W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Centrum Nauki Kopernik dla nauczycieli – zachęcamy do korzystania!

08.04.2020

Jak powstają zdjęcia satelitarne? Jak należy je interpretować? Jak wykorzystywać je w zdalnym nauczaniu? O tym wszystkim można dowiedzieć się podczas kursu on-line dla nauczycieli, przygotowanego przez Centrum Nauki Kopernik. Zachęcamy do udziału!

Niebieska grafika planety Ziemi z satelitą. Po lewo na czarnym tle napis: Centrum Nauki Kopernik. U góry na białym pasku napis: Centrum Nauki Kopernik dla nauczycieli – zachęcamy do korzystania!

„Zdjęcia satelitarne w szkole” – kurs dla nauczycieli

Uczestnicy kursu dowiedzą się jak należy interpretować zdjęcia satelitarne, jak one powstają, a także jakich informacji dostarczają i czego można się z nich nauczyć.

Nauczyciele będą mogli wykorzystać materiały do pracy zdalnej z uczniami do takich przedmiotów jak m.in. geografia, fizyka, biologia czy wiedza o społeczeństwie. Projekt powstał w ramach Programu ESERO z funduszy Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA).

Z czego składa się kurs?

Kurs składa się z sześciu modułów tematycznych:

  • Moduł 1: Fizyka – poznajemy podstawy fizyczne powstawania i wykorzystywania zdjęć satelitarnych.
  • Moduł 2: Narzędzia internetowe – zapoznajemy się z prostą w obsłudze przeglądarką zdjęć z przeróżnych satelitów i z procesem tworzenia filmików dotyczących zmian, jakie zachodzą na danym obszarze, w określonym czasie.
  • Moduł 3: Woda – obserwujemy rzeki i odgadujemy, o czym świadczy ich kolor. Uczymy się rozpoznawać na podstawie obrazów, że na danym obszarze przeszła powódź albo że mierzymy się z suszą. Przyglądamy się oceanom i odczytujemy ze zdjęć obecne w nich prądy, obfitość fitoplanktonu lub ponure konsekwencje eksploatacji ropy naftowej.
  • Moduł 4: Obszary zielone – analizujemy obrazy przedstawiające zarówno obszary upraw, jak i te pozostawione przyrodzie; poznajemy sposób określania kondycji roślinności.
  • Moduł 5: Pogoda i klimat – na podstawie obrazów badamy i jedno i drugie; uczymy się rozpoznawać, co dzieje się z klimatem na przestrzeni lat.
  • Moduł 6: Społeczeństwo – skupiamy się na bezpośrednich śladach funkcjonowania człowieka widocznych z orbity, przyglądając się np. ewolucji miast czy obszarom naznaczonym wielkimi inwestycjami.

Jak wziąć udział w kursie?

Wystarczy zarejestrować się za pomocą adresu: https://navoica.pl/courses/course-v1:CNK+CNK_1+2020_1/course/.

Kurs jest realizowany poprzez specjalną platformę w ramach MOOC (Massive Open Online Course).

Więcej informacji na stronie CNK http://www.kopernik.org.pl/news/n/zdjecia-satelitarne-w-szkole-kurs-online/.

{"register":{"columns":[]}}