W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Plan lekcji 25-29.05.2020

Poniedziałek, 25 maja

1. Język polski

Temat: Razem zdobędziemy szkolnego Oscara! – czyli łatwiej pracuje się w zespole

Przypomnę sobie etapy realizacji filmu jako dzieła zbiorowego, udoskonalę warsztat pracy z tekstem, analizując przypowieść chasydzką.

2. Język angielski

Temat: A Family day out

Zapoznam się z materiałem do zajęć 1 – wypiszę zwroty wymienione w tekście. Odpowiem na pytanie: Co to za informacja i do czego się ją wykorzystuje? Obejrzę materiał do zajęć 2 i oswoję się ze słuchaniem i rozumieniem angielskiego tekstu. Napiszę w zeszycie swoje zaproszenie, wykorzystując nowe słowa i zwroty. Odpowiem na pytania zawarte w materiale 1.

3. Chemia

Temat: Tlen

Zapoznam się z tlenem.

4. Matematyka

Temat: Jaki to procent? 

Na tej lekcji nauczę się, jaki procent danej liczby stanowi inna liczba.

Wtorek, 26 maja

1. Język polski

Temat: Ja i on – o różnych typach narracji 

Utrwalę umiejętność odczytywania i interpretowania dzieła (w tym dzieła filmowego) oraz docierania do jego sensu i przesłania, z uwzględnieniem funkcji narracji.

2. Historia

Temat: II RP – lekcja powtórzeniowa

Przypomnę sobie najważniejsze wydarzenia z II RP. Zagram w grę „Poznaj II RP”.

3. Biologia

Temat: Właściwe odżywianie warunkiem zdrowia

Wyjaśnię, na czym polega zdrowe odżywianie i uzasadnię potrzebę jego stosowania; obliczę i zinterpretuję wskaźnik masy ciała; dokonam analizy bilansu energetycznego organizmu oraz jego zapotrzebowania energetycznego; omówię zaburzenia odżywiania; dokonam analizy składu chemicznego wybranych artykułów żywnościowych; wskażę wady i zalety dodatków chemicznych stosowanych do produkcji żywności.

4. Fizyka

Temat: Wpływ oporów ruchu na poruszające się ciała

Nauczę się: wymieniać przyczyny występowania sił oporu ruchu; opisywać tarcie jako zjawisko fizyczne; podawać różnicę między tarciem statycznym a tarciem kinetycznym; obliczać siłę tarcia; opisywać pożyteczne i negatywne skutki działania sił tarcia.

Środa, 27 maja

1. Język polski

Temat: Ile jest tradycji we współczesności? 

Znajdę i przeanalizuję we współczesnych tekstach źródłowych nawiązania do tradycyjnych wątków literackich i kulturowych.

2. Geografia

Temat: Jak powstały góry i skąd wziął się węgiel w Polsce

Nauczę się: omawiać procesy sprzyjające powstawaniu gór; wyjaśniać, w jaki sposób powstawały góry w Polsce; podawać, gdzie w Polsce występują poszczególne typy gór; wymieniać etapy powstawania węgla kamiennego; opisywać procesy sprzyjające powstawaniu węgla; wskazywać, gdzie w Polsce występują złoża węgla brunatnego i kamiennego.

3. Matematyka

Temat: Obliczanie procentu danej liczby

Na tej lekcji nauczę się obliczać liczbę a równą p procent danej liczby b.

4. Informatyka

Temat: Zasady postępowania w przypadku awarii systemu komputerowego  

Dowiem się, co zrobić w przypadku awarii komputera. 

Czwartek, 28 maja

1. Język polski

Temat: Badamy odmiany literatury popularnej 

Podsumuję i utrwalę wiedzę i umiejętności związane z rozpoznawaniem odmian gatunkowych literatury popularnej.

 2. Historia

Temat: Polska w przededniu II wojny światowej

Poznam sytuację międzynarodową Polski przed II wojną światową.

3. Biologia

Temat: Aktywność fizyczna a zdrowie

Wskażę sposoby zapobiegania wadom postawy, urazom i chorobom układu kostnego; wyjaśnię, jak udzielić pierwszej pomocy przy urazach układu kostnego; ocenię wpływ środków dopingujących na organizm.

4. Matematyka

Temat: Obniżki i podwyżki

Na tej lekcji nauczę się, jak obliczać wartość podwyżki oraz obniżki.

Piatek, 29 maja

1. Język polski

Temat: Nabazgrz czy nabazgraj, czyli o normie językowej 

Poznam normę wzorcowych w kontekście sytuacji oficjalnych i nieoficjalnych, nauczę się odróżniać formę potoczną od błędnej.

2. Język angielski

Temat: Bus Route Information

Przeczytam tekst z materiału do zajęć 1, wypiszę słowa, których nie znam i sprawdzę ich znaczenie. Przeczytam materiał do zajęć 2 i zapamiętam ciekawostki zawarte w tym tekście. Odpowiem na pytanie: Do czego wykorzystuje się te informacje? Odpowiem na pytania 1–4 z ćwiczenia B zawartego w materiale do zajęć 1.

3. Fizyka

Temat: Pierwsza zasada dynamiki Newtona. Bezwładność ciał 

Nauczę się: podawać siłę jako przyczynę zmiany rodzaju lub kierunku ruchu; podawać treść pierwszej zasady dynamiki Newtona, czyli podawać warunki, jakie muszą być spełnione, aby ciało poruszało się ruchem jednostajnym prostoliniowym lub było w spoczynku; podawać przykłady zjawiska bezwładności.

4. Informatyka

Temat: Narzędzia diagnostyczne w systemach operacyjnych

Dowiem się, jakie narzędzia diagnostyczne znajdują się w systemach Windows, Mac OS X, Linux Ubuntu i jak z nich korzystać.

{"register":{"columns":[]}}