Projekt realizowany w ramach Program Wsparcia Reform Strukturalnych
Projekt realizowany jest na wniosek Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach Programu Wsparcia Reform Strukturalnych Komisji Europejskiej i polega na zapewnieniu doradztwa eksperckiego realizowanego przez Europejską Agencję do spraw Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej.
Celem projektu jest wykorzystanie wiedzy eksperckiej Europejskiej Agencji oraz doświadczeń i rozwiązań innych krajów w przygotowaniu rekomendacji dotyczących zarówno zmian legislacyjnych, jak i działań sprzyjających wdrożeniu edukacji włączającej w codziennej praktyce polskich przedszkoli i szkół.
Najważniejsze działania w projekcie:
- warsztaty otwierające realizację projektu dla przedstawicieli różnych podmiotów zaangażowanych w działania związane z edukacją włączającą, w tym rodziców, uczniów organizacji pozarządowych, samorządów, nauczycieli i dyrektorów szkół i placówek systemu wsparcia oraz doskonalenia nauczycieli – lipiec 2018 r.
- analiza danych dotyczących regulacji prawnych, zasobów oraz wyzwań związanych z edukacją włączającą w Polsce
- opracowanie wstępnych rekomendacje dotyczące poprawy jakości edukacji włączającej
- konsultacje społeczne i warsztaty dotyczące wstępnych rekomendacji – październik/listopad 2018 r.
- wizyta studyjna przedstawicieli Ministerstwa Edukacji Narodowej w Portugalii
- konferencja podsumowująca I fazę projektu
- opracowanie końcowych rekomendacji w zakresie podnoszenia jakości edukacji włączającej w Polsce
Materiały
rekomendacje w zakresie podnoszenia jakości edukacji włączającej w polsce [pl]Final_Recommendations_and_Priority_Actions_wersja_polska_17042019.docx 0.37MB rekomendacje w zakresie podnoszenia jakości edukacji włączającej w polsce [eng]
Final_Recommendations_and_Priority_Actions_April.docx 0.34MB