Prawa Pacjenta
Łączy nas Pacjent - II edycja wspólnych dyżurów ekspertów Rzecznika Praw Pacjenta i organizacji pozarządowych na Infolinii 800 190 590
- edukacji (np. o prawach pacjenta, działaniach profilaktycznych)
- doradztwa (np. o możliwościach diagnostycznych, leczenia danej choroby, rehabilitacji)
- wsparcia (np. w zakresie pomocy psychologicznej)
Nawigator Pacjenta. Praktyczny poradnik jak poruszać się po systemie ochrony zdrowia
PEŁNOMOCNIK ds. PRAW PACJENTA
dr. n. med. Halina Rajska
E-mail: pelnomocnik.praw.pacjenta@cskmswia.gov.pl
Wt. 12:00 - 14:00
Śr. 09:00 - 11:00
Czw. 09:00 - 11:00
Tel. (47) 722 10 88
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta zgodnie z kompetencjami czuwa nad przestrzeganiem praw pacjenta w szpitalu, wskazuje tryb postępowania jeśli te prawa są naruszane, udziela wsparcia oraz pomocy pacjentom w dochodzeniu ich praw, odpowiada na pytania i skargi pacjentów w ramach prowadzonej działalności w PIM MSWiA.
Specjalista ds. Praw Pacjenta
Mirosława Piróg
E-mail: pelnomocnik.praw.pacjenta@cskmswia.gov.pl
Tel. (47) 722 10 73
KARTA PRAW I OBOWIĄZKÓW PACJENTA
Prawa pacjenta wynikają z obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, w szczególności z ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (poniżej do pobrania). Zbiór praw pacjenta jest umieszczony także w ogólnodostępnym i widocznym miejscu, np. na tablicy informacyjnej w poszczególnych klinikach/oddziałach oraz innych jednostkach i komórkach organizacyjnych, udzielających świadczeń zdrowotnych.
Materiały
Karta_Praw_i_Obowiązków_Pacjenta_WydVI_Zarz_114_2023_obow_od_dnia_28.12.2023Karta_Praw_i_Obowiązków_Pacjenta_WydVI_Zarz_114_2023_obow_od_dnia_28122023.pdf 0.37MB