Alternatywne formy edukacji przedszkolnej
08.08.2013
Zgodnie z zapisami powyższego projektu, obowiązkiem beneficjenta jest zapewnienie jego trwałości po jego zakończeniu, co należy rozumieć, jako kontynuację działań zgodnych z wymogami projektu. W przeciwnym razie beneficjent może zostać zobowiązany - przez instytucje monitorujące i kontrolujące – do zwrotu środków otrzymanych na projekt. Warunek trwałości projektu stanowi podstawowy wymóg programów dofinansowanych ze środków unijnych. Każdy beneficjent został zapoznany z tym obowiązkiem określonym w rozporządzeniu Rady Europy 1260/99.
Nowelizacja ustawy z 7 września 2007 r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 181, poz. 1292), stanowiła formę znaczącej pomocy ze strony państwa, dla beneficjentów projektu finansowanego ze środków EFS „Alternatywne formy wychowywania przedszkolnego”, umożliwiając dotrzymanie wymogu trwałości, a jednocześnie uzyskanie dalszego dofinansowania z budżetu jednostek samorządu terytorialnego.
Alternatywne formy wychowania przedszkolnego działające w 2006 i 2007 r. zostały w wielu przypadkach przekształcone w punkty przedszkolne, zespoły wychowania przedszkolnego lub przedszkola (publiczne i niepubliczne).
- Ostatnia modyfikacja:
- 14.12.2023 19:39 administrator gov.pl
- Pierwsza publikacja:
- 14.12.2023 19:39 administrator gov.pl