#DobreWakacje – podsumowanie
01.09.2020
Zakończyliśmy akcję #DobreWakacje. W ramach inicjatywy zachęcaliśmy do udziału w przedsięwzięciach kulturalnych i sportowych, konkursach i wydarzeniach on-line. Przypominaliśmy również o zasadach bezpieczeństwa i informowaliśmy o zasobach cyfrowych muzeów i instytucji kultury. Polecaliśmy miejsca warte zobaczenia podczas letniego wypoczynku. Łącznie w ramach akcji udostępniliśmy ponad 30 plansz.
Akcja MEN na wakacje
Tegoroczne wakacje różniły się od tych, które znamy z poprzednich lat. Ze względu na pandemię koronawirusa nie wszyscy uczniowie mogli wyjechać na upragniony wypoczynek. Niektórzy z nich spędzili wakacje w miejscu zamieszkania, wśród swoich najbliższych. Wiele rodzin musiało także zmienić lub ograniczyć swoje plany wypoczynkowe. Dlatego postanowiliśmy wesprzeć uczniów i rodziców, przekazując im informacje o ciekawych i wartościowych inicjatywach, takich jak:
- warsztaty, zajęcia i inne działania realizowane on-line,
- wydarzenia sportowe,
- przedsięwzięcia kulturalne.
Polecaliśmy również strony i serwisy internetowe, które mogły stać się inspiracją do zorganizowania ciekawej wycieczki czy aktywnego sposobu spędzania wolnego czasu. W naszej akcji ważne miejsce zajmowały także informacje związane z bezpieczeństwem podczas letniego wypoczynku.
#DobreWakacje
Naszą akcję rozpoczęliśmy od polecania publikacji „NIEMAPA. Lasy Górnego Śląska”. Później informowaliśmy m.in. o przedsięwzięciu NCK „Quiz z Ojczystym” czy konkursie KRUS dla dzieci rolników. Zachęcaliśmy do korzystania zasobów on-line instytucji kultury w ramach akcji „Wakacje w muzeum” oraz „Polska w twoim domu / Poland at your home”.
Informowaliśmy o punktach kontroli autobusów, akcji Polskiej Policji #Wspólnie Bezpieczni czy filmie Grupy Specjalnej Płetwonurków RP „Bezpieczeństwo i ratowanie życia na morzu”. Polecaliśmy także wydarzenia kulturalne oraz zasoby on-line związane z ważnymi rocznicami historycznymi, m.in. Powstaniem Warszawskim oraz 100. rocznicą Cudu nad Wisłą.
Największą popularnością cieszył się post dotyczący konkursu Polskiej Agencji Kosmicznej „Moje kosmiczne wakacje”. Miał prawie 65 tys. odbiorców. Duże zainteresowanie zanotowaliśmy także przy informacji o corocznej kampanii „BohaterON”. Dotarła ona do 47 tys. odbiorców. Ponad 40 tys. odbiorców miał post dotyczący inicjatywy MSZ „Polska w twoim domu / Poland at your home”.
Dziękujemy za zainteresowanie naszą akcją.