W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Uzyskanie wpisu do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych

Kogo dotyczy?

Osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, osób prawnych lub innych jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, które prowadziły
w okresie ostatnich dwóch lat działalność na rzecz osób niepełnosprawnych.

Co przygotować?

Przygotuj w szczególności:

  1. nazwę i numer rejestru, pod którym jesteś zarejestrowany jako prowadzący działalność gospodarczą (Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja
    i Informacja o Działalności Gospodarczej);
  2. dokument potwierdzający istnienie jednostki - w przypadku jednostek nieposiadających osobowości prawnej;
  3. informację o prowadzonej, w okresie ostatnich dwóch lat przed datą złożenia wniosku, działalności na rzecz osób niepełnosprawnych z uwzględnieniem rodzajów i form tej działalności oraz liczby osób niepełnosprawnych objętych tą działalnością jak również dokumenty ją potwierdzające;
  4. statut, w przypadku jego posiadania;
  5. nazwę banku i numer własnego rachunku bankowego;
  6. programy dla określonych we wniosku turnusów rehabilitacyjnych,
    z uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności lub dysfunkcji albo schorzenia osób, do których jest adresowany i określeniem składu kadry odpowiedzialnej za realizację danych turnusów.

Wniosek i dokumenty  załączone do wniosku winny zostać uwierzytelnione przez osobę uprawnioną do reprezentacji podmiotu.

Jakie dokumenty muszę wypełnić?

Wypełnij wniosek o wpis do rejestru organizatorów, który znajdziesz w załączniku nr 1

Wniosek o wpis możesz również złożyć elektronicznie przez Portal Informacyjno-Usługowy emp@tia: https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/index.eup?contrastVersion=0 

Jak wypełnić dokumenty?

Określ na str. 1 rodzaj wniosku oraz czytelnie wypełnij część A wniosku – szare pola (załącznik nr 2 – wzór wypełnienia).

Wypełniając stronę 2 pkt II wniosku skorzystaj z informacji dodatkowych załączonych do wzoru wypełnienia wniosku (załącznik nr 3).

Ile muszę zapłacić?

Za wpis do rejestru nic nie zapłacisz.

Kiedy złożyć dokumenty?

Wniosek złóż w dowolnym, dogodnym dla Ciebie momencie.

Gdzie załatwię sprawę?

Dokumenty możesz :

złożyć osobiście w Biurze Obsługi Klienta w godzinach pracy Urzędu

przesłać na adres:
Wydział Polityki Społecznej
Dolnośląski Urząd Wojewódzki
Plac Powstańców Warszawy 1
50-153 Wrocław

lub poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) -

adres skrytki ePuap:  /req49xn18v/skrytka

albo złożyć elektronicznie przez Portal Informacyjno-Usługowy emp@tia

Dodatkowe informacje możesz uzyskać telefonicznie lub mailowo:

nr pokoju                          nr telefony                         e-mail

1110                                      713406154                        j.standa@duw.pl

1111                                      713406316                       s.luczkowska@duw.pl

Co zrobi Urząd?

Sprawdzimy kompletność złożonych dokumentów, w tym dane zawarte w programach turnusów i jeśli potwierdzone zostaną warunki uzasadniające wpis do rejestru:

  • wpiszemy Cię do rejestru tj. umieścimy Cię w Centralnej Bazie Danych Ośrodków
    i Organizatorów Turnusów dla Osób Niepełnosprawnych

https://empatia.mpips.gov.pl/dla-urzednikow/organizacja-tr,

  • otrzymasz zawiadomienie o dokonanym wpisie do rejestru

W przypadku wniosku złożonego elektronicznie, o wpisie zawiadomimy Cię wyłącznie elektronicznie, tj.  otrzymasz zawiadomienie opatrzone podpisem elektronicznym.

Jaki jest czas reakcji?

Po sprawdzeniu kompletu i prawidłowości przekazanych dokumentów wniosek rozpatrzymy  nie później niż w ciągu 30 dni od dnia jego złożenia.

Jeśli wniosek nie jest kompletny, wezwiemy Cię do usunięcia uchybień we wniosku
o wpis do rejestru, które należy usunąć w terminie 30 dni od dnia otrzymania od Wojewody informacji o ich wystąpieniu.

Jak się odwołać?

W tym przypadku odwołanie nie przysługuje.

Informacje dodatkowe

Układając program turnusu rehabilitacyjnego uwzględnij zapisy art. 10c ust. 6 ustawy
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
oraz § 9 ust. 1 pkt 8 oraz § 12 ust. 2-6  rozporządzenia w sprawie turnusów rehabilitacyjnych.

Powiadom nas o każdej zmianie warunków stanowiących podstawę do uzyskania przez Ciebie wpisu do rejestru.

Podstawa prawna

Art. 10c, 10d ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 44);

Rozporządzenie Ministra  Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r.
w sprawie turnusów rehabilitacyjnych
(Dz. U. z 2007 r. Nr 230, poz. 1694, ze zm.)

Materiały

wniosek organizatora turnusów rehabilitacyjnych
zal1​_wniosek​_organizatora.rtf 0.22MB
Wzór wniosku organizatora turnusów rehabilitayjnych
zal2​_wniosek​_organizator​_wzor​_.pdf 0.10MB
Informacje dodatkowe niezbędne przy wypełnianiu wniosku
zał3​_Informacje​_dodatkowe​_do​_​_wypelnienia​_wniosku​_.doc 0.11MB
{"register":{"columns":[]}}