Środki finansowe dla JST na remont szkół i placówek oświatowych uszkodzonych w wyniku powodzi
Na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej znajduje się informacja, że jednostki samorządu terytorialnego na terenie objętym stanem klęski żywiołowej mogą do 8 listopada składać wnioski o środki na remont i wyposażenie szkół i placówek zniszczonych w powodzi.
Na stronie https://www.gov.pl/web/edukacja/kryteria-podzialu-rezerwy-czesci-oswiatowej-subwencji-ogolnej-na-rok-2024 opublikowano zmodyfikowane zasady aplikowania o środki z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na usuwanie szkód spowodowanych przez powódź w szkołach i placówkach oświatowych.
JST mogą uzyskać do 100 proc. kosztów remontu. Kwota przyznana będzie pomniejszona tylko o kwotę uzyskanego odszkodowania oraz ewentualnych innych środków pozyskanych z budżetu państwa.
Termin składania wniosków do 8 listopada br.
Do wniosku należy dołączyć kopię protokołu komisji powołanej przez wojewodę do zweryfikowania szacunków strat powstałych w wyniku działań żywiołów.
Dokument powinien zawierać:
- rodzaj zdarzenia,
- datę jego wystąpienia
- opis zniszczeń (szkód).
Wnioski należy składać przez system ePuap.