Legitymacja emeryta-rencisty policyjnego – nowy wzór
Legitymacja emeryta-rencisty policyjnego zmienia swój wygląd. Od 20 grudnia 2024 r. będzie obowiązywać nowy wzór (określony w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 grudnia 2024 r. *), zgodnie z którym Zakład Emerytalno-Rentowy MSWiA będzie wydawał legitymacje emeryta-rencisty nowym świadczeniobiorcom. Dotychczas wydane przez Zakład legitymacje zachowują swoją ważność i nie wymagają wymiany.
Nowy wzór legitymacji spełnia warunki zabezpieczenia dla dokumentów publicznych kategorii trzeciej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 lipca 2022 r. w sprawie wykazu minimalnych zabezpieczeń dokumentów publicznych przed fałszerstwem (Dz.U. z 2022 r. poz. 1456) oraz ustawą z dnia 22 listopada 2018 r. o dokumentach publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1669).
* rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 grudnia 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie trybu postępowania i właściwości organu w zakresie zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Celno-Skarbowej oraz ich rodzin (Dz. U. z 2024 r. poz. 1793)