W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Plan lekcji 4-8.05.2020

Poniedziałek, 4 maja

1. Język polski

Temat: Jan Kochanowski „Na zdrowie”

Poznam fraszkę Jana Kochanowskiego „Na zdrowie” i zastanowię się nad wartością zdrowia.

2. Język angielski

Temat: School rules – „must” and „mustn't”

Obejrzę film i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Wypiszę do zeszytu podstawowe zasady stosowania czasownika modalnego oraz zagram w grę utrwalającą zdobytą wiedzę (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 2). Napiszę w zeszycie odpowiedź na pytanie: Jaka jest różnica między czasownikiem „must” i „have to”? (materiał do zajęć 3).

3. Matematyka

Temat: Zależności między jednostkami pola. Wprowadzenie

Na tej lekcji nauczę się, jakie są zależności między jednostkami pola.

4. Technika

Temat: Jak czytać etykiety?

Dowiem się, jak czytać etykiety na produktach spożywczych oraz co oznaczają używane na nich symbole.

Wtorek, 5 maja

1. Język polski

Temat: Wartości w języku i język wartości

Dowiem się, czym jest słownictwo wartościujące i dlaczego niektóre wyrazy zapisujemy wielkimi literami.

2. Muzyka

Temat: Muzyczne klucze

Na tej lekcji poznam różne klucze muzyczne stosowane na pięciolinii. 

3. Geografia

Temat: Sawanny

Nauczę się opisywać warunki klimatyczne sawanny oraz charakteryzować pory roku na sawannie.

4. Matematyka

Temat: Zależności między jednostkami pola. Utrwalenie i powtórzenie

Na tej lekcji powtórzę wiedzę z zakresu zależności między jednostkami pola.

Środa, 6 maja

1. Język polski

Temat: Ziemia moim domem

Poznam fragment książki Pawła Wakuły „Na tropie sześcioptaka” pt. „Sprzątanie świata” i zastanowię się, jakie ekologiczne działania można podejmować dla dobra naszej planety.

2. Język angielski

Temat: Dinosaurs – facts and figures

Obejrzę filmy i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1 i 2). Na podstawie informacji zawartych w filmach wpiszę do zeszytu trzy fakty lub mity na temat dinozaurów. Poćwiczę wymowę nazw dinozaurów – która z nazw jest najtrudniejsza? (materiał do zajęć 3).

3. Historia

Temat: Polska spichlerzem Europy

Dowiem się, jak wyglądał folwark, na czym polegała pańszczyzna i jak transportowano zboże do innych krajów.           

4. Matematyka

Temat: Pole równoległoboku. Wprowadzenie

Na tej lekcji nauczę się, jak obliczyć pole równoległoboku.

Czwartek, 7 maja

1. Język polski

Temat: Językiem zwierząt

Poznam wiersz „Do świętego Franciszka” Jana Twardowskiego i zastanowię się, czy można rozmawiać ze zwierzętami.

2. Biologia

Temat: Nasiona i owoce okrytonasiennych

Nauczę się: rozpoznawać elementy budowy owocu i opisywać pełnione przez nie funkcje; identyfikować różne typy owoców; opisywać budowę nasiona, zwracając uwagę na rolę jego elementów; określać warunki niezbędne do procesu kiełkowania nasion; opisywać przebieg kiełkowania nasiona; rozróżniać sposoby rozsiewania się nasion i owoców.

3. Matematyka

Temat: Pole równoległoboku. Utrwalenie i powtórzenie

Na tej lekcji utrwalę wiedzę z zakresu obliczania pola równoległoboku.

4. Informatyka

Temat: Dołączanie hiperłączy do prezentacji

Nauczę się korzystać z hiperłączy do slajdów i zasobów internetu.

Piątek, 8 maja

1. Język polski

Temat: Piątek w teatrze – „Zostań przyjacielem” w Miejskim Teatrze Miniatura w Gdańsku

Obejrzę spektakl „Zostań przyjacielem”.

2. Język angielski

Temat: What does food give us? Our nutrition philosophy 

Przyjrzę się dokładnie plakatowi I zastanowię się, co przedstawia (materiał do zajęć 1). Przeczytam ze zrozumieniem sześć wskazówek dotyczących zdrowego odżywiania. Wypiszę słowa, których nie rozumiem i sprawdzę ich znaczenie (materiał do zajęć 2). Na podstawie wskazówek (materiał do zajęć 3) napiszę w kilku zdaniach, co powinno się codziennie jeść, aby się zdrowo rozwijać (użyję czasowników „must” lub „have to”).

3. Plastyka

Temat: Kubizm – kierunek, który zrewolucjonizował malarstwo

Nauczę się określać ramy czasowe kubizmu, wskazywać założenia kubizmu i wymieniać głównych artystów tego stylu. Stworzę pracę plastyczną w stylu kubistycznym.

 4. Historia

Temat: Rzeczpospolita Obojga Narodów

Dowiem się, jak powstała Rzeczpospolita Obojga Narodów – jeden z największych krajów w Europie.

{"register":{"columns":[]}}