Język angielski (luty 2021 r.)
Temat 31. Senses – poem
Poznam tematykę związaną ze zmysłami.
- Zrób część PREPARATION, a następnie posłuchaj wiersza o zmysłach. Przećwicz słuchanie ze zrozumieniem. Zagraj w gry utrwalającą słownictwo.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Przeczytaj transkrypcję i zwróć uwagę na słowa, których nie zrozumiałeś/aś słuchając wiersza.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę i sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 32. Feelings are feelings
Poznam słownictwo związane z nazywaniem emocji i uczuć.
- Zrób część PREPARATION, a następnie posłuchaj piosenki o emocjach. Przećwicz słuchanie ze zrozumieniem. Zagraj w gry utrwalające słownictwo związane z emocjami.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Przeczytaj transkrypcję i zwróć uwagę na słowa, których nie zrozumiałeś/aś słuchając piosenki.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę i sprawdzające zrozumienie treści.
- Zagraj w grę utrwalającą słownictwo związane z emocjami i uczuciami. Zwróć uwagę na prawidłową wymowę.
Typ materiału: Test, quiz, gra
- Zagraj w kolejną grę utrwalającą słownictwo związane z emocjami i uczuciami. Zwróć uwagę na prawidłową wymowę.
Typ materiału: Test, quiz, gra
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 33. Advice if you're upset by the news
Dowiem się, co mogę zrobić, gdy będę przejmować się aktualnymi informacjami ze świata.
- Zrób część PREPARATION, a następnie obejrzyj animację z radami, co można zrobić gdy przytłaczają nas wiadomości ze świata. Przećwicz słuchanie ze zrozumieniem. Zagraj w gry utrwalające słownictwo.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Przeczytaj transkrypcję i zwróć uwagę na słowa, których nie zrozumiałeś/aś słuchając piosenki.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę i sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 34. Say no to bullying
Dowiem się, czym jest „bullying”. Poznam metody na przeciwstawienie się temu zjawisku.
- Zrób część PREPARATION, a następnie przeczytaj notatkę o znęcaniu się. Przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Zagraj w grę utrwalającą słownictwo.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę i sprawdzające zrozumienie treści.
- Napisz minimum 4 zdania, jakie emocje wzbudza w Tobie to zdjęcie. Opisz je.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 35. Dreams – poem
Poznam tematykę związaną z marzeniami i snami.
- Zrób część PREPARATION, a następnie posłuchaj wiersza o snach. Przećwicz słuchanie ze zrozumieniem. Zagraj w gry utrwalające słownictwo.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Przeczytaj transkrypcję i zwróć uwagę na słowa, których nie zrozumiałeś/aś słuchając wiersza.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę i sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 36. The bigger picture – Safer Internet Day
Zastanowię się, jakie emocje wzbudzają zdjęcia w internecie. Porozmawiam o bezpiecznym zachowaniu w sieci.
- Zrób część PREPARATION, a następnie obejrzyj animację, w której uczniowie opisują, co czują osoby na zdjęciach. Przećwicz słuchanie ze zrozumieniem. Zagraj w gry utrwalające słownictwo. Przedyskutuj w grupie, czym jest Dzień Bezpiecznego Internetu. W zeszycie napisz minimum 4 zdania na temat: „What do you do online? Do you ever post pictures? Tell us about it!”.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Przeczytaj transkrypcję i zwróć uwagę na słowa, których nie zrozumiałeś/aś oglądając animację.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę i sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.