Oddział Mienia Zabużańskiego
Kierownik Oddziału:
Katarzyna Sekunda
przyjmuje w sprawach skarg i wniosków:
poniedziałek, środa, piątek - w godzinach 12.00 – 14.00
(kontakt telefoniczny lub bezpośredni po uprzednim umówieniu rozmowy lub wizyty w czasie codziennego dyżuru telefonicznego pracowników Oddziału).
Codzienny dyżur telefoniczny pracowników Oddziału pod numerem telefonu: 71 340 61 56
poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek - w godzinach 8.00 – 16.00
środa - w godzinach 8:00 - 18:00
Uwaga:
- bezpośrednia obsługa klienta po uprzednim umówieniu wizyty w czasie codziennego dyżuru telefonicznego,
- kontakt telefoniczny z pracownikami prowadzącymi postępowania w godzinach 11:00 - 13:00.
Zadania oddziału:
-
Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących potwierdzenia prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej w związku z wojną rozpoczętą w 1939 roku - na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 lipca 2005 r.,
-
Prowadzenie postępowań nadzorczych w odniesieniu do decyzji i zaświadczeń wydanych przez starostów, prezydentów miast na prawach powiatów oraz kierowników urzędów rejonowych, dotyczących potwierdzenia prawa do rekompensaty na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów,
-
Prowadzenie na potrzeby sprawnej realizacji wypłat rekompensat rejestru wojewódzkiego zawierającego dane dotyczące:
- decyzji lub zaświadczeń potwierdzających prawo do rekompensaty wydanych na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 lipca 2005 r. lub poprzednio obowiązujących przepisów,
- osób, którym te prawa przysługują,
- stanu i formy realizacji tych praw,
- Gromadzenie dokumentów, dotyczących realizacji przez osoby uprawnione prawa do rekompensaty, potwierdzonego na podstawie wyżej wymienionych zaświadczeń lub decyzji.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 8 lipca 2005 r. o realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2017 r., poz. 2097). Treść ustawy