W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sporządzenie tłumaczenia

Gdzie załatwisz sprawę?

W wybranym urzędzie konsularnym RP, który dokonuje tłumaczeń z języka, w jakim sporządzony jest dokument.

Czy musisz składać dokumenty osobiście?

Dokumenty złożysz osobiście lub przez pełnomocnika.

Jak umówisz się na spotkanie?

Na wizytę umówisz się za pośrednictwem systemu e-konsulat.

Ogólna informacja o aktualnych zasadach obsługi konsularnej dostępna jest TUTAJ.

Jakie dokumenty musisz złożyć?

Dokument, który ma zostać przetłumaczony przez konsula.

Pamiętaj! Konsul dokonuje tłumaczeń z języka polskiego na język hiszpański i z języka hiszpańskiego na język polski. 

Ze względów organizacyjnych, w sprawach obywatelskich i z zakresu stanu cywilnego (transkrypcje) rekomendujemy wcześniejsze dokonanie tłumaczenia dokumentów na język polski u miejscowego tłumacza. W takiej sytuacji konsul dokonuje jedynie poświadczenia zgodności tłumaczenia, co znacznie przyspiesza realizację czynności i obniża wysokość opłat konsularnych.   

Ile zapłacisz?

Opłata za każdą rozpoczętą stronę tłumaczenia wynosi 100 USD.

Akceptowane formy płatności: gotówka, wyłącznie banknoty USD. UWAGA: Nie przyjmujemy banknotów zniszczonych ani zużytych. Od 1 grudnia 2019 r. nie przyjmujemy banknotów starych serii, wprowadzonych do obiegu przed 1996 r.

Jaki jest termin realizacji?

Konsul załatwia sprawę bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie trzydziestu dni od dnia złożenia wniosku.

Jak odbierzesz dokumenty?

Osobiście - po wykonaniu czynności poinformujemy Cię o tym i wyznaczymy termin odbioru dokumentów. Możesz też zawnioskować o doręczenie dokumentów pocztą, jeżeli pokryjesz koszt przesyłki.

Jak możesz się odwołać?

W przypadku odmowy wykonania czynności, konsul wyda postanowienie, na które możesz wnieść w terminie 7 dni zażalenie do Ministra Spraw Zagranicznych. Zażalenie wnosi się za pośrednictwem konsula, który wydał postanowienie.

{"register":{"columns":[]}}