W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Webinarium o możliwościach ekspansji polskich firm w Hongkongu i GBA

19.02.2025

19 lutego 2025 r. odbyło się webinarium zorganizowane przez Zagraniczne Biuro Handlowe w Szanghaju we współpracy z Konsulatem Generalnym RP w Hongkongu. Wydarzenie poświęcone było szansom na ekspansję eksportową i inwestycyjną polskich przedsiębiorstw na rynku Hongkongu oraz w regionie GBA (Greater Bay Area). W webinarium wzięło udział niemal 150 polskich przedsiębiorców, co wskazuje na wysokie zainteresowanie tą częścią chińskiego rynku.

webinar

W pierwszej części webinarium Konsul Generalny Michał Kołodziejski zaprezentował ekonomiczne i polityczne uwarunkowania działalności zagranicznych firm w Hongkongu. Przedstawił możliwy wpływ nowych przepisów dotyczących bezpieczeństwa wewnętrznego w Hongkongu na działalność międzynarodowych przedsiębiorstw. Przybliżył również uczestnikom praktyczny wymiar zasady „jeden kraj – dwa systemy” dla działalności biznesowej. Kolejny prelegent, KC Lam, szef Biura Współpracy z Konsulatami w rządowej organizacji INVEST HK, przedstawił główne atuty Hongkongu, takie jak świetna infrastruktura; indywidualnie podpisywane (odrębne od ChRL) korzystne umowy handlowe, prostota procedur zakładania działalności gospodarczej w tym regionie itd. Monika Kołpaczyńska z Zagranicznego Biura Handlowego w Szanghaju zaoferowała praktyczne wskazówki na temat eksportu do regionu GBA i Hongkongu oraz omówiła strategie, które mogą pomóc w wejściu na te rynki. Anna Dowgiałło z HKTDC – Hong Kong Trade Development Council, przedstawiła kalendarz imprez targowych w Hongkongu oraz kluczowe aspekty przygotowań do tych wydarzeń. Podkreśliła wagę targów przy poszukiwaniu dystrybutorów i partnerów biznesowych w Hong Kongu. W ostatniej części webinarium Filip Ziółek, Prezes Polskiej Izby Handlowej (PolCham) w Hongkongu, odpowiadał na pytania uczestników, dając praktyczne porady dotyczące prowadzenia działalności w tym regionie. Omówił m.in. szanse i zagrożenia związane z rynkiem, zwracając uwagę na wyzwania związane z eksportem poszczególnych grup produktów.

Zdjęcia (4)