W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Podpisanie planu działań Ministerstwa Edukacji Narodowej i UNICEF na 2025 rok na rzecz wsparcia edukacji

23.01.2025

W MEN podpisano Plan Pracy Ministerstwa Edukacji Narodowej i UNICEF w 2025 r. Ze strony MEN dokument podpisała Minister Edukacji Barbara Nowacka, ze strony UNICEF Koordynator Krajowa Biura UNICEF w Polsce, Nona Zicherman.

Duża sala ze ścianami w zielony wzorek na tle flag Polski i UE minister Nowacka podaje dłoń kobiecie z kobietą w czerwonej marynarce, obie panie w ręku trzymają granatowe teczki z grawerem orła.

Strony zobowiązały się do kontynuowania wspólnych działań na rzecz zapewnienia dzieciom i młodzieży z Ukrainy równego dostępu do edukacji włączającej i wysokiej jakości nauczania w Polsce. Opierając się na współpracy rozpoczętej w 2022 roku, plan działań określa kluczowe inicjatywy na rok 2025.

Prawie trzy lata po eskalacji wojny w Ukrainie w lutym 2022 roku, w polskich szkołach uczy się ponad 253 000 dzieci z Ukrainy, w tym 186 000 uczniów przybyłych do Polski po 24 lutego 2022 r. Uznając edukację za fundamentalne prawo każdego dziecka, Ministerstwo Edukacji Narodowej i UNICEF będą kontynuować partnerstwo na rzecz wzmocnienia systemu edukacji oraz zaspokojenia bieżących potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży uchodźczej. Współpraca ta priorytetowo traktuje zapisywanie ich do polskich szkół, naukę języka polskiego, rozwój zawodowy nauczycieli, a także programy dla młodzieży wzmacniające ich kompetencje oraz pewność siebie.

W 2025 roku partnerstwo UNICEF i MEN będzie koncentrować się na:

  • wspieraniu edukacji włączającej dla wszystkich dzieci w Polsce – wspólny projekt MEN, UNICEF i IBE we współpracy z uczelniami wyższymi oraz organizacjami pozarządowymi pn. „Szkoła dostępna dla wszystkich” (Accessible school for all),
  • wzmacnianiu transformacji cyfrowej i zwiększanie kompetencji cyfrowych uczniów,
  • wspieraniu zdrowia psychicznego oraz psychospołecznego,
  • kampanii na rzecz kontynuowania edukacji do uzyskania pełnego wykształcenia,
  • promowaniu na rzecz edukacji dla uczniów uchodźców,
  • włączeniu ukraińskich uczniów uchodźców do polskiego systemu edukacji,
  • wspieraniu edukacji włączającej dla wszystkich dzieci w Polsce.

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}