Język angielski (luty 2021 r.)
Temat 31. Good digital citizen
Dowiem się, co to znaczy być dobrym obywatelem cyfrowego świata. Poznam słownictwo dotyczące bezpiecznych zachowań w internecie.
- Zrób test i dowiedz się, czy jesteś dobrym obywatelem świata cyfrowego. Przećwicz czytanie ze zrozumieniem.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę i sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 32. Five internet safety tips
Poznam pięć zasad bezpiecznych zachowań online.
- Zrób część PREPARATION, a następnie obejrzyj animację i dowiedz się, jak być bezpiecznym online. Przećwicz słuchanie ze zrozumieniem. Zagraj w gry utrwalającą słownictwo. W parach porozmawiaj na temat: „Do you know any more internet safety tips? Tell us your ideas!.”
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Przeczytaj transkrypcję i zwróć uwagę na słowa, których nie zrozumiałeś/aś oglądając animację.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę i sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 33. How to be a safe and smart searcher
Dowiem się, jak mądrze i bezpiecznie wyszukiwać treści w internecie.
- Przeczytaj tekst i poznaj osiem wskazówek, jak szukać treści online. Przećwicz czytanie ze zrozumieniem. W zeszycie zapisz minimum cztery zdania na temat: „What type of information do you search for on the internet?”.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę i sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 34. What is clickbait (B1)
Dowiem się, czym jest clickbait i jaki ma wpływ na fake news. (Uwaga: temat może być poprowadzony na dwóch godzinach lekcyjnych.)
- Zapoznaj się z materiałem na temat clickbajtów. Najpierw obejrzyj animację i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Wypisz nowe słowa i sprawdź ich znaczenie w słowniku. Następnie przeczytaj tekst i dowiedz się więcej na temat clickbajtów. W zeszycie zapisz słowa, które są dla Ciebie nowe i sprawdź ich znaczenie. Na koniec zrób test wiedzy „DID YOU GET IT?”, który znajduje się w zielonej ramce.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 35. Think like computer
Dowiem się, na czym polega programowanie.
- Obejrzyj animację o programowaniu i przećwicz słuchanie ze zrozumieniem. W zeszycie zapisz słowa, które są dla Ciebie nowe i sprawdź ich znaczenie.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 36. Year of code (B1)
Poznam tematykę związaną z kodowaniem i wykorzystaniem nowych technologii w nauczaniu w szkole.
- Przeczytaj tekst o kodowaniu i propozycji włączenia programowania do systemu nauczania w szkołach. Przećwicz czytanie ze zrozumieniem. W zeszycie zapisz słowa, które są dla Ciebie nowe i sprawdź ich znaczenie.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę i sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.