Polskie akcenty podczas 7. Międzynarodowego Dnia Hangzhou
05.09.2024
W dniach 5-7.09.2024 r. pod hasłem: „Hangzhou Connects the World: Cultural Fusion, Industrial Co-creation," odbył się 7. Międzynarodowy Dzień Hangzhou. Wzięli w nim udział przedstawiciele 17 krajów, w tym Polski.
Tegoroczna edycja wydarzenia miała na celu wzmocnienie wymiany kulturalnej, ekonomicznej i przemysłowej oraz ukazanie Hangzhou, jako nowoczesnej, międzynarodowej metropolii – światowej klasy – sąsiadującej z Szanghajem.
Podczas wydarzenia odbyły się prezentacje wielu przedsiębiorstw, m.in. takich jak: Chint – światowy lider w zakresie inteligentnych rozwiązań energetycznych, mający także filię w Polsce.
Wydarzenie było światowym debiutem platformy AI Hangzhou, cyfrowego centrum usług zaprojektowanego dla odwiedzających Hangzhou i okolice. Uruchomiona w ramach kwietniowych testów platforma, została odwiedzona ponad 100 000 razy i za jej pośrednictwem udostępniane są usługi miejskie, wiadomości oraz wskazówki dla zagranicznych gości.
Wydarzeniu towarzyszył także czterodniowy międzynarodowy festiwal kulinarny, podczas którego zaprezentowało się 20 krajów i regionów. Dzięki aktywności Zagranicznego Biura Handlowego w Szanghaju, które zaangażowało dystrybutorów polskich produktów na chińskim rynku, nie zabrakło rodzimego stoiska. Zaprezentowano produkty firmy Ambra S.A., w tym Cydr Lubelski oraz wino, a także kosmetyki firmy Vellie.
Podczas pobytu w Hangzhou uczestnicy wydarzenia złożyli również wizyty w: Hangzhou City Planning Exhibition Hall, Wensli Tech-Innovation Center (połączenie tradycji i technologii na przykładzie odrodzenia produkcji jedwabiu) oraz ZC Rubber (fabryka opon, która poszukuje miejsca inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej).
W wydarzeniu uczestniczyły konsul Katarzyna Bralczyk, wicekonsul Małgorzata Ignatowicz oraz przedstawicielka ZBH w Szanghaju, Monika Kołpaczyńska.