W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język polski (luty 2021 r.)

Temat 51. „Akademia Pana Kleksa” – podróż w fantastyczne światy

Sprawdzę, czy pamiętam, jak wyglądała akademia Pana Kleksa oraz jaki obowiązywał tam plan dnia.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

        Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Wykonaj ćwiczenie przygotowane przez nauczycielkę ukrytą pod nickiem Barbara 373. Ustal, jaki był plan dnia w Akademii pana Kleksa.

        Typ materiału: Ćwiczenie interaktywne

  • Posłuchaj piosenek z filmowej wersji Pana Kleksa.

        Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Sprawdź swoją znajomość lektury. Rozwiąż quiz na portalu Pisupisu.pl.

        Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Dla zainteresowanych. Zobacz film animowany „Tryumf pana Kleksa” na kanale „Studia Miniatur Filmowych na YouTube”.

        Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Scenariusz lekcji z portalu Scholaris „Poznajemy zaczarowany świat pana Kleksa”.

        Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 52. Jak stopniujemy przymiotniki?

Przypomnę sobie, czym jest przymiotnik i nauczę się go stopniować.

  • Jeśli potrzebujesz przypomnienia, czym jest przymiotnik, zajrzyj do lekcji z Epodręcznika.

        Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj artykuł Karoliny Żyłowskiej „Stopniowanie przymiotników – wszystko, co powinniście o tym wiedzieć” na stronie www.polszczyzna.pl.

        Typ materiału: Tekst

  • Wykonaj ćwiczenie na portalu www.pisupisu.pl.

        Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Jeśli chcesz jeszcze poćwiczyć, zajrzyj do kolejnego zadania na portalu www.pisupisu.pl.

        Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Dla potrzebujących powtórzenia wiedzy. Zobaczcie film, na kanale Latająca Szkoła na YouTube.

        Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Scenariusz lekcji Stopniowanie przymiotników i przysłówków z portalu Scholaris.

        Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 53. Autor czy narrator?

Nauczę się rozróżniać autora od narratora.

  • Zobacz film na kanale Uczeń sam w domu na YouTube.

        Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Konspekt lekcji Poznajemy narratora baśniowej powieści Jana Brzechwy pt. „Akademia pana Kleksa” Anny Mikos.

        Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Zobacz film przygotowany dla portalu Scholaris, umieszczony na YouTube na kanale Mariusz SZ-S.

        Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Przeczytaj artykuł „Kim jest autor, a kim narrator?” na portalu Aleklasa.pl.

        Typ materiału: Tekst

Temat 54. Przyimek

Nauczę się, które części mowy to przyimki oraz nauczą się je stosować w zdaniach pojedynczych.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

        Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Scenariusz zajęć „Poznajemy przyimki” z portalu Scholaris.

        Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Na kanale Irmina Żarska na YouTube, zobacz film o przyimku.

        Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zrób ćwiczenie przygotowane przez nauczycielkę Irminę Żarską.

        Typ materiału: Ćwiczenie interaktywne

  • Jeśli chcesz jeszcze trochę poćwiczyć zrób jeszcze jedno ćwiczenie przygotowane przez Irminę Żarską.

        Typ materiału: Ćwiczenie interaktywne

  • Dodatkowe ćwiczenia znajdziesz w scenariuszu lekcji    „W duecie z rzeczownikiem – pojęcie i funkcje przyimka”.

        Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Podsumowanie wiedzy o przyimku znajdziesz na portalu Aleklasa.pl.

        Typ materiału: Tekst

Temat 55. Epitety

Dowiem się, czym jest epitet i nauczę się odnajdywać epitety w tekście oraz tworzyć własne przykłady epitetów.

  • Zobacz lekcję o epitecie na kanale Celiny Cymerman, na YouTube.

        Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Przeczytaj lekcję z portalu Włącz Polskę i wykonaj ćwiczenia.

        Typ materiału: Karta Pracy

  • Scenariusz lekcji „Czarodziejska różdżka”.

        Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Sprawdź swoją wiedzę, zobacz czy jesteś lepszy od pięcioklasistów – wykonaj quiz na portalu Pisupisu.pl.

        Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Wykonaj kartę pracy z portalu Scholaris.

        Typ materiału: Karta Pracy

  • Na stronie „622 pomysły na lekcje języka polskiego” zobacz pomysł Natalii Bielawskiej na lekcję o epitetach.

        Typ materiału: Ćwiczenie interaktywne

Temat 56. Drogi pamiętniku!

Poćwiczę umiejętność opisywania własnych uczuć i prowadzenia pamiętnika.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

        Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Scenariusz lekcji ze Scholaris „Tajemnice dziecięcej duszy. Piszemy pamiętnik”.

        Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Na kanale Virtualo.pl na YouTube posłuchaj fragmentu audiobooka na podstawie książki „Pamiętnik Czarnego Noska Janiny Porazińskiej”.

        Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Jeśli potrzebujesz kilku porad i podpowiedzi, by napisać kartkę z pamiętnika, zajrzyj do portalu Aleklasa.pl.

        Typ materiału: Tekst

  • Z bloga www.napolskim.wordress.com przeczytaj fragmenty pamiętników, napisane przez waszych rówieśników.

        Typ materiału: Tekst

Temat 57. Joanna Olech „Dynastia Miziołków"

Poznam fragmenty pamiętnika Miziołka, bohatera książek Joanny Olech.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

        Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zobacz krótki wywiad z Joanną Olech na kanale Chrzanowska Telewizja Lokalna na YouTube. Sprawdź, co oznacza słowo infantylna, czy myślisz, że to słowo pasuje do autora literatury dziecięcej?

        Typ materiału: Materiał multimedialny

  • W Wikipedii sprawdź znaczenie słowa pseudonim. Jakie znasz wyrazy bliskoznaczne do wyrazu pseudonim?

        Typ materiału: Tekst

  • Dodatkowe pomysły do wykorzystania podczas lekcji można znaleźć w materiale „Z lekturą inaczej” cykl zajęć przygotowanych na podstawie książki „Dynastia Miziołków” Joanny Olech autorstwa Barbary Gabryś.

        Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Scenariusz zajęć wykorzystujących „Dynastia Miziołków” do wyjaśnienia kwestii odmiany przez przypadki.

        Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 58. Jak opisać otaczający nas świat?

Zrozumiem jaka rolę pełnią opisy postaci, miejsc i przedmiotów. Zastanowię się czego dowiadujemy się z opisów, nauczę się opisywać przedmioty.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

        Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Z lekcji z Epodręcznika przeczytaj fragment „Krótko o opisie". Wykonaj wybrane przez nauczyciela ćwiczenia.

        Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj przykładowy opis pomieszczenia. Postaraj się w ten sam sposób opisać swoje miejsce nauki.

        Typ materiału: Tekst

  • Scenariusz lekcji języka polskiego „W czarodziejskim świecie przedmiotów. Piszemy opis przedmiotu".

        Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Na portalu Aleklasa przeczytaj rady dotyczące opisu przedmiotu.

        Typ materiału: Tekst

  • Posłuchaj baśni „Imbryk” H. Ch. Andersena w interpretacji Zbigniewa Kmiecia. Czy umiesz sobie wyobrazić opisany imbryk?

        Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 59. Lodowate spojrzenie i gorące serce? Lekcja o przenośni

Dowiem się, czym jest przenośnia i poznam jej zastosowania. Posłucham wiersza K.I. Gałczyńskiego „Dlaczego ogórek nie śpiewa?”. Postaram się wyjaśnić przenośne znaczenie tego utworu.

  • Zobacz prezentację, która ma na celu pomóc zrozumieć pojęcie metafory.

        Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Scenariusz lekcji z zakresu nauki o języku Czy oczy to gwiazdy? – poznajemy przenośnię.

        Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Scenariusz zajęć, w trakcie których uczniowie analizują tekst „Dlaczego ogórek nie śpiewa?” pod kątem zawartych w nim znaczeń dosłownych i przenośnych.

        Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Posłuchaj interpretacji wiersza K.I. Gałczyńskiego „Dlaczego ogórek nie śpiewa?” w wykonaniu Jana Bleckiego.

        Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Dla zainteresowanych zobacz film o roli retoryki na kanale „Akademia Retoryki Igora Zalewskiego”.

        Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Poszukaj definicji terminu metafora.

Typ materiału: Ćwiczenie interaktywne

Temat 60. Nieproblemowe nie!

Poznam podstawowe zasady pisania partykuły „nie” z czasownikami i przymiotnikami.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

        Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Na portalu Scholaris obejrzyj film „Razem czy osobno? O pisowni z nie”.

        Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Scenariusz zajęć, które służą przypomnieniu i utrwaleniu podstawowych zasad ortograficznych dotyczących pisowni przeczenia „nie” z różnymi częściami mowy.

        Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Jeśli chcesz powtórzyć wiedzę zobacz film na kanale „Uczeń sam w domu”.

        Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Sprawdź się, zrób quiz przygotowany przez Annę Milas.

        Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Jak zapiszesz „nie”? Zobacz, czy umiesz odpowiedzieć na pytania na portalu Pisupisu.pl.

        Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Pora na dyktando! Zobacz czy opanowałeś zasady pisowni „nie”.

        Typ materiału: Test, quiz, gra

 

{"register":{"columns":[]}}