Tydzień 2 – Ja i moi rówieśnicy
Dziecko będzie starało się wczuwać w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia, okazywać szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązać relacje rówieśnicze oraz wyrażać swoje rozumienie świata za pomocą komunikatów pozawerbalnych. Przypomni sobie zasady komunikacji w stosunku do rówieśników i osób dorosłych. Będzie rozwijać umiejętności i sprawność grafomotoryczną, pisząc po śladzie i wykonując proste szlaczki literopodobne. Poćwiczy aktywne słuchanie dzięki udostępnionym słuchowiskom, bajkom i filmom. Rozwiąże proste zadania matematyczne, utrwali znajomość stosunków przestrzennych i wskazywania niepasujących elementów. Dzięki quizom i grom poćwiczy logiczne myślenie, spostrzegawczość i umiejętność przeliczania. Dziecko przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek o szkole i rówieśnikach oraz pozna słownictwo w języku angielskim dotyczące przedstawiania się i powtórzy znane mu słownictwo. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych i technicznych, samodzielnie i wspólnie z rodzicami.
Scenariusz zajęć
Karty pracy
Obejrzyj i opowiedz
Poćwicz pisanie
Policz, oblicz, porównaj
Sprawdź swoją pamięć
Zagraj, pokoloruj
Rozwiąż quizy i zagadki
Ćwicz, graj i baw się
Zagraj w grę
Zrób to sam
Wykonaj prosty eksperyment!
Poćwicz język angielski
Śpiewaj z innymi
Obejrzyj spektakl
Posłuchaj słuchowiska
Obejrzyj program
Poczytaj mi mamo
Zaproś rodziców do wspólnego działania
Inspiracje