W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Innowacyjne narzędzie dla nauczycieli historii – gra edukacyjna „Godność, wolność i niepodległość” wchodzi w fazę pilotażu

20.12.2019

16 i 17 grudnia 2019 roku w Ośrodku Rozwoju Edukacji odbyła się konferencja prezentującą grę edukacyjną „Godność, wolność i niepodległość”, zorganizowana w ramach Projektu edukacyjnego Ministra Edukacji Narodowej „Niepodległa na lata 2017–2021”. Tym samym w ręce nauczycieli historii zostało oddane innowacyjne narzędzie, wspierające proces edukacji uczniów na wszystkich trzech poziomach edukacyjnych.

Chłopiec gra w grę edukacyjną i układa na ekranie postać Józefa Piłsudskiego. Obok tekst: Gra edukacyjna – Godność, wolność i niepodległość. Poznaj historię jak nigdy dotąd.

Gra składa się z 15 misji, które swoją tematyką nawiązują do okresu odzyskania przez Polskę niepodległość i są zgodne z podstawą programową, dzięki czemu z powodzeniem mogą być wykorzystywane podczas zajęć lekcyjnych.

 

Nad narzędziem edukacyjnym przez ostatnie miesiące intensywnie pracował interdyscyplinarny zespół, składający się z pracowników Ośrodka Rozwoju Edukacji i powołanych ekspertów historyków oraz firma technologiczna, specjalizująca się w gamifikacji.

Platforma internetowa, na której udostępniono misje, znajduje się pod adresem www.niepodlegla.men.gov.pl. Jest ona podzielona  na dwie strefy: strefę gracza, gdzie można podjąć się realizacji misji oraz strefę merytoryczną z dostępem wymagającym podania hasła. W strefie merytorycznej, do której dostęp otrzymaj± nauczyciele, będzie można znaleźć specjalnie przygotowane scenariusze lekcyjne, ułatwiające prowadzenie lekcji z wykorzystaniem gry.

Podczas testów przeprowadzonych w 30 losowo wybranych szkołach nauczyciele wskazali, że gra jest pomocna w procesie nauczania oraz w ciekawy i nowatorski sposób kształtuje u uczniów postawy patriotyczne i obywatelskie. 

Obecnie platforma wchodzi w fazę pilotażu, który zaplanowany jest na pół roku i ma na celu weryfikację realizacji założeń projektu, a także jego potencjalny rozwój. Szczegółowy plan pilotażu i dodatkowe informacje będą dystrybuowane do szkół w całej Polsce w styczniu 2020 roku.

Wideo

{"register":{"columns":[]}}