sprawdzające zrozumienie filmu (materiał do zajęć 2). Przeczytam wiersz (materiał do zajęć 3) i zapiszę w zeszycie sześć zdań z wykorzystaniem nowych słów i zwrotów, np.: “I can swim very fast like a Superhero”.
Lekcja 32. Hero’s adventure – Prepositions of place
Obejrzę film i poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Zapoznam się z regułami użycia zaimków miejsca. Sprawdzę swoją wiedzę i wykonam ćwiczenia utrwalające materiał – dwie gry z materiału do zajęć 2. Wykonam ćwiczenia 1–3 z karty w formacie .pdf utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 3). Zagram w grę sprawdzającą rozumienie przyimków – „prepositions” (materiał do zajęć 4).
- Materiał do zajęć 1
- Materiał do zajęć 2
- Materiał do zajęć 3
- Materiał do zajęć 4
- Materiał dodatkowy 1
Lekcja 33. Woolly Jumper – powtórzenie Present Simple i Present Continuous
Obejrzę film oraz poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające zrozumienie tematu (materiał do zajęć 2). W celu utrwalenia zasad używania czasów Present Simple i Present Continuous przeczytam materiał (materiał do zajęć 3) i wypełnię dwa testy (materiał do zajęć 4 i 5). W zeszycie odpowiem na pytania: “What are you doing now?”, “What do you do every day?”.
- Materiał do zajęć 1
- Materiał do zajęć 2
- Materiał do zajęć 3
- Materiał do zajęć 4
- Materiał do zajęć 5
- Materiał dodatkowy 1
Lekcja 34. Imperatives
Wysłucham piosenki o bezpiecznym przechodzeniu przez ulicę i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, zwrócę uwagę na zdania typu: „Look!”, „Listen!” Zagram w grę utrwalającą słownictwo (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające zrozumienie treści (materiał do zajęć 2). Zapoznam się z regułami stosowania trybu rozkazującego, zagram w dwie gry utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 3). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 4). Sprawdzę swoją wiedzę, wykonując test (materiał do zajęć 5). Sprawdzę swoje odpowiedzi (materiał do zajęć 6).
- Materiał do zajęć 1
- Materiał do zajęć 2
- Materiał do zajęć 3
- Materiał do zajęć 4
- Materiał do zajęć 5
- Materiał do zajęć 6
- Materiał dodatkowy 1
Lekcja 35. The United Kingdom
Przeczytam notatkę o Wielkiej Brytanii i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające zrozumienie tematu (materiał do zajęć 2). W zeszycie wykonam zadanie, odpowiadając na pytanie: „What country do you live in? Write 5 interesting facts about your country!” (materiał do zajęć 3).
Lekcja 36. Egypt
Obejrzę animację o wycieczce do Egiptu i poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem, zagram w grę utrwalającą słownictwo (materiał do zajęć 1). Wypiszę nowe słowa do zeszytu i sprawdzę ich znaczenie: „a tomb”, „a mummy”, „a goddess”, “a password”, “a treasure”, “to chase”. Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf utrwalające słownictwo i sprawdzające zrozumienie filmu (materiał do zajęć 2). Zagram w grę utrwalającą słownictwo związane z Egiptem (materiał do zajęć 3).
Lekcja 37. Like + ing
Wysłucham piosenki o tym, co lubi robić chłopiec i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, zwracając szczególną uwagę na zdania z „like + ing”. Zagram w dwie gry utrwalające słownictwo (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające zrozumienie treści (materiał do zajęć 2). Zapoznam się z regułami stosowania zwrotu: „like + ing”, zagram w dwie gry utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 3). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 4). Sprawdzę swoją wiedzę, wykonując test (materiał do zajęć 5). Sprawdzę swoje odpowiedzi (materiał do zajęć 6).
- Materiał do zajęć 1
- Materiał do zajęć 2
- Materiał do zajęć 3
- Materiał do zajęć 4
- Materiał do zajęć 5
- Materiał do zajęć 6
- Materiał dodatkowy 1
Lekcja 38. One small world
Posłucham piosenki i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem, zwracając uwagę na wymowę nazw państw i miast (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające słownictwo (materiał do zajęć 2). Zapoznam się z pisownią słynnych na całym świecie miejsc (materiał do zajęć 3). Odsłucham nagranej wymowy i połączę wybrane nazwy słynnych miejsc z rysunkami (materiał do zajęć 4 i 5).
- Materiał do zajęć 1
- Materiał do zajęć 2
- Materiał do zajęć 3
- Materiał do zajęć 4
- Materiał do zajęć 5
- Materiał dodatkowy 1
Lekcja 39. The mystery man – question words
Posłucham historii Pam i Sama, którzy wybrali się na tajną misję, poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Przypomnę sobie znaczenie zaimków pytających: „Who”, „Where”, „What”, „When”, „Why”. Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające słownictwo i użycie zaimków pytających (materiał do zajęć 2). Zagram w grę utrwalającą prawidłowe używanie zaimków pytających (materiał do zajęć 3).
Lekcja 40. Last Summer – Past Simple
Posłucham piosenki, przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, zwracając uwagę na czas Past Simple oraz zagram w dwie gry utrwalające słownictwo i wiedzę (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające zdobytą wiedzę (materiał do zajęć 2). Sprawdzę poprawność odpowiedzi (materiał do zajęć 3). Uzupełnię opowieść o Williamie Shakespeare czasownikami w czasie przeszłym i ułożę zdania według kolejności wydarzeń (materiał do zajęć 4). Zagram w grę utrwalającą słownictwo związane z wakacyjnym wypoczynkiem (materiał do zajęć 5).
- Materiał do zajęć 1
- Materiał do zajęć 2
- Materiał do zajęć 3
- Materiał do zajęć 4
- Materiał do zajęć 5
- Materiał dodatkowy 1
Lekcja 41. The boat adventure – spelling
Posłucham historii Pam i Sama, którzy wybrali się na tajną misję, poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem, zwracając uwagę na prawidłową wymowę wyrazów w języku angielskim, a następnie zagram w grę utrwalającą wiedzę (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające słownictwo (materiał do zajęć 2). Sprawdzę poprawność odpowiedzi (materiał do zajęć 3). Spróbuję głośno i szybko wypowiedzieć zdanie: “She sells seashells by the seashore” – wpiszę je do zeszytu i przetłumaczę (materiał do zajęć 4).