W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Panel "Szanse i Bariery dla MŚP działających w obszarze cyberbezpieczeństwa w Polsce" podczas Cybersec Forum w Katowicach, 22 czerwca 2023 r.

dyskusja panelowa sześć osób na czerwonych fotelach z mikrofonami

Podczas konferencji CYBERSEC w Katowicach odbyła się z inspiracji NCC-PL, dyskusja panelowa o szansach i barierach, jakie napotykają małe i średnie przedsiębiorstwa działające w obszarze cyberbezpieczeństwa w Polsce.  W dyskusji udział wzięli:

•            Katarzyna Dzidt – Chief Marketing Officer, Cryptomage, 

•            Dariusz Jędrzejczyk - Cybersecurity Advisor to the Management Board, Smartech, 

•            Antoni Omondi – CEO & Co-founder, Sagenso, 

•            Patryk Brożek - CEO, Fudo Security,

•            Anna Kolenda – Parakiel - Product Manager, NAC View. 

Panel był moderowany przez Andrzeja Bartosiewicza, Prezesa Fundacji CISO Poland.

Małe i średnia przedsiębiorstwa krajowe zmagają się z licznymi barierami wejścia na rynek, uczestnicy panelu wymienili jako najistotniejsze z nich: silną konkurencję, stosunkowo małe budżetu promocyjne krajowych MŚP w stosunku do większych graczy rynkowych, postrzeganie przez klientów produktów krajowych, jako gorszej jakości i brak zaufania klientów do rozwiązań krajowych, ograniczoną dostępność do specjalistów z branży cyberbezpieczeństwa z powodu wysokich kosztów ich zatrudnienia, trudności z wydatkowaniem środków pochodzących z UE na wsparcie MŚP, brak świadomości klientów o zagrożeniach i potrzebie wprowadzenia rozwiązań z obszaru cyberbezpieczeństwa.

Zdaniem uczestników dyskusji cyberbezpieczeństwo to branża, której rozwój powinien być wspierany przez państwo. Wsparcie to można oprzeć o rozwiązania funkcjonując już w innych państwach, w których duże spółki państwowe współpracują w trakcie realizacji dużych zamówień publicznych z małymi krajowymi przedsiębiorcami, pozwalając im tym samym na rozwój, uzyskanie rekomendacji i rozpoznawalności. Warto adresować dofinasowanie do projektów partnerskich, opartych o współpracę pomiędzy podmiotami z różnych państw Unii, co pozwala zyskać MŚP polskim doświadczenie i wiedzę o innych rynkach.

 

{"register":{"columns":[]}}