W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Szkolenie dla pracowników biur wojewódzkich rad dialogu społecznego

08.12.2022

"Przyjazny urząd – szkolenie z zakresu dostępności cyfrowej oraz prostego języka w redagowaniu tekstów na strony internetowe" to tematyka szkolenia organizowanego przez Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej.

Szkolenie odbyło się 8 grudnia 2022 r. w formie online i skierowane było do  pracowników biur wojewódzkich rad dialogu społecznego.

Spotkanie otworzył Dyrektor Departamentu Dialogu i Partnerstwa Społecznego w MRiPS - Marek Waleśkiewicz, który przedstawił informacje o pracach jakie są obecnie prowadzone w departamencie. Poinformował, że strona społeczna, w dialogu autonomicznym, dyskutuje  na propozycjami zmian do ustawy o Radzie Dialogu społecznego i innych instytucjach dialogu społecznego. Poinformował również o planowanych zmianach w zakresie przepisów dotyczących układów zbiorowych pracy oraz o toczących się  na forum Rady pracach nad nową ustawą o sporach zbiorowych pracy.

Następnie odbyło się szkolenie, którego celem było m.in. nabycie i rozwinięcie praktycznych umiejętności związanych z tworzeniem i udostępnianiem na strony internetowe urzędów dokumentów dostępnych cyfrowo.  Uczestnikom przedstawiono: postawy prawne dotyczące podmiotów objętych ustawą o dostępności cyfrowej, zakres i wymogi dostępności cyfrowej dla stron internetowych oraz stron podmiotowych BIP. Ponadto przedstawiono beneficjentów  dostępności cyfrowej w podziale m.in. na  osoby słabowidzące; osoby niewidome; osoby z niepełnosprawnością ruchową (sama klawiatura, mysz); osoby słabosłyszące, osoby niesłyszące. Uczestnicy spotkania zapoznali się z wymaganiami technicznymi i organizacyjnymi dostępności cyfrowej (przebudowa stron do standardu WEB CONTENT ACCESSIBILITY GUIDELINES (WCAG)). Przedstawiono kryteria dostępności stron internetowych. Adresaci szkolenia nabyli wiedzę  jak porwanie prowadzić serwisy internetowe urzędów, które będą dostępne dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności i będą prowadzone w przystępny dla odbiorców sposób.
W dalszej kolejności słuchacze zapoznali się zasadami używania prostego języka służącego łatwiejszemu porozumiewaniu się pomiędzy urzędnikami a obywatelami  co powinno prowadzić do poprawy wzajemnej komunikacji.

 

{"register":{"columns":[]}}