Letnie Kursy Metodyczne Muzyki Dawnej - 29.06 - 6.07.2024 r.
Letnie Kursy Metodyczne Muzyki Dawnej to impreza cykliczna, której ideą przewodnią jest kształtowanie w polskiej edukacji świadomości estetyki i praktyki wykonawczej muzyki przedromantycznej.
Kursy oferują szeroki wybór zajęć, skierowanych do uczniów, studentów, absolwentów i nauczycieli szkolnictwa muzycznego wszystkich szczebli. W ramach LKMMD realizowane są warsztaty interpretacji w formie lekcji otwartych, wykłady tematyczne i zajęcia specjalistyczne, konsultacje i obserwacje metodyczne oraz koncerty i muzyczne prezentacje.
Organizatorami imprezy są:
- Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie
oraz - Fundacja Partnerstwo dla Edukacji.
Partnerami projektu są także:
- Akademia Muzyczna im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy - Katedra Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej
- Stowarzyszenie Akademia Muzyki Dawnej
- Kościół Akademicki Św. Anny w Warszawie.
Kursy adresowane są do instrumentalistów i wokalistów:
- uczniów, absolwentów i nauczycieli szkół muzycznych I i II stopnia,
- studentów, absolwentów oraz wykładowców uczelni artystycznych,
- zespołów muzyki dawnej.
W Kursach mogą wziąć udział zarówno osoby zaznajomione już z zagadnieniami wykonawczymi muzyki dawnej, jak również uczestnicy pragnący poznać i poszerzyć zakres dotychczasowych umiejętności o nowe kompetencje.
Do grona kadry LKMMD zostali zaproszeni wybitni artyści - wykładowcy krajowych i zagranicznych uczelni muzycznych, specjaliści z zakresu muzyki dawnej, a także reprezentujący różne dziedziny sztuki i obszary nauki.
W roku 2024 kursy odbędą się już po raz osiemnasty, w terminie 29 czerwca - 6 lipca 2024 r.
Zajęcia realizowane będą w:
- Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie |ul. Bednarska 11|
- Kościele Akademickim Św. Anny |ul. Krakowskie Przedmieście 68|
- D.S. Dziekanka |ul. Krakowskie Przedmieście 58/60|
Wykładowcy LKMMD 2024 to:
- dr AGNIESZKA BUDZIŃSKA-BENNETT – śpiew, śpiew/zespoły wokalne, harfa średniowieczna
- MICHAEL SCHMIDT-CASDORFF – flet/flet traverso, kameralistyka
- PETER FRANKENBERG – obój/obój barokowy, flet prosty, kameralistyka, improwizacja dla instrumentów dętych
- DANIEL DEUTER – skrzypce/skrzypce barokowe, altówka/altówka barokowa, kameralistyka
- MATTHIAS BERGMANN – wiolonczela/wiolonczela barokowa, kameralistyka, basso continuo dla basowych instrumentów smyczkowych
- CHRISTIAN ZINCKE – viola da gamba, violone, kameralistyka, improwizacja dla basowych instrumentów smyczkowych
- prof. dr hab. URSZULA BARTKIEWICZ – klawesyn
- dr MARIA ERDMAN – organy, klawikord
- dr ANNA URSZULA KUCHARSKA - wirginał, improwizacja dla instrumentów klawiszowych
- MARIA WILGOS – lutnia, teorba, gitara barokowa, improwizacja i basso continuo dla instrumentów strunowych
- dr hab. DOROTA ZIMNA – klawesyn dodatkowy, basso continuo dla instrumentów klawiszowych, kameralistyka
- dr MARCIN TARNAWSKI – prowadzenie zespołów muzyki dawnej, improwizacja dla instrumentów smyczkowych
- JACEK GUZOWSKI – strojenie i temperacja klawesynu
- WERONIKA JANYST – klawesynowe BHP, akompaniament basso continuo
- MARIA SZREDER – podstawy kompozycji
- JAROSŁAW MIRKIEWICZ – psychoedukacja
- ROMANA AGNEL - podstawy tańca dawnego
- KATARZYNA WESOŁOWSKA – akompaniament basso continuo
- dr hab. EWA MROWCA - wykład
Biuro Organizacyjne LKMMD:
prof. dr hab. Urszula Bartkiewicz – kierownik naukowy i artystyczny
Ewelina Kliczkowska – kierownik organizacyjny
Koordynatorzy:
Dorota Zimna, Marcin Tarnawski, Iga Dąbrowska, Sławomir Drózd
Więcej informacji pod adresem lkmmd.bednarska.art.pl/
- Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji
Kultury – państwowego funduszu celowego
- Centrum Edukacji Artystycznej
Materiały
Ulotka informacyjna - XVIII Letnie Kursy Metodyczne Muzyki Dawnej w WarszawiePL-XVIII-LKMMD-ulotka.pdf 7.25MB