W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Plan lekcji 11-15.05.2020

Poniedziałek, 11 maja

1. Język polski

Temat: Mała i duża ojczyzna

Poznam wiersz „Ojczyzna” Antoniego Słonimskiego, zastanowię się nad przejawami szacunku do kraju, w którym żyję.

2. Język angielski

Temat: Seasons

Przeczytam tekst o porach roku i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące pór roku (karta w formacie PDF – materiał do zajęć 2). Opiszę w zeszycie swoją ulubioną porę roku. Napiszę, co lubię wtedy robić i dlaczego (materiał do zajęć 3).

3. Matematyka

Temat: Pole rombu

Na tej lekcji nauczę się obliczać pole rombu.

 4. Technika

Temat: Woda w organizmie człowieka

Dowiem się, dlaczego woda jest nam potrzebna do życia i ile powinniśmy jej spożywać.

Wtorek, 12 maja

1. Język polski

Temat: Największe szczęście na świecie na końskim siedzi grzbiecie

Poznam fragment opowiadania Renaty Piątkowskiej „Dukat”, poznam nazwy końskiego umaszczenia i zastanowię się, czy koń może być przyjacielem człowieka.

2. Muzyka

Temat: Jaki to głos? Zagadki i zabawy wokalne

Na tej lekcji nauczę się rozróżniać głosy: sopran, alt, tenor, bas.

3. Geografia

Temat: Przyroda sawanny

Nauczę się: opisywać roślinność sawanny; omawiać związek między warunkami klimatycznymi a roślinnością sawanny; rozpoznawać wybrane gatunki zwierząt żyjących na sawannie; omawiać zależności pokarmowe na sawannie.

4. Matematyka

Temat: Pole trójkąta. Wprowadzenie

Na tej lekcji nauczę się obliczać pole trójkąta.

Środa, 13 maja

1. Język polski

Temat: Porozmawiajmy!

Poznam i zinterpretuję wiersz Stanisława Grochowiaka „Rysunek” i przypomnę sobie, jak zapisuje się dialogi.

2. Język angielski

Temat: Daily routine – have to

Obejrzę film o codziennych aktywnościach i poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Zapiszę w zeszycie sześć zdań, wykorzystując nazwy czynności, które wykonuję każdego dnia (materiał do zajęć 1). Zagram w grę słowną, która utrwali i sprawdzi moją wiedzę (materiał do zajęć 2). Wysłucham piosenki i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Zagram w dwie gry utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 3 – pod piosenką). Wypiszę nowe słowa do zeszytu i zastanowię się, jakie czynności „muszę” wykonywać w tygodniu. Wykonam zadania z karty w formacie .pdf (materiał do zajęć 4).

3. Historia

Temat: Co ciekawego znajdziemy w muzeum?

Przypomnę sobie, jakie są zadania muzeum. Nauczę się rozpoznawać różne typy muzeów. Pooglądam materiały promocyjne z różnych muzeów. 

4. Matematyka

Temat: Pole trójkąta. Utrwalenie i powtórzenie

Na tej lekcji powtórzę wiedzę z zakresu obliczania pola trójkąta.

Czwartek, 14 maja

1. Język polski

Temat: W czasie deszczu dzieci się nudzą. Czy aby na pewno?

Poznam i zinterpretuję wiersze Joanny Kulmowej „Parasole”.

2. Biologia

Temat: Sposoby rozprzestrzeniania się roślin

Nauczę się: przedstawiać sposoby rozprzestrzeniania się roślin okrytonasiennych; omawiać mechanizmy rozsiewania owoców i nasion roślin okrytonasiennych; wykazywać związek budowy owocu ze sposobem rozprzestrzeniania się roślin okrytonasiennych.

3. Matematyka

Temat: Pole trapezu. Wprowadzenie

Na tej lekcji nauczę się obliczać pole trapezu.

4. Informatyka

Temat: Wstawianie i modyfikacja wykresów w PowerPoint

Nauczę się przedstawiać omawiane treści w formie wykresu.

Piątek, 15 maja

1. Język polski

Temat: Zagadka kryminalna

Poznam fragment powieści „Niewiarygodne przygody Marka Piegusa” Edmunda Niziurskiego i przeprowadzę literackie śledztwo.

2. Język angielski

Temat: What is a digital footprint?

Obejrzę film o śladach, które zostawiamy w internecie i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wypiszę osiem nowych słów, których nie rozumiem, i sprawdzę ich znaczenie. Zagram w dwie gry utrwalające nową wiedzę (materiał do zajęć 1) oraz wykonam ćwiczenia z karty .pdf (materiał do zajęć 2). Zastanowię się i napiszę w zeszycie odpowiedzi na dwa pytania: „Why are digital footprints important?”, “My parents, friends, teachers – everyone may see my posts or pictures – am I ok with this? (materiał do zajęć 3).

3. Plastyka

Temat: Artysta – człowiek z wyobraźnią czy odtwórca rzeczywistości?

Nauczę się wykazywać różnice pomiędzy przedstawieniem realistycznym a nierealistycznym, przyporządkowywać poszczególne rodzaje przedstawień do podanych dzieł. Wykonam pracę plastyczną: dwa portrety – dwa przedstawienia, realistyczne i nierealistyczne.

4. Historia

Temat: Wirtualna wizyta na Wawelu

Odwiedzę Zamek Królewski na Wawelu, zagram w grę i posłucham słuchowiska.

{"register":{"columns":[]}}