W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Przetwarzanie danych osobowych

Inspektor Ochrony Danych

Anna Kamińska

Dane kontaktowe:

Zakład Emerytalno-Rentowy MSWiA
ul. Pawińskiego 17/21
02-106 Warszawa

e-mail: iod@zer.mswia.gov.pl

tel. 47 72 56 049

Informacja dla emerytów i rencistów

Dane przetwarzane są zgodnie z postanowieniami RODO
RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L z 2016 r. nr 119/1, z późn. zm.). Podstawowym celem RODO jest ochrona podstawowych praw i wolności osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych.

  1. Informacje ogólne o podmiocie przetwarzającym dane osobowe

Administratorem, czyli podmiotem który ustala cele i sposoby przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, jest Dyrektor Zakładu Emerytalno-Rentowego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji z siedzibą w Warszawie (02-106), przy ul. Pawińskiego 17/21.

  1. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych

W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych, zachęcamy do kontaktu wysyłając e-mail na adres: iod@zer.mswia.gov.pl

  1. Cel przetwarzania danych osobowych

Celem przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Dyrektorze ZER MSWiA, realizowanego na podstawie przepisów ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin, zwanej ustawą zaopatrzeniową oraz zapewnienie bezpieczeństwa ich przetwarzania.
W związku z obowiązkiem realizacji przepisów ustawy zaopatrzeniowej, Dyrektor ZER MSWiA zobowiązany jest w szczególności do:

  • gromadzenia oraz aktualizowania danych świadczeniobiorców, którym są przyznawane i wypłacane świadczenia oraz dodatki,
  • przyjmowania i rozpatrywania wniosków w sprawach o świadczenia oraz dodatki realizowane na podstawie przepisów ustawy zaopatrzeniowej oraz innych ustaw,
  • przyjmowania zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego członków rodzin osób, które są świadczeniobiorcami ZER MSWiA i podlegają ubezpieczeniu zdrowotnemu w Narodowym Funduszu Zdrowia,
  • wypłaty świadczeń na podstawie innych ustaw realizowanych w zbiegu ze świadczeniami wypłacanymi na podstawie ustawy zaopatrzeniowej oraz dodatków przyznanych na podstawie innych ustaw,
  • realizacji potrąceń ze świadczeń i dochodzenia należności, w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
  • pobierania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych i składek na ubezpieczenie zdrowotne.
  1. Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Podstawą przetwarzania danych osobowych są:

  1. obowiązki prawne spoczywające na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c oraz dodatkowo – odnośnie danych o stanie zdrowia – art. 9 ust. 2 lit. b i h RODO) wynikające z:
  • ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, AgencjinBezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno- Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin,
  • ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych,
  • ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych,
  • ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
  • ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych,
  • ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych,
  • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  • ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego,
  • ustawy z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego,
  • ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
  • ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych,
  • ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
  • rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
  • rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 987/2009 z dnia 16 września 2009 r. dotyczące wykonywania rozporządzenia (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, oraz innych ustaw, z których wynika prawo danego podmiotu do pozyskania danych osobowych od organu emerytalnego,
  1. prawnie usprawiedliwiony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na dochodzeniu zwrotu należności Skarbu Państwa z tytułu nienależnie pobranych świadczeń,
  2. prawnie usprawiedliwiony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest zapewnienie bezpieczeństwa pracowników i świadczeniobiorców oraz ochrona przetwarzanych danych osobowych.
  1. Informacje o kategoriach odbiorców danych osobowych

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być w szczególności:

  • jednostki Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej, Wojska Polskiego,
  • Centrala oraz oddziały Narodowego Funduszu Zdrowia,
  • urzędy skarbowe,
  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych i inne organy emerytalne i rentowe,
  • komisje lekarskie podległe ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych,
  • Instytut Pamięci Narodowej,
  • Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych,
  • Prokuratoria Generalna,
  • Ambasady i Konsulaty RP,
  • sądy, prokuratury,
  • szkoły, uczelnie,
  • banki,
  • komornicy, organy egzekucyjne, syndycy masy upadłości,
  • urzędy pracy,
  • ministerstwa, w szczególności Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Obrony Narodowej,
  • instytucje właściwe i łącznikowe do spraw zabezpieczenia społecznego państw UE/EOG,
  • Poczta Polska,
  • pracodawcy i płatnicy składek na ubezpieczenia społeczne,
  • organy administracji publicznej, tj. wojewodowie, inne terenowe organy administracji rządowej (zespolonej i niezespolonej), organy jednostek samorządu terytorialnego.
  1. Okres przechowywania danych osobowych

Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych podanych administratorowi w związku z realizacją Pani/Pana praw wynikających z przepisów ustawy zaopatrzeniowej jest bezterminowy.

  1. Informacje o przysługujących Pani/Panu prawach

Przysługuje Pani/Panu prawo:

  • żądania od administratora dostępu do danych osobowych oraz otrzymania kopii tych danych,
  • żądania sprostowania tych danych,
  • żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych do ich przechowywania,
  • wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest zgodnie z art. 34 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  1. Obowiązek podania danych oraz skutek ich niepodania

Podanie danych osobowych związanych realizacją Pani/Pana praw wynikających z postanowień ustawy zaopatrzeniowej jest obligatoryjne, ale w przypadku ich nie podania bądź nie udzielenia zgody na ich przetwarzanie, nie będzie możliwa realizacja zadań przez administratora związanych z Pani/Pana prawem do świadczeń. Brak podania danych osobowych członków rodziny (dzieci) bądź brak zgody na ich przetwarzanie będzie skutkowało brakiem możliwości korzystania z uprawnień związanych w szczególności z prawem do świadczeń oraz ubezpieczeniem zdrowotnym.

Materiały

Klauzula Świadczeniobiorcy
Klauzula​_Świadczeniobiorcy.pdf 0.19MB

Informacja dla orzekanych w komisjach lekarskich

Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z postanowieniami RODO
RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L z 2016 r. nr 119/1 z późn. zm.). Podstawowym celem RODO jest ochrona podstawowych praw i wolności osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych.

  1. Informacje ogólne o podmiocie przetwarzającym dane osobowe

Administratorem, czyli podmiotem który ustala cele i sposoby przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, jest Dyrektor Zakładu Emerytalno-Rentowego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji z siedzibą w Warszawie (02-106) przy ul. Pawińskiego 17/21, działający na podstawie art. 22 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 398 z późn. zm.).

  1. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych

W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych, zachęcamy do kontaktu wysyłając e-mail na adres: iod@zer.mswia.gov.pl

  1. Cel przetwarzania danych osobowych

Celem przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Dyrektorze ZER MSWiA, realizowanego na podstawie przepisów ustawy z dnia 28 lutego 2014 r. o komisjach lekarskich podległych ministrowi do spraw wewnętrznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 398 z późn. zm.), dalej zwaną „ustawą o komisjach”.
W związku z obowiązkiem realizacji przepisów ustawy o komisjach, Dyrektor ZER MSWiA zobowiązany jest w szczególności do:

  • gromadzenia oraz aktualizowania danych osób badanych przez komisje lekarskie podległe ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych (dalej: „komisje lekarskie”) oraz osób zainteresowanych, w rozumieniu art. 41 ustawy o komisjach,
  • zawierania, w celu realizacji zadań komisji lekarskiej, umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych oraz o świadczenie usług psychologicznych dla komisji lekarskich, z podmiotami leczniczymi tworzonymi i nadzorowanymi przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, a w przypadku, gdy udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych lub świadczenie usług psychologicznych w tych podmiotach nie jest możliwe – z innymi podmiotami,
  • ustalania zasad rozliczeń i rozliczania umów, o których mowa w pkt B, w tym – w oparciu o imienne wykazy osób badanych skierowanych do podmiotów leczniczych w celu uzyskania świadczeń medycznych lub psychologicznych.
  1. Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Podstawą przetwarzania danych osobowych są obowiązki prawne spoczywające na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. C oraz dodatkowo – odnośnie danych o stanie zdrowia – art. 9 ust. 2 lit. B i h RODO) wynikające z:

  • ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych,
  • ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin,
  • ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o świadczeniach odszkodowawczych przysługujących w razie wypadku lub choroby pozostających w związku ze służbą,
  • ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
  • ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej,
  • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  • ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego,
  • ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
  • rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
  • rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 987/2009 z dnia 16 września 2009 r. dotyczące wykonywania rozporządzenia (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, oraz innych ustaw, z których wynika prawo danego podmiotu do pozyskania danych osobowych od organu emerytalnego i komisji lekarskich.
  1. Informacje o kategoriach odbiorców danych osobowych

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:

  • jednostki Policji, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej, Straży Marszałkowskiej, Służby Więziennej, Wojska Polskiego i jednostki ochrony przeciwpożarowej,
  • podmioty lecznicze,
  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz inne organy emerytalne i rentowe,
  • Instytut Pamięci Narodowej,
  • Prokuratoria Generalna,
  • sądy i prokuratury,
  • ministerstwa, w szczególności Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Obrony Narodowej,
  • instytucje właściwe i łącznikowe do spraw zabezpieczenia społecznego państw UE/EOG,
  • Poczta Polska,
  • organy administracji publicznej, tj. wojewodowie, inne terenowe organy administracji rządowej (zespolonej i niezespolonej), organy jednostek samorządu terytorialnego.
  1. Okres przechowywania danych osobowych

Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych podanych administratorowi w związku z realizacją Pani/Pana praw wynikających z przepisu ustawy o komisjach wynosi 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego , w którym dokonano ostatniego wpisu w dokumentacji orzeczniczej.

  1. Informacje o przysługujących Pani/Pana prawach

Przysługuje Pani/Panu prawo:

  • żądania od administratora dostępu do danych osobowych i otrzymania kopii danych,
  • żądania sprostowania tych danych,
  • wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest zgodnie z art. 34 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

  1. Obowiązek podania danych oraz skutek ich niepodania

Podanie danych osobowych związanych z realizacją Pani/Pana praw wynikających z postanowień ustawy o komisjach jest obligatoryjne, ale w przypadku ich nie podania, bądź nie udzielenia zgody na ich przetwarzanie, nie będzie możliwa realizacja zadań przez administratora związanych z Pani/Pana prawem do uzyskania orzeczenia komisji lekarskiej.

Materiały

Klauzula Komisje Lekarskie
Klauzula​_Komisje​_Lekarskie.pdf 0.18MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.08.2021 09:05 Kacper Purgat
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Paweł Cieślik
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Przetwarzanie danych osobowych 12.0 13.09.2024 09:21 Patrycja Styperek
Przetwarzanie danych osobowych 11.0 12.09.2024 11:33 Patrycja Styperek
Przetwarzanie danych osobowych 10.0 26.02.2024 10:37 Patrycja Styperek
Przetwarzanie danych osobowych 9.0 08.02.2024 12:36 Patrycja Styperek
Przetwarzanie danych osobowych 8.0 08.02.2024 12:30 Patrycja Styperek
Przetwarzanie danych osobowych 7.0 08.02.2024 12:12 Patrycja Styperek
Przetwarzanie danych osobowych 6.0 08.02.2024 12:10 Patrycja Styperek
Przetwarzanie danych osobowych 5.0 08.02.2024 11:37 Patrycja Styperek
RODO 4.0 28.12.2021 13:27 Kacper Purgat
RODO 3.0 20.08.2021 08:41 Kacper Purgat
RODO 2.0 20.08.2021 08:37 Kacper Purgat
RODO 1.0 19.08.2021 09:05 Kacper Purgat

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}