W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

18. Kongres Zarządzania Oświatą z udziałem wiceminister Katarzyny Lubnauer

07.10.2024

W poniedziałek, 7 października br. w Łodzi rozpoczął się 18. Kongres Zarządzania Oświatą. W największym w Polsce spotkaniu kadry kierowniczej oświaty wzięła udział wiceminister Katarzyna Lubnauer.

Wiceminister Lubnauer stoi na scenie i trzyma w ręku mikrofon. W tle znajduje się duży ekran, na którym wyświetlane są informacje o wydarzeniu. Na ekranie w widocznym miejscu widnieje napis "18 KONGRES ZARZĄDZANIA OŚWIATĄ" oraz daty "6/7-9 PAŹDZIERNIKA 2024". PO bokach dwa duże telebimy. Przed sceną na w rzędach ustawianych krzesłach siedzą ludzie.

Podczas wystąpienia wiceminister Lubnauer mówiła o planowanej reformie programowej od 2026 r. Wspomniała również o ogólnopolskich konsultacjach społecznych wstępnego profilu absolwenta i absolwentki przedszkola i szkoły podstawowej. Profil jest opisem umiejętności każdego ucznia i uczennicy na koniec danego etapu edukacyjnego, niezbędnych do dalszego rozwoju edukacyjnego, osobistego i zawodowego. Teraz ta propozycja zostanie poddana szerokim konsultacjom m.in. ze środowiskiem rodziców, uczniów i nauczycieli oraz organizacji i instytucji zajmujących się edukacją i oświatą. Każda osoba, której los polskiej edukacji leży na sercu może (i powinna) wziąć udział w spotkaniu i wypowiedzieć się. Przygotowany profil będzie podstawą do opracowania zmian w edukacji, dzięki czemu będzie ona w większym stopniu odpowiadać na wyzwania XXI wieku.

Zachęcam wszystkich Państwa do uczestnictwa w konsultacjach. Pierwszy raz mamy sytuację, w której zmiany w polskim systemie oświaty zaczynają się od ustalenia celów edukacji. W tym procesie uczestniczą nie politycy, a naukowcy i społeczeństwo

- mówiła wiceminister Lubnauer podczas konferencji.

W pierwszym dniu kongresu, poza prezentowaniem profilu absolwenta pojawiły się również tematy związane z ocenianiem w szkole, relacjami z uczniami z trudnościami, narzędziami sztucznej inteligencji w nauczaniu.

W kolejnych dniach Kongresu rozmowy będą dotyczyły standardów oświatowych autonomii szkoły, budowania autorytetu nauczyciela czy reformy kształcenia. Wyniki prac Kongresu zostaną przedstawione Ministrowi Edukacji oraz Sejmowej Komisji Edukacji Nauki i Młodzieży.

Więcej o Kongresie na stronie 

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}