Geografia (luty 2021 r.)
Temat 21. Mój region: położenie, środowisko geograficzne, skały
Na tej lekcji nauczę się podawać nazwę i wskazywać na mapie „swój” region przyrodniczy; opisywać przebieg kształtowania się i główne cechy rzeźby terenu we własnym regionie; charakteryzować klimat własnego regionu; wskazywać najważniejsze zasady tworzenia folderów; tworzyć folder swojej okolicy; definiować pojęcia: region, tradycja, zabytek.
- Przeczytaj i poznaj sposoby opisywania i charakteryzować cechy swojego regionu.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Obejrzyj wprowadzenie do lekcji pod tytułem „Poznaję region, w którym mieszkam” na kanale „biedronka na globusie”.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Zobacz przykładowy opis walorów turystycznych regionu.
Temat 22. Mój region: struktura demograficzna, zależności między elementami środowiska geograficznego
Na tej lekcji nauczę się rozumieć potrzebę poznawania własnego regionu; planować opis demograficzny regionu; wykonywać monografię ludnościową własnego regionu.
- Zapoznaj się z lekcją pod tytułem „Ludność w moim regionie” i poznaj, jak wygląda opis demograficzny regionu oraz jak wykonać monografię ludnościową regionu.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Zapoznaj się z rozdziałami 1 i 2 lekcji pod tytułem „Gospodarka mojego regionu”.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Materiał dla nauczyciela: scenariusz zajęć pod tytułem „Czy znasz region, w którym mieszkasz?”.
Temat 23. Mała ojczyzna: obiekty charakterystyczne i atrakcje
Na tej lekcji nauczę się wyjaśniać pojęcie „Mała ojczyzna” opisywać jej środowisko geograficzne i atrakcyjność.
- Obejrzyj lekcję na której omawiane jest pojęcie „Mojej małej ojczyzny” na kanale „biedronka na globusie”.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Zapoznaj się z definicją „Ładu przestrzennego”.
- Zobacz jak można opisywać obiekty charakterystyczne „Małej ojczyzny” na przykładzie Kaszub.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Materiał dla nauczyciela: Poradnik – nauczanie o ładzie przestrzennym w szkole jako niezbędnym elemencie kształtowania wrażliwości estetycznej uczniów.
Temat 24. Mała ojczyzna: obserwacje terenowe i kształtowanie ładu przestrzennego
Na tej lekcji nauczę się, co to jest kształtowanie ładu przestrzennego i jak prowadzić obserwacje terenowe.
- Obejrzyj film opisujący „Małą ojczyznę” na przykładzie Bukowiny – zwróć uwagę na sposób prezentowania obserwacji terenowych.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Materiał dla nauczyciela: scenariusz zajęć pod tytułem „Gdzie mieszkam? Moja Mała Ojczyzna”.
Typ materiału: Scenariusz zajęć
- Materiał dla nauczyciela: scenariusz zajęć metodą projektu pod tytułem „Moja mała Ojczyzna”.
Typ materiału: Scenariusz zajęć
- Materiał dla nauczyciela: scenariusz lekcji powtórzeniowej, diagnozującej z zakresu treści dotyczący zróżnicowania środowiska przyrodniczego i krajobrazów na obszarze Polski. Formy pracy: praca w grupach. Metody: projekt-drama i karty pracy.