W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Prawa Pacjenta

Łączy nas Pacjent - II edycja wspólnych dyżurów ekspertów Rzecznika Praw Pacjenta i organizacji pozarządowych na Infolinii 800 190 590
Szanowni Państwo,
 
Rzecznik Praw Pacjenta wspólnie z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz pacjentów rozpoczyna realizację kolejnej edycji projektu ,,Łączy nas pacjent”. Celem projektu są wspólne działania polegające na udzielaniu wsparcia osobom zgłaszającym się na ogólnopolską, bezpłatną infolinię 800 190 590. Projekt zakłada, że pacjenci i ich bliscy kontaktujący się z Rzecznikiem za pośrednictwem Infolinii 800 190 590, będą mogli porozmawiać nie tylko ze specjalistami Biura Rzecznika Praw Pacjenta, ale też dyżurującym ekspertem danej organizacji.
 
Projekt ,,Łączy nas pacjent” to doceniona i oczekiwana przez pacjentów inicjatywa, dlatego wracamy do niej w kolejnej edycji. Wspólnie z organizacjami pacjentów będziemy mogli jeszcze skuteczniej pomóc pacjentom w walce z ich problemami zdrowotnymi oraz właściwą realizacją ich praw – powiedział Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta.
 
Dzwoniąc na Infolinię 800 190 590 w czasie wspólnych dyżurów ekspertów można uzyskać informacje z zakresu:
  • edukacji (np. o prawach pacjenta, działaniach profilaktycznych)
  • doradztwa (np. o możliwościach diagnostycznych, leczenia danej choroby, rehabilitacji)
  • wsparcia (np. w zakresie pomocy psychologicznej)
 
Przedstawiciele organizacji będą rozmawiać z pacjentami zgodnie z ustalanym wcześniej grafikiem.
 
Wszystkie szczegóły dotyczące projektu oraz harmonogram dyżurów organizacji znajdą Państwo na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta pod linkiem https://www.gov.pl/web/rpp/laczy-nas-pacjent-2024.


Nawigator Pacjenta. Praktyczny poradnik jak poruszać się po systemie ochrony zdrowia
 

PEŁNOMOCNIK ds. PRAW PACJENTA
dr. n. med. Halina Rajska
E-mail:
pelnomocnik.praw.pacjenta@cskmswia.gov.pl

Wt.    12:00  -   14:00
Śr.      09:00  -   11:00
Czw.  09:00  -   11:00

Tel. (47) 722 10 88

Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta zgodnie z kompetencjami czuwa nad przestrzeganiem praw pacjenta w szpitalu, wskazuje tryb postępowania jeśli te prawa są naruszane, udziela wsparcia oraz pomocy pacjentom w dochodzeniu ich praw, odpowiada na pytania i skargi pacjentów w ramach prowadzonej działalności  w PIM MSWiA.
 

Specjalista ds. Praw Pacjenta
Mirosława Piróg

E-mail: pelnomocnik.praw.pacjenta@cskmswia.gov.pl
Tel. (47) 722 10 73

 

KARTA PRAW I OBOWIĄZKÓW PACJENTA

Prawa pacjenta wynikają z obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, w szczególności z ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (poniżej do pobrania). Zbiór praw pacjenta jest umieszczony także w ogólnodostępnym i widocznym miejscu, np. na tablicy informacyjnej w poszczególnych klinikach/oddziałach oraz innych jednostkach i komórkach organizacyjnych, udzielających świadczeń zdrowotnych.

Materiały

Karta​_Praw​_i​_Obowiązków​_Pacjenta​_WydVI​_Zarz​_114​_2023​_obow​_od​_dnia​_28.12.2023
Karta​_Praw​_i​_Obowiązków​_Pacjenta​_WydVI​_Zarz​_114​_2023​_obow​_od​_dnia​_28122023.pdf 0.37MB
{"register":{"columns":[]}}