Projekt 2.14 POWER- Wsparcie i rozwój mechanizmów współpracy i koordynacji w zakresie uczenia się przez całe życie
W latach 2020-2023 Ministerstwo Edukacji Narodowej realizowało projekt pozakonkursowy pn.: „Wsparcie i rozwój mechanizmów współpracy i koordynacji na szczeblu centralnym i regionalnym w zakresie uczenia się przez całe życie (edukacja formalna, edukacja pozaformalna i uczenie się nieformalne)”
Projekt był dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 w ramach Działania 2.14 Rozwój narzędzi dla uczenia się przez całe życie.
Numer projektu: POWR.02.14.00-IP.02-00-002/20
Wartość projektu: 4 826 411,42 zł
- w tym: ze środków europejskich: 4 067 699,54 zł
- ze środków budżetu państwa: 758 711,88 zł
Okres realizacji projektu: 01.09.2020 – 30.12.2023
Cel projektu: Wypracowanie i wdrożenie skutecznych mechanizmów współpracy i koordynacji Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 z uwzględnieniem interesariuszy na poziomie centralnym i regionalnym.
Ponadto projekt przyczyniał się do:
- upowszechniania nowego podejścia w polityce uczenia się przez całe życie,
- uspójnienia działań podejmowanych przez różnych interesariuszy w obszarze uczenia się przez całe życie (poziom centralny i regionalny),
- rozwoju umiejętności w Polsce,
- upowszechniania dobrych praktyk podejmowanych przez różnych interesariuszy w obszarze uczenia się przez całe życie,
- zwiększenia potencjału kompetencyjnego podmiotów odpowiedzialnych za politykę uczenia się przez całe życie.
Projekt odpowiadał na potrzebę stworzenia efektywnego systemu zarządzania i monitorowania w obszarze polityki uczenia się przez całe życie (edukacja formalna, edukacja pozaformalna i uczenie się nieformalne), zarówno na poziomie centralnym, jak i regionalnym, tak aby system jak w najwyższym stopniu odpowiadał na wyzwania i potrzeby w zakresie uczenia się przez całe życie.
Zadania w ramach projektu:
Zadanie 1: Wypracowanie optymalnego modelu współpracy i koordynacji w obszarze uczenia się przez całe życie na poziomie centralnym i regionalnym:
- powołanie zespołu projektowego (eksperckiego) koordynującego działania na rzecz opracowania modelu współpracy i koordynacji w obszarze uczenia się przez całe życie na poziomie centralnym i regionalnym,
- przegląd i analiza działań podejmowanych przez różne podmioty i na różnym poziomie (centralny, regionalny, lokalny) w obszarze uczenia się przez całe życie, w tym analiza dobrych praktyk w zakresie koordynacji uczenia się przez całe życie (krajowych i zagranicznych) wdrożonych na poziomie centralnym i regionalnym (prace analityczno-badawcze),
- prace mające na celu opracowanie optymalnego modelu współpracy i koordynacji w zakresie uczenia się przez całe życie na poziomie centralnym, w tym określenie zasad współpracy między interesariuszami na poziomie centralnym oraz zasad współpracy z interesariuszami na poziomie regionalnym.
- prace mające na celu opracowanie optymalnego modelu współpracy i koordynacji w zakresie uczenia się przez całe życie na poziomie regionalnym, w tym określenie zasad współpracy między interesariuszami na poziomie regionalnym oraz zasad współpracy z interesariuszami na poziomie centralnym,
- prace analityczne nad określeniem wzajemnych potrzeb, form współpracy między interesariuszami na poziomie centralnym i regionalnym,
- spotkania informacyjne, warsztaty, seminaria,
- upowszechnianie wiedzy o uczeniu się przez całe życie, Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 w środowisku kluczowych interesariuszy na poziomie centralnym i regionalnym.
Główne produkty zadania:
- model współpracy i koordynacji w obszarze uczenia się przez całe życie na poziomie centralnym (1),
- model współpracy i koordynacji w obszarze uczenia się przez całe życie na poziomie regionalnym (1).
Zadanie 2: Wdrożenie modelu współpracy i koordynacji w zakresie uczenia się przez całe życie na poziomie centralnym i regionalnym:
- powołanie zespołu projektowego (eksperckiego) koordynującego działania na rzecz wdrożenia modelu współpracy i koordynacji w obszarze uczenia się przez całe życie na poziomie centralnym i regionalnym oraz animującego współpracę między poszczególnymi interesariuszami,
- działania na rzecz wdrożenia modelu współpracy i koordynacji w zakresie uczenia się przez całe życie na poziomie centralnym,
- działania na rzecz wdrożenia modelu współpracy i koordynacji w zakresie uczenia się przez całe życie na poziomie regionalnym.
Główne produkty zadania:
- funkcjonujący mechanizm współpracy i koordynacji Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 na poziomie centralnym (1),
- funkcjonujący mechanizm współpracy i koordynacji Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 na poziomie regionalnym (1),
- funkcjonująca sieć współpracy i wymiany doświadczeń.