W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Projekt 2.14 POWER- Wsparcie i rozwój mechanizmów współpracy i koordynacji w zakresie uczenia się przez całe życie

W latach 2020-2023 Ministerstwo Edukacji Narodowej realizowało projekt pozakonkursowy pn.: „Wsparcie i rozwój mechanizmów współpracy i koordynacji na szczeblu centralnym i regionalnym w zakresie uczenia się przez całe życie (edukacja formalna, edukacja pozaformalna i uczenie się nieformalne)”

Projekt był dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 w ramach Działania 2.14 Rozwój narzędzi dla uczenia się przez całe życie.

Numer projektu: POWR.02.14.00-IP.02-00-002/20

Wartość projektu: 4 826 411,42 zł

  • w tym: ze środków europejskich: 4 067 699,54 zł
  • ze środków budżetu państwa: 758 711,88 zł

Okres realizacji projektu: 01.09.2020 – 30.12.2023

Cel projektu: Wypracowanie i wdrożenie skutecznych mechanizmów współpracy i koordynacji  Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 z uwzględnieniem interesariuszy na poziomie centralnym i regionalnym.

Ponadto projekt przyczyniał się do:

  • upowszechniania nowego podejścia w polityce uczenia się przez całe życie,
  • uspójnienia działań podejmowanych przez różnych interesariuszy w obszarze uczenia się przez całe życie (poziom centralny i regionalny),
  • rozwoju umiejętności w Polsce,
  • upowszechniania dobrych praktyk podejmowanych przez różnych interesariuszy w obszarze uczenia się przez całe życie,
  • zwiększenia potencjału kompetencyjnego podmiotów odpowiedzialnych za politykę uczenia się przez całe życie.

Projekt odpowiadał na potrzebę stworzenia efektywnego systemu zarządzania i monitorowania w obszarze polityki uczenia się przez całe życie (edukacja formalna, edukacja pozaformalna i uczenie się nieformalne), zarówno na poziomie centralnym, jak i regionalnym, tak aby system jak w najwyższym stopniu odpowiadał na wyzwania i potrzeby w zakresie uczenia się przez całe życie.

Zadania w ramach projektu:

Zadanie 1: Wypracowanie optymalnego modelu współpracy i koordynacji w obszarze uczenia się przez całe życie na poziomie centralnym i regionalnym:

  • powołanie zespołu projektowego (eksperckiego) koordynującego działania na rzecz opracowania modelu współpracy i koordynacji w obszarze uczenia się przez całe życie na poziomie centralnym i regionalnym,
  • przegląd i analiza działań podejmowanych przez różne podmioty i na różnym poziomie (centralny, regionalny, lokalny) w obszarze uczenia się przez całe życie, w tym analiza dobrych praktyk w zakresie koordynacji uczenia się przez całe życie (krajowych i zagranicznych) wdrożonych na poziomie centralnym i regionalnym (prace analityczno-badawcze),
  • prace mające na celu opracowanie optymalnego modelu współpracy i koordynacji w zakresie uczenia się przez całe życie na poziomie centralnym, w tym określenie zasad współpracy między interesariuszami na poziomie centralnym oraz zasad współpracy z interesariuszami na poziomie regionalnym.  
  • prace mające na celu opracowanie optymalnego modelu współpracy i koordynacji w zakresie uczenia się przez całe życie na poziomie regionalnym, w tym określenie zasad współpracy między interesariuszami na poziomie regionalnym oraz zasad współpracy z interesariuszami na poziomie centralnym,  
  • prace analityczne nad określeniem wzajemnych potrzeb, form współpracy między interesariuszami na poziomie centralnym i regionalnym,
  • spotkania informacyjne, warsztaty, seminaria,
  • upowszechnianie wiedzy o uczeniu się przez całe życie, Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 w środowisku kluczowych interesariuszy na poziomie centralnym i regionalnym.

Główne produkty zadania:

  • model współpracy i koordynacji w obszarze uczenia się przez całe życie na poziomie centralnym (1),
  • model współpracy i koordynacji w obszarze uczenia się przez całe życie na poziomie regionalnym (1).

Zadanie 2: Wdrożenie modelu współpracy i koordynacji w zakresie uczenia się przez całe życie na poziomie centralnym i regionalnym:

  • powołanie zespołu projektowego (eksperckiego) koordynującego działania na rzecz wdrożenia  modelu współpracy i koordynacji w obszarze uczenia się przez całe życie na poziomie centralnym i regionalnym oraz animującego współpracę między poszczególnymi interesariuszami,
  • działania na rzecz wdrożenia modelu współpracy i koordynacji w zakresie uczenia się przez całe życie na poziomie centralnym,
  • działania na rzecz wdrożenia modelu współpracy i koordynacji w zakresie uczenia się przez całe życie na poziomie regionalnym.

Główne produkty zadania:

  • funkcjonujący mechanizm współpracy i koordynacji Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 na poziomie centralnym (1),
  • funkcjonujący mechanizm współpracy i koordynacji Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 na poziomie regionalnym (1),
  • funkcjonująca sieć współpracy i wymiany doświadczeń.

belka z 4 znakami FE POWER, EFS, RP i MEiN

{"register":{"columns":[]}}