Deklaracja dostępności
Wstęp
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Opolu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Opolu. Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.gov.pl/web/wiih-opole
Daty publikacji i aktualizacji:
Data publikacji strony internetowej: 23 maja 2025 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23 maja 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niezgodność z wytycznymi:
- filmy zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów lub wymaganych elementów (wytyczna WCAG 2.1 1.2.2, WCAG 2.1 1.2.5),
- zdjęcia i grafiki nie zawsze posiadają właściwe opisy alternatywne, wyjaśniające co zawiera fotografia (wytyczna WCAG 2.1 1.1.1),
- mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- nie można zmienić ich struktury.
Treści nieobjęte przepisami:
- pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie,
- mapy oraz mapy interaktywne są wyłączone na podstawie na podstawie art. 3 ust. 2 pkt 4 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych,
- brak informacji o sytuacjach kryzysowych w języku migowym.
Przygotowanie deklaracji dostępności Deklarację sporządzono dnia: 16 września 2020 roku. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 23 maja 2025 roku. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny, którą przeprowadzili pracownicy Inspektoratu.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Dominiką Piszczałką, naszą koordynatorką.
Adres poczty elektronicznej: dominika.piszczalka@opole.wiih.gov.pl
telefon: 77 4426471.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, np. przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp.
Żądanie powinno zawierać:
- Dane osoby zgłaszającej żądanie:
- imię i nazwisko,
- dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- Dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść.
- Opis na czym polega problem i jaki jest najwygodniejszy sposób jego rozwiązania.
Inspektorat zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, Inspektorat niezwłocznie poinformuje o tym wraz z informacją o nowym terminie realizacji żądania. Ten termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie będzie możliwe, urząd zaproponuje alternatywny sposób dostępu do informacji.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W przypadku, gdy:
- Inspektorat odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności i nie zgadzasz się z tą odmową,
- nie zgadzasz się z zaproponowaną formą alternatywnego sposobu dostępu do informacji,
możesz złożyć skargę.
Skargę należy przesłać listownie lub mailowo na adres urzędu:
Opolski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Opolu
Adres: ul. Mickiewicza 1, 45-367 Opole
e-mail: sekretariat@opole.wiih.gov.pl.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Opolu ma główną siedzibę w Opolu, w budynku przy ulicy Adama Mickiewicza 1. Inspektorat ma także biura wydziałów w gmachu Urzędu Wojewódzkiego w Opolu, przy ulicy Piastowskiej 14.
-
Budynek przy ulicy Adama Mickiewicza 1 - główna siedziba Inspektoratu
Do obiektu można dojechać samodzielnie (ogólnodostępny parking przed budynkiem z wyznaczonym 1 miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnością) lub środkami komunikacji publicznej.
Dojazd autobusem komunikacji miejskiej: 10, 14, 15, 17, 25 - przystanek "Ozimska - Katowicka".
Osoby z niepełnosprawnością ruchową i poruszające się na wózku mogą skorzystać z podjazdu oraz windy, dostępnych są od wewnętrznego parkingu. Wjazd na parking wewnętrzny od ulicy Juliusza Słowackiego.
Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą.
Biura znajdują się na pierwszym piętrze budynku. Dojście do sekretariatu wymaga pokonania 2 schodów.
-
Budynek przy ul. Piastowskiej 14 – biura wydziałów RSKiPO i NRU.
Do budynku można dojechać samodzielnie (parking przed budynkiem w strefie płatnego parkowania; za budynkiem, przy wejściu do Wieży Piastowskiej, znajdują się dwa oznakowane miejsca postojowe przeznaczone dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami) lub środkami komunikacji publicznej.
Dojazd autobusem komunikacji miejskiej: 5, 9, 13, 15, 25 - przystanek "Piastowska".
Do budynku prowadzi 5 szerokich schodów. Z lewej strony schodów jest podjazd dla wózków, z prawej strony zainstalowano platformę obsługiwaną przez pracowników – dzwonek przywoławczy znajduje się po prawej stronie platformy. Drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie.
Przy wejściu znajduje się portiernia - możliwość udzielenia pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami. Dzięki szerokim korytarzom osoby na wózkach mogą swobodnie poruszać się i wymijać.
W budynku dostępna jest winda wyposażona w barierki. Przyciski windy oznaczono w języku Braille’a. Wszystkie przeszklenia w budynku zostały specjalnie oznakowane w celu ułatwienia poruszania się osobom słabowidzącym.
Pierwszy i ostatni stopień schodów w budynku oznaczono w sposób kontrastowy. Na poręczach umieszczono informację w języku Braille’a o numerze kondygnacji.
Toalety dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku, znajdują się na parterze – w Centrum Obsługi Cudzoziemców oraz na każdym piętrze budynku. W budynku dostępny jest schodołaz.
Podczas załatwiania spraw w Inspektoracie można skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego. Wystarczy zgłosić taką potrzebę co najmniej na 3 dni robocze przed zaplanowaną wizytą.
Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny lub głosowy (tablice informacyjne, portier, punkt informacyjny).
W Urzędzie zainstalowano nadajniki systemu YourWay. Przed wejściem do budynku znajduje się nadajnik YourWay Plus, który za pomocą dźwięku informuje gdzie użytkownik się znajduje, jakie instytucje znajdują się w budynku oraz jak może do niego wejść. W holu, przy tablicy informacyjnej oraz przy salach konferencyjnych zamontowano YourWay Beacon, który sygnalizuje swoją obecność telefonom komórkowym z zainstalowaną aplikacją i służy do nawigowania po pomieszczeniach.
Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Inspektorat zapewnia obsługę klientów z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, którzy zgłoszą taką potrzebę.