W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Plan lekcji 18-22.05.2020

Poniedziałek, 18 maja

1. Język polski

Temat: Leśne piosenki

Poznam i zinterpretuję „Leśną piosenkę”, przypomnę sobie, czym jest metafora i uosobienie.

2. Język angielski

Temat: Different families

Wysłucham wiersza o rodzinie i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Zagram w trzy gry utrwalające słownictwo (materiał do zajęć 1). Wysłucham wiersza jeszcze raz i wykonam ćwiczenia z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 2). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf (materiał do zajęć 3) dotyczące słownictwa związanego z rodziną. Wpiszę do zeszytu słowa: „to shrink”, „to grow”, „to feed”, „to fight for someone” i zapiszę ich znaczenie.

3. Matematyka

Temat: Jednostki masy. Wprowadzenie

Na tej lekcji będę się uczyć o jednostkach masy.

4. Technika

Temat: Bezpieczny rowerzysta – ćwiczenia  

Sprawdzę swoją wiedzę dotyczącą konserwacji roweru oraz jego bezpiecznego użytkowania.

Wtorek, 19 maja

1. Język polski

Temat: Głoska czy litera?

Przypomnę sobie, czym litera różni się od głoski, poćwiczę liczenie liter i głosek.

2. Muzyka

Temat: Zapis nutowy na pięciolinii

Na tej lekcji nauczę się odczytywać i zapisywać nuty na pięciolinii.

3. Przyroda

Temat: Różnorodność zwierząt

Na tej lekcji nauczę się rozpoznawać, na podstawie budowy wewnętrznej, do jakiej grupy należy dane zwierzę, podawać ich przykłady oraz wyjaśniać, że różnice w budowie zwierząt wynikają z przystosowań do środowiska.

4. Matematyka

Temat: Jednostki masy. Powtórzenie i utrwalenie

Na tej lekcji utrwalę wiedzę z zakresu jednostek masy.

Środa, 20 maja

1. Język polski

Temat: Ludzie listy piszą

Przypomnę sobie, jak napisać list, poznam wiersz Tadeusza Śliwiaka „List z wakacji”.

2. Język angielski

Temat: What's in your fridge? Countable and uncountable nouns

Obejrzę film o babci, która wraz z wnuczką planuje, co zjedzą na lunch, przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia 1–3 z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 2) sprawdzające zrozumienie filmu. Zwrócę uwagę, które produkty spożywcze są policzalne („countable”), a które nie (materiał do zajęć 3). Zapiszę w zeszycie zasady – kiedy stosujemy zwroty: „some” oraz „any”. Odpowiem na pytanie: „What's in your fridge?” (wpiszę do zeszytu produkty spożywcze policzalne i niepoliczalne).

3. Historia

Temat: Miś Wojtek i II wojna światowa

Nauczę się podstawowych faktów o II wojnie światowej i poznam najbardziej nietypowego polskiego żołnierza z tamtych czasów. Obejrzę film i posłucham piosenki.

4. Matematyka

Temat: System rzymski. Wprowadzenie 

Na tej lekcji nauczę się zapisywania liczb w systemie rzymskim.

Czwartek, 21 maja

1. Język polski

Temat: Kto wie, co jest na drugim końcu tęczy?

Poznam i zinterpretuję wiersz Andrzeja Bursy „Tęcza”.

2. Przyroda

Temat: Procesy życiowe zwierząt

Na tej lekcji nauczę się wskazywać sposoby odżywiania, oddychania oraz rozmnażania się i rozwoju zwierząt.

3. Matematyka

Temat: System rzymski. Powtórzenie i utrwalenie

Na tej lekcji utrwalę wiedzę z zakresu zapisywania liczb w systemie rzymskim.

4. Informatyka

Temat: Kilkustronicowe dokumenty w MS Word

Dowiem się, jak tworzyć dokumenty składające się z kilku stron.

Piątek, 22 maja

1. Język polski

Temat: Rzeczownik? Kto, co!

Przypomnę sobie wiadomości o rzeczowniku.

2. Język angielski

Temat: Birthday present

Obejrzę film o wybieraniu prezentu urodzinowego i poćwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Wykonam ćwiczenia z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 2) utrwalające słownictwo i sprawdzające zrozumienie filmu. Zagram w grę utrwalającą słownictwo związane z urodzinami (materiał do zajęć 3). W zeszycie odpowiem na pytanie: „What was your most special birthday present?”.

3. Plastyka

Temat: Każda epoka ma swój język – czytanie dzieł malarstwa

Nauczę się rozróżniać sposoby i style wypowiedzi w obrębie malarstwa, rozróżniać cechy i rodzaje kompozycji w naturze oraz sztukach plastycznych i odnajdywać je w dziełach mistrzów.

{"register":{"columns":[]}}