Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności serwisu Europejskiej Sieci Migracyjnej
Dostępność strony internetowej
Urząd do Spraw Cudzoziemców zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej http://www.gov.pl/europejska-siec-migracyjna/ zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Europejskiej Sieci Migracyjnej w portalu gov.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2015-07-07
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2021-06-28
1. Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń:
- mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- przekierowują na stronę archiwalną Urzędu do Spraw Cudzoziemców oraz BIP UdSC.
Oświadczenie sporządzono dnia 29.10.2021 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
2. Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Katarzyna Górnicka, adres poczty elektronicznej: dostepnosc@udsc.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 721 50 76. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
3. Dostępność architektoniczna
Budynek przy ul. Koszykowej 16, w którym znajduje się siedziba Urzędu do Spraw Cudzoziemców, jest częściowo przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.
Przed budynkiem znajduje się 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Recepcja znajduje się po lewej stronie od wejścia. Dalsze przejście zabezpieczone jest bramkami, przez które może przejechać osoba na wózku inwalidzkim. Zmodernizowany parter - platforma, winda dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
W budynku znajdują się dwie windy. Jedna winda przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Druga winda nie jest przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
W budynku przy ul. Koszykowej są dostępne 4 zestawy przenośne pętli indukcyjnych.
Każdej osobie z niepełnosprawnością, po zgłoszeniu się na recepcję, zostanie przydzielony asystent, który zapewni odpowiednie wsparcie w załatwieniu spraw i opiekę na terenie urzędu.
W urzędzie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Potrzebę skorzystania z usług tłumacza języka migowego należy zgłosić z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem poprzez:
- wysłanie lub złożenie wniosku na adres: Urząd do Spraw Cudzoziemców, ul. Taborowa 33, 02-699 Warszawa,
- wysłanie e-maila na adres: dostepnosc@udsc.gov.pl,
- kontakt telefoniczny przy pomocy osoby trzeciej: 47 721 50 76 oraz 47 721 76 21.
W budynku Urzędu do Spraw Cudzoziemców przy ul. Taborowej 33 znajduje się punkt obsługi cudzoziemców. Dojazd do urzędu możliwy jest komunikacją miejską - najbliższy przystanek: TABOROWA, autobus linii nr 165 odjeżdżający z pętli autobusowej metro Wilanowska.
Budynek posiada dwa wejścia, dla klientów zewnętrznych - od frontu budynku oraz dla pracowników i obsługi - od tyłu budynku. Wejście główne jest przystosowane dla osób poruszających się na wózkach – pochylnia i drzwi rozsuwane. Po lewej stronie wejścia głównego do urzędu znajduje się podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Drzwi wejściowe (zewnętrzne) są kontrastowo oznakowane, a ich szerokość umożliwia swobodny przejazd osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim. Natomiast wejście dla pracowników jest przystosowane tylko częściowo – jest pochylnia, brak drzwi rozsuwanych. Drzwi nie są sterowane automatycznie, przy drzwiach zawsze obecny jest pracownik ochrony, który pomoże w ich otwarciu.
Zostało wyznaczone jedno miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnościami, dla pracowników podmiotu.
Wejście na salę obsługi interesantów oddzielone jest bramką do wykrywania metalu oraz urządzeniem do prześwietlania bagażu. Dodatkowo po prawej stronie od wejścia znajduje się bramka o szerokości umożliwiającej swobodny wjazd osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim.
Po prawej stronie od wejścia znajduje się sala obsługi interesantów z siedmioma stanowiskami obsługi. Biuro podawcze zlokalizowane jest w okienku nr 2.
Budynek urzędu spełnia standardy miejsca dostosowanego dla osób z niepełnosprawnością, nie posiada barier architektonicznych utrudniających swobodne poruszanie się. Na parterze znajdują się dwie windy. Drzwi wind są automatyczne, przesuwne. Panel przycisków w kabinach wind znajduje się po lewej stronie kabiny, na wysokości ok. 1,15 m odległości od podłogi.
Na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Trzy stanowiska (oznaczone) na hali obsługi są wyposażone w pętle indukcyjną.
Każdej osobie z niepełnosprawnością, po zgłoszeniu się na recepcję, zostanie przydzielony asystent, który zapewni odpowiednie wsparcie w załatwieniu spraw i opiekę na terenie urzędu.
W urzędzie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Potrzebę skorzystania z usług tłumacza języka migowego należy zgłosić z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem poprzez:
- wysłanie lub złożenie wniosku na adres: Urząd do Spraw Cudzoziemców, ul. Taborowa 33, 02-699 Warszawa,
- wysłanie e-maila na adres: dostepnosc@udsc.gov.pl,
- kontakt telefoniczny przy pomocy osoby trzeciej: 47 721 50 76 oraz 47 721 76 21.