Apostille
Nadanie apostille
Apostille to poświadczenie, że dany dokument pochodzi z właściwego urzędu — apostille potwierdza autentyczność podpisu i pieczęci urzędnika zagranicznego. Dzięki temu możesz posłużyć się zagranicznym dokumentem urzędowym w Polsce.
Zarówno Polska, jak i Królestwo Arabii Saudsyjskiej (od 7 grudnia 2022 r.) oraz Sułtanat Omanu są stronami Konwencji haskiej o zniesieniu wymogu legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych sporządzonej 5 października 1961 roku. To oznacza, że aby móc posłużyć się dokumentem pochodzącym z Królestwa Arabii Saudyjskiej oraz Sułtanatu Omanu w Polsce, wystarczy, że w miejscowym urzędzie uzyskasz apostille.
Apostille na dokumentach pochodzących z Królestwa Arabii Saudyjskiej oraz Sułtanatu Omanu nadają miejsowe Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
Konsul nie pośredniczy w uzyskaniu apostille.
Jeśli zagraniczny urząd wymaga apostille na polskim dokumencie, zapoznaj się z informacjami zamieszczonymi na stronie polskiego MSZ.