W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Odbiór paszportu

JAK MOGĘ SPRAWDZIĆ CZY PASZPORT JEST GOTOWY DO ODBIORU?

Posiadacze profilu zaufanego lub e-dowodu

  1. Wejdź na stronę www.gov.pl i wybierz w menu po lewej stronie zakładkę „usługi dla obywatela” »» ”dokumenty i dane osobowe” »» „sprawdź swoje dane w Rejestrze Dokumentów Paszportowych”.
  2. Zaloguj się za pomocą profilu zaufanego lub e-dowodu i przejdź do sekcji paszportów/wniosków paszportowych.

Sprawdzenie bez użycia profilu zaufanego lub e-dowodu

  1. Wejdź na stronę www.gov.pl i wybierz w menu po lewej stronie zakładkę „usługi dla obywatela” »» ”dokumenty i dane osobowe”.
  2. W sekcji „paszporty” wybierz 3 link: „Sprawdź, czy paszport lub inny dokument paszportowy jest gotowy”.

Uwaga! Aby dokonać sprawdzenia, musisz wpisać poprawnie numer swojego wniosku paszportowego, który otrzymałeś podczas wizyty w urzędzie.

WYSYŁKA PASZPORTU

Paszport wydany przez konsula, tylko w uzasadnionych przypadkach, zwłaszcza w warunkach szczególnie utrudnionego dojazdu do urzędu konsularnego (m.in. z powodu niepełnosprawności), na wniosek osoby ubiegającej się o wydanie paszportu, może zostać przesłany za pośrednictwem operatora pocztowego/kurierem. 

  • Istnieje realne ryzyko zagubienia przesyłki z paszportem przez pocztę albo opóźnione doręczenia przesyłki. Urząd konsularny nie ponosi odpowiedzialności za działalność operatora pocztowego. Zaginięcie paszportu ma charakter naruszenia ochrony danych osobowych i może wiązać się z bardzo poważnymi konsekwencjami natury prawnej (m. in. kradzież tożsamości, wyłudzenie kredytu, tworzenie fikcyjnych kont).
  • Za wysyłkę paszportu przesyłką rejestrowaną Post Nord obowiązuje opłata 96,00 DKK. Zostaniesz poproszony o samodzielne zaadresowanie koperty, w której wyślemy paszport.
  • Paszporty osób dorosłych wysyłane są osobno.
  • Raz wybrany sposób odbioru dokumentu paszportowego nie może być zmieniony.
  • Aby nowy paszport został wysłany, musisz najpierw odesłać poprzedni paszport do konsulatu w celu anulowania.
  • Po otrzymaniu paszportu droga pocztową, musisz samodzielnie potwierdzić odbiór swojego paszportu i aktywować go online 

Urząd konsularny Ambasady RP w Danii nie wysyła paszportów poza terytorium Danii.

POTWIERDZENIE ODBIORU PASZPORTU WYSŁANEGO POCZTĄ/KURIEREM

Jeżeli podczas składania wniosku wybrałeś opcję wysyłki paszportu i dokument został już wysłany na wskazany adres, podczas sprawdzania statusu paszportu wyświetli się komunikat „dokument paszportowy został wysłany kurierem”. Po otrzymaniu przesyłki z paszportem musisz potwierdzić jego odbiór poprzez stronę gov.pl.

Jak elektronicznie potwierdzić odbiór paszportu przesłanego pocztą/kurierem?

  1. Wejdź na stronę www.gov.pl i wybierz po lewej stronie menu zakładkę „usługi dla obywatela” »» ”dokumenty i dane osobowe”.
  2. W sekcji „Paszporty” wybierz 2 link: „Potwierdź odbiór paszportu lub innego dokumentu paszportowego, który dostarczył kurier”. Po przekierowaniu na stronę wpisz numer wniosku oraz numer i serię nowego paszportu. Kliknij „potwierdź odbiór”.

OSOBISTY ODBIÓR PASZPORTU

Paszport można odebrać w godzinach otwarcia urzędu dla interesantów bez umawiania wizyty.

{"register":{"columns":[]}}