W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Plan lekcji 16-20.03.2020

Poniedziałek, 16 marca
  1. Język polski

Temat: Moralne i niemoralne strategie walki. „Konrad Wallenrod" Adama Mickiewicza
Poznam przykład bohatera bajronicznego - charakterystycznego dla epoki romantyzmu.

  1. Język angielski

Temat: Vocabulary: TV shows
Poznam słownictwo związane z różnego rodzaju programami telewizyjnymi.

  1. Geografia

Temat:  Czym jest rolnictwo ekologiczne?
Nauczę się: analizować wpływ czynników przyrodniczych i pozaprzyrodniczych na możliwości przemian strukturalnych w rolnictwie Polski; przedstawiać cechy systemu rolnictwa ekologicznego w Polsce; charakteryzować wymagania, które muszą spełniać gospodarstwa ekologiczne; wyjaśniać cele certyfikacji i nadzoru żywności produkowanej w ramach systemu rolnictwa ekologicznego; charakteryzowac perspektywy rozwoju rolnictwa ekologicznego w Polsce. Dowiem się o metodach uprawy w rolnictwie ekologicznym. Poznam odpowiedź na pytanie, czy „ekologiczne" znaczy „lepsze"?
Zapoznam się z tym co znaczą etykiety: eko, bio, organic, naturalne.

  1. Chemia

Temat: Metale i niemetale
Poznam metale i niemetale. Obejrzę krótki film o metalach. Dowiem się, jakie są właściwości metali. Zapoznam się z niemetalami. Nauczę się, jakie są właściwości niemetali. Poznam odpowiedzi na pytania dotyczące niemetali. 

Wtorek, 17 marca
  1. Język polski

Temat:  „Dziady" – „kilka rysów ogromnego obrazu” i dokument sprawy narodowej
Poznam utwór, który odzwierciedla wydarzenia historyczne ważne dla Polaków żyjących w romantyzmie.

  1. Historia (poziom rozszerzony)

Temat: Demokracja szlachecka
Poznam zasady funkcjonowania państwa szlacheckiego.

  1. Historia i społeczeństwo

Temat:  Wojna i inne rodzaje przemocy – próba definicji
Nauczę się definiować wojnę, konflikt zbrojny, wojnę ograniczoną i totalną.

  1. Biologia

Temat:  Istota modyfikacji genetycznych i ich wpływ na życie człowieka
Dowiem się: czym są organizmy zmodyfikowane genetycznie i transgeniczne; w jaki sposób można uzyskać zwierzęta i rośliny transgeniczne; jakie są wady i zalety organizmów transgenicznych.

  1. Matematyka

Temat: Kąty i koła - wzajemne położenie okręgów, kąt środkowy, kąt wpisany
Na tej lekcji dowiem się m.in., jak opisać wzajemne położenie okręgów, jak rozpoznać kąt środkowy i kąt wpisany.

Środa, 18 marca
  1. Język angielski

Temat: Grammar: Relative clauses
Poznam sposoby prawidłowego posługiwania się zaimkami typu: who, that, which, whose, where.

  1. WOS

Temat: Analiza tekstów publicystycznych i popularnonaukowych
Na tej lekcji będę doskonalił umiejętności, takie jak: czytanie ze zrozumieniem (tekstów publicystycznych i popularnonaukowych), uzasadnianie, wnioskowanie oraz interpretacja innych źródeł (np. wykresy i schematy) z zakresu przedmiotu.

  1. Chemia

Temat: Dwie odmiany tlenu
Zapoznam się z wiedzą na temat tlenu. Zdobędę wiedzę na temat tlenu i tlenków. Dowiem się ciekawostek związanych z tlenem i ozonem.

  1. Matematyka

Temat: Twierdzenie Pitagorasa
Na tej lekcji poznam twierdzenie Pitagorasa i nauczę się wykorzystywać je w zadaniach.

Czwartek, 19 marca

1. Język polski
Temat: „Dziady" – misterium w konwencji moralitetu

Poznam istotne elementy dramatu Mickiewicza w ujęciu narodowego misterium.

2. Historia (poziom rozszerzony)
Temat: 
Raj różnowierców?
Poznam zasady funkcjonowania państwa wielowyznaniowego.

3. Historia i społeczeństwo
Temat: 
Starożytność – narodziny strategii
Poznam pojęcie strategii i taktyki oraz zrozumiem ich źródła.

2. Geografia
Temat: Czym jest rolnictwo ekologiczne?

Nauczę się: opisywać rozmieszczenie głównych obszarów upraw na świecie; objaśniać przyczyny przestrzennego zróżnicowania głównych obszarów upraw na świecie; odróżniać rolnictwo intensywne od ekstensywnego.
Dowiem się o rolnictwie na świecie: główne uprawy i chów zwierząt.

4. Matematyka
Temat: Twierdzenie odwrotne do twierdzenia Pitagorasa

Na tej lekcji nauczę się stosować twierdzenie odwrotne do twierdzenia Pitagorasa.

Piątek, 20 marca

1. Język polski
Temat: Czterdzieści i cztery, czyli mesjanizm i profetyzm III części „Dziadów"

Poznam istotne elementy poetyki „Dziadów", jakimi są profetyzm i mesjanizm.

2. Język angielski
Temat: Listening: Future of work

Będę ćwiczył rozumienie tekstów słuchanych związanych z tematem „Zawody z przyszłością".

3​​​. Biologia
Temat: Klonowanie zwierząt

Nauczę się: przedstawiać historię klonowania; wyjaśniać, na czym polega klonowanie; opisywać metody klonowania organizmów; wyjaśniać istotę klonowania reprodukcyjnego i terapeutycznego; opisywać korzyści i zagrożenia związane z klonowaniem organizmów; wyrażać swoją opinię na temat klonowania organizmów.

4. Fizyka
Temat: Ruch drgający prosty i wielkości go opisujące. Przykłady ruchu drgającego

Nauczę się: definiować i opisywać ruch drgający; posługiwać się pojęciem amplitudy drgań, okresu i częstotliwości drgań; wskazywać położenie równowagi.

{"register":{"columns":[]}}