W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Plan lekcji 22-25.06.2020

Poniedziałek, 22 czerwca

1. Język polski 
Temat: Ja w lustrze, czyli samoocena

Uczę się określać swoje mocne i słabe strony, rozpoznaję i określam role społeczne.

2. Język angielski
Temat: Surfing dog 

Obejrzę materiał z Task 2 (materiał do zajęć 1), zanotuję słowa, zwroty, których nie znam. Obejrzę wideo i poćwiczę słuchanie i rozumienie materiału. Odpowiem na pytania zawarte w Task 3.

3. Chemia
Temat: Reakcje wymiany

Nauczę się wyjaśniać i rozpoznawać reakcje wymiany.

4. Matematyka
Temat: Równania – powtórzenie wiedzy

Na tej lekcji powtórzę wiedzę z zakresu rozwiązywania równań.

Wtorek, 23 czerwca

1. Język polski
Temat: Prawdy zawarte w bajkach

Przypomnę sobie, co już wiem o bajkach, i na przykładzie wybranych utworów Ignacego Krasickiego nauczę się odczytywać morały bajek. 

2. Historia
Temat: Przedwojenne kino polskie cz. 2

Obejrzę wybrane przez nauczyciela fragmenty filmów lub jedną z przedwojennych komedii. 

3. Biologia
Temat: Jak działa układ odpornościowy?

Nauczę się: wymieniać elementy układu odpornościowego; opisywać mechanizmy odporności nieswoistej; wyjaśniać rolę makrofagów, limfocytów T i limfocytów B w odporności swoistej; wskazywać różnice między odpornością swoistą czynną a bierną; porównywać działanie surowicy i szczepionki; wyjaśniać, na czym polega transplantacja i omawiać znaczenie przeszczepów.

4. Fizyka
Temat: Maszyny proste. Wyznaczanie masy ciała przy użyciu dźwigni dwustronnej

Nauczę się opisywać budowę i zasady działania dźwigni dwustronnej i jednostronnej, bloku nieruchomego i kołowrotu; wymieniać przykłady stosowania maszyn prostych; wyznaczać masę ciała przy użyciu dźwigni dwustronnej; uzasadniać, dlaczego maszyny proste nie zmniejszają wartości wykonywanej pracy.

Środa, 24 czerwca

1. Język polski
Temat: Chcemy być sobą, czyli jak wyrażać własne uczucia?
            
Poznam i zinterpretuję wiersz Antoniego Słonimskiego „Żal”, tekst Julio Cortazara „Jak płakać?”, obraz Vincenta van Gogha „Pole ze zbożem i krukami” oraz piosenkę „Chcemy być sobą” zespołu Perfect. Porównam sposoby wyrażania uczuć i określania stanów emocjonalnych w różnych sytuacjach życiowych, także twórczych.

2. Geografia
Temat: Chów i hodowla zwierząt w Polsce

Nauczę się: charakteryzować chów bydła, trzody chlewnej i drobiu w Polsce; podać przykłady innych zwierząt hodowlanych i korzyści wynikających z ich chowu; charakteryzować chów zwierząt we własnym regionie.

3. Matematyka
Temat: Potęgi i pierwiastki – powtórzenie wiedzy

Na tej lekcji powtórzę wiedzę z zakresu potęg i pierwiastków.

4. Informatyka
Temat: Przygotowanie arkusza kalkulacyjnego do druku

Dowiem się, w jaki sposób przygotuje się arkusz kalkulacyjny do druku i nauczę się go poprawnie drukować.

Czwartek, 25 czerwca

1. Język polski
Temat: Opis obrazu, obraz opisu

Opiszę obraz „W pracowni malarza”, przeanalizuję opis obrazu napisany przez Zbigniewa Herberta, wyszukam słownictwo nazywające kolory, napiszę opis obrazu Moneta „Śniadanie na trawie”. 

2. Historia
Temat: Przedwojenne kino polskie cz. 3

Obejrzę wybrane przez nauczyciela fragmenty filmów lub jedną z przedwojennych komedii. 

3. Biologia
Temat: Układ ruchu – kości i stawy

Nauczę się: opisywać budowę kości długiej i stawu; wykazywać związek między budową i właściwościami kości; wykazywać związek między budową i funkcjonowaniem stawu; wskazywać na swoim ciele miejsca, gdzie występują szwy, stawy zawiasowe i obrotowe.

4. Matematyka
Temat: Statystyka – powtórzenie wiedzy

Na tej lekcji powtórzę wiedzę z zakresu statystyki.

{"register":{"columns":[]}}