1. Język polski
Temat: Człowiek to nie rzecz
Dowiem się, czym są eponimy i afektonimy oraz poszerzę wiedzę na temat metafor.
2. Język angielski
Temat: Banksy – ćwiczenia w rozumieniu ze słuchu.
Wysłucham audycji, znajdę w słowniku wyrazy z ćwiczenia 2 i ułożę z nimi zdania. Wykonam pozostałe ćwiczenia.
3. Biologia
Temat: Zmienność organizmów
Nauczę się: odróżniać zmienność dziedziczną od niedziedzicznej i podawać ich przykłady; wyjaśniać, na czym polegają mutacje i jaki mają związek ze na zmiennością genetyczną; podawać przykłady czynników mutagennych; rozróżniać mutacje genowe i chromosomowe; podawać przykłady chorób człowieka wywołanych mutacjami.
4. Fizyka
Temat: Budowa atomu wodoru. Stan podstawowy i stany wzbudzone
Nauczę się: opisywać budowę atomu składającego się z bardzo małego jądra i elektronów krążących wokół niego; podawać względne rozmiary jądra w stosunku do atomu; opisywać oddziaływanie między jądrem, a elektronami jako oddziaływanie elektrostatyczne zgodne z prawem Coulomba; zapisywać dwa najważniejsze postulaty Bohra, wiążące wielkości opisujące elektron z możliwościami zmiany energii atomu; korzystać z modelu Bohra, aby obliczać wartość energii elektronu w atomie wodoru znajdującym się na określonym (dozwolonym) poziomie energetycznym; korzystać z modelu Bohra, aby obliczyć możliwe zmiany energii atomu i długości fal linii widmowych wysyłanych lub pochłanianych przez atom wodoru; wyjaśniać, jakie konsekwencje dla budowy materii płyną z modelu atomu Bohra; uzasadniać, dlaczego model atomu wodoru stworzony przez Bohra był przełomowy w rozwoju fizyki.
5. Informatyka
Temat: Statystyczna analiza danych z uwzględnieniem kategorii w arkuszu kalkulacyjnym
Nauczę się liczyć częstości wystąpień, dowiem się jak powinno wyglądać obliczanie średniej z pominięciem wartości zerowych.