Webinar nt. programowania gier
29.04.2022
Prezentacja polskiej i duńskiej branży programowania gier, historie sukcesu z obu rynków, możliwości i trendy inwestycyjne oraz wsparcie ze strony instytucji branżowych i państwowych znalazły się w programie webinaru, który odbył się 29 kwietnia w ramach festiwalu Nordic Game Jam.
Webinarium otworzyli Mateusz Mońko, radca w Ambasadzie RP w Kopenhadze, Marta Orlikowska, szefowa Zagranicznego Biura Handlowego w Kopenhadze oraz Ulla Rønberg, konsultant dla Branż Kreatywnych z Duńskiej Izby Handlowej, którzy przedstawili działania ze strony instytucji państwowych i branżowych w zakresie wsparcia i promocji branży. Radca Mateusz Mońko podkreślił także solidarność branży game dev z Ukrainą w kontekście rosyjskiej agresji.
W pierwszym panelu zostały zaprezentowane polska i duńska branża programowania gier przez przedstawicieli branżowych organizacji Indie Games Poland (Jakub Marszałkowski) oraz Vision Denmark (Jesper Krogh-Kristiansen) oraz historie sukcesu na podstawie rozwoju firm Techland z Polski, twórcy serii gier The Dying Light (Tymon Smektala) oraz Ghost Ship Games z Danii, autorzy gry Deep Rock Galactic (Søren Lundgaard).
Druga cześć spotkania rozpoczęła się od przybliżenia działań PAIH (Wojciech Trusz) oraz Duńśkiej Izby Handlowej (Ulla Ronberg) w zakresie wsparcia dla firm z branży programowania gier. Następnie Søren Lass (Interactive Denmark) i Łukasz Rosiński (Varsav Game Studios) przedstawili jak wyglądają możliwości inwestycyjne w firmy z branży game dev w obu państwach. Dopełnieniem prezentacji z obszaru inwestycyjnego była dyskusja między Radzymem Wójcikiem (Baker McKenzie) oraz Michałem Skuzą (Trigon Investment) o obecnych trendach inwestycyjnych w branżę game dev.
Spotkanie moderowane było przez Davida Guldagera. Webinar pokazywany był jednocześnie w trakcie branżowego festiwalu dla programistów gier Nordic Game Jam. W spotkaniu uczestniczyło prawie 60 osób z firm oraz instytucji game dev, przedstawiciele biznesu i administracji oraz korpusu dyplomatycznego.